SEO Ranking Factors 2016: Τι χρειάζεται για να φτάσεις στην κορυφή

Το Search Engine Optimization δεν είναι απλά η συγγραφή κειμένων με βάση τη “λέξη-κλειδί” της κάθε σελίδας, ευελπιστώντας πως έτσι θα κατακτήσει κανείς τις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τη διάδοση του machine learning, τα SEO Ranking Factors που επηρεάζουν την παρουσία μιας ιστοσελίδας είναι όλο και περισσότερα.

Με σκοπό την χαρτογράφηση των σημαντικότερων SEO Ranking Factors του 2016, το Searchmetrics, η κορυφαία πλατφόρμα Enterprise SEO & Content Experience παγκοσμίως, πραγματοποίησε ένα αναλυτικό infographic, απεικονίζοντας την εξέλιξη του SEO για το περασμένο έτος.

Τα σημαντικότερα SEO Ranking Factors του 2016 (Searchmetrics Infographic)

Όπως ο αλγόριθμος των μηχανών αναζήτησης, έτσι και το Search Engine Optimization (και κατ’ επέκταση τα ranking factors του) εξελίσσεται ραγδαία. Με τη διάδοση του Machine Learning, κάθε website, κάθε query κρίνεται και κατατάσσεται με βάση διαφορετικά ranking factors.

SEO Ranking factors 2016 εξέλιξη του Google Bot

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

Το μοναδικό περιεχόμενο παύει να είναι μια αόριστη έννοια. Το user intent καθορίζει τη σχετικότητα του περιεχομένου και, εν τέλει, τα ranking factors. Έχεις ένα άρθρο στη σελίδα σου για τα χτενίσματα των Όσκαρ 2 μέρες μετά την απονομή των βραβείων; Έχεις επενδύσει σε όλοκληρη σειρά videos με Do-It-Yourself προτάσεις ανακαίνισης σπιτιού; Bingo! Προσφέρεις την κατάλληλη πληροφορία, την κατάλληλη στιγμή, για την κατάλληλη αναζήτηση!

Όλα αυτά φαίνονται ξεκάθαρα, ώστοσο ένας παράγοντας παραμένει διαχρονικά σημαντικός

Όσο άρτια & στοχευμένη κι αν είναι η στρατηγική Content Marketing για ένα brand, δεν θα υπάρξει κανένα όφελος αν όλο αυτό το περιεχόμενο δεν είναι εύκολα προσβάσιμο και κατανοητό για τις μηχανές αναζήτησης. Με λίγα λόγια, μπορεί το User Intent να είναι καθοριστικό Ranking Factor, αλλά χωρίς την ύπαρξη μιας άριστης ιστοσελίδας, από άποψη Technical SEO,  η επιτυχία της SEO στρατηγικής είναι αμφίβολη.

«Αποδοτικότητα είναι να κάνεις σωστά κάθε κίνηση, αποτελεσματικότητα όμως είναι να επιλέγεις να κάνεις τις σωστές κινήσεις» – Peter Drucker

Το SEO εξελίσσεται ραγδαία. Προηγμένοι αλγόριθμοι του Google αλλά και αλλαγές στα SEO Ranking Factors επηρεάζουν τη στρατηγική κάθε επιχείρησης, που έχει ως στόχο τη διαδικτυακή της ανάπτυξη.

Μέσα από το infographic, το Searchmetrics, παρουσιάζει μια συνολική ανάλυση δεδομένων για τους παράγοντες που επηρεάζουν το SEO και τη σημασία τους. Παράγοντες όπως τα User Signals αποκτούν όλο και μεγαλύτερη αξία, ενώ σταθερά σημαντικοί παράγοντες (όπως ο αριθμός των Backlinks) δεν επηρεάζουν πια το SEO σε τόσο σημαντικό βαθμό.

SEO Ranking Factors 2016: Ποιοι παράγοντες οδηγούν στην κορυφή

Το Content παραμένει “Βασιλιάς”

Το μοναδικό, ποιοτικό, χρήσιμο για το χρήστη περιεχόμενο ήταν και παραμένει από τους σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης στα οργανικά αποτελέσματα. Κάθε επιχείρηση που θέλει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό έχει να κερδίσει ένα σημαντικό στοίχημα: Να προβλέψει το User Intent και να δηλώσει το παρόν σε στιγμή ανάγκης. Να παρέχει χρήσιμο περιεχόμενο που προσφέρει λύση στο πρόβλημα, το ιδανικό περιεχόμενο στο ανάλογο Micro-moment.

Τεχνικοί Παράγοντες: Ο “X Factor” του SEO

Όσο ελκυστικό κι αν είναι το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας, δεν πρόκειται να σημειώσει κάποια σημαντική επιτυχία στα αποτελέσματα, αν δεν είναι εύκολα προσβάσιμο για τις μηχανές αναζήτησης. Είτε πρόκειται για μια τοπική B2B επιχείρηση, μια πολυεθνική εξαγωγική εταιρεία ή ένα eShop μόδας με χιλιάδες προϊόντα, αν δεν υπάρχει ξεκάθαρη, λογική δομή στην ιστοσελίδα, το περιεχόμενο δεν θα μπορέσει να “αναγνωστεί”, αλλά και να αξιολογηθεί από το Googlebot.

Επίσης, σε ένα mobile-first κόσμο, που βρίσκεται συνεχώς σε κίνηση, οι κινητές συσκεύες είναι η #1 επιλογή πλοήγησης στο διαδίκτυο. Ένα mobile-friendly website παύει να είναι προνόμιο ή πολυτέλεια, αλλά απαραίτητο εργαλείο για κάθε επιχείρηση.

Σημαντικοί παράγοντες, όπως η ταχύτητα φόρτωσης, το μέγεθος των αρχείων, η ανάπτυξη συνεπούς internal linking και η χρήση HTTPS encryption (ιδιαίτερα σε eCommerce Websites) συμπληρώνουν το puzzle που ονομάζεται Technical SEO. Τηρώντας αυτούς τους παράγοντες, εξασφαλίζει κανείς μια εύκολα προσβάσιμη, βελτιστοποιημένη από τεχνικής άποψης ιστοσελίδα.

User Signals

Η συμπεριφορά του χρήστη είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από τον αριθμό των ατόμων που έφτασαν στη σελίδα. Η διάρκεια παραμονής στη σελίδα, το Bounce Rate και ο αριθμός των σελίδων που πλοηγήθηκε ένας χρήστης είναι λίγα μόνο από τα User Signals που λαμβάνει υπόψη το Google, όταν πρόκειται για την κατάταξη μιας σελίδας. Μεγάλη σημασία έχει επίσης η γνώμη των χρηστών. Δεδομένης της μεγάλης πρόσβασης στα δεδομένα που έχει η Google, μπορεί να κρίνει αν ο επισκέπτης ήταν ικανοποιημένος από την περιήγησή του στη σελίδα μας.

Και είναι πολύ εύκολο να επηρεάσει κανείς (θετικά ή αρνητικά) τη συμπεριφορά του χρήστη…

Από την μείωση του αριθμού των φωτογραφιών σ’ ένα slider μέχρι και την αλλαγή γραμματοσειράς σε ολόκληση την ιστοσελίδα, κάθε επιλογή πρέπει να είναι στοχευμένη και να αξιολογείται με βάση συγκεκριμένα KPIs.

Θέλεις να αυξήσεις τον αριθμό των ραντεβού μιας υπηρεσίας της ιατρικής κλινικής σου; Μια αλλαγή στα Call-to-action μηνύματα της σελίδας μπορεί να τριπλασιάσει το Conversion Rate στη σελίδα.

Στόχος είναι η αύξηση του μέσου καλαθιού σε ένα eShop προϊόντων περιποίησης; Η προσθήκη συμπληρωματικών προϊόντων σε επίπεδο προϊόντος είναι μια σίγουρη επιλογή.

Με λίγα λόγια, σημασία δεν έχουν οι στείροι αριθμοί της συμπεριφοράς των χρηστών, αλλά οι ενέργειες και η ερμηνεία που κρύβονται πίσω από αυτούς.

Η βελτίωση των User Signals και του User Experience μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση της οργανικής παρουσίας, αλλά και στη συνολική επιτυχία του brand στον ψηφιακό κόσμο.

Social Signals

Ζούμε σε μια εποχή όπου τα social media κυριαρχούν στη ζωή των ανθρώπων. Είτε μιλάμε για το Facebook, το Instagram, το LinkedIn, το Snapchat ή το Xing, οι χρήστες καταναλώνουν περιεχόμενο και πληροφορία στο περιβάλλον που περνούν τη μέρα τους.

Social Signals ως SEO Ranking Factors το 2016

Τι επίδραση μπορεί να έχει αυτό;

Τα social media εξελίσσονται ραγδαία. Νέα μέσα για την αλληλεπίδραση μεταξύ brands και χρηστών αναπτύσσονται κάθε μέρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα; Τα Instant Articles. Ένας εύκολα προσβάσιμος, ταχύτερος τρόπος να προβάλλει το brand το περιεχόμενό του στο δυνητικό κοινό, χωρίς να το αναγκάσει καν να εγκαταλείψει το Facebook και να επηρεάσει αρνητικά την εμπειρία του.

Γι’ αυτό, ένα από τα ανερχόμενα SEO Ranking Factors είναι τα Social Signals των χρηστών. Η συμπεριφορά και αντιμετώπιση του περιεχομένου, η ταχύτητα ανάγνωσης, η εγκατάλειψη (ή μη) της σελίδας είναι μερικά μόνο από τα signals που μπορούν να δώσουν ώθηση στην SEO στρατηγική κάθε brand.

Backlinks

Φαίνεται πως η εποχή που τα Backlinks πρωταγωνιστούσαν στον καθορισμό του Ranking έχει περάσει, χωρίς να υποτιμάται η σημαντικότητά τους.

Ο λόγος;

Η σχετικότητα και η ποιότητα του link, αλλά και του topic της σελίδας που “δίνει” το Backlink  διαδραματίζει σημαντικότερο ρόλο από τον μεγάλο αριθμό backlinks που μπορεί να διαθέτει ένα domain.

Το κλειδί για υψηλό ranking

Μπορεί όλα τα παραδείγματα που αναφέραμε να σου φαίνονται φανταστικά ή θεωρητικά.

Κι όμως!

Τα επιχειρήσαμε όλα… και καταφέραμε να προσφέρουμε επιπρόσθετη αξία στην παρουσία του κάθε μας συνεργάτη. Τι μας επέτρεψε να βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και να αδράξουμε την ευκαιρία;

Σίγουρα όχι μόνο η άριστη γνώση των εργαλείων. Σίγουρα όχι μόνο η συνεχής παρακολούθηση των ψηφιακών εξελίξεων. Αυτό που μας επιτρέπει να ξεχωρίζουμε είναι η επένδυση στις προηγμένες τεχνολογίες, όπως το Searchmetrics.

Ως ο πρώτος και μοναδικός συνεργάτης του Searchmetrics στην Ελλάδα, έχουμε τη δυνατότητα για πρόσβαση σε advanced Insights και Big Data Analysis προς όφελος των συνεργατών μας, σημειώνοντας σημαντικές επιτυχίες στα οργανικά αποτελέσματα.

Ποια θα είναι τα SEO Ranking Factors του 2017;

Δεν μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον του Search Engine Optimization, ειδικά με τους ρυθμούς εξέλιξής του. Παράγοντες που σήμερα θεωρούνται σημαντικοί μπορεί να είναι αδιάφοροι, ή ακόμη και να επηρεάζουν αρνητικά το SEO, με μια αλλαγή του αλγορίθμου του Google.

Ένα μόνο είναι σίγουρο.

Θα είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε κάθε πιθανή αλλαγή ή εξέλιξη. Αποτελεσματικά και στοχευμένα. Προς όφελος των συνεργατών μας.

2 Comments

  1. “Η συμπεριφορά του χρήστη είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από τον αριθμό των ατόμων που έφτασαν στη σελίδα. Η διάρκεια παραμονής στη σελίδα, το Bounce Rate και ο αριθμός των σελίδων που πλοηγήθηκε ένας χρήστης είναι λίγα μόνο από τα User Signals που λαμβάνει υπόψη το Google, όταν πρόκειται για την κατάταξη μιας σελίδας. ” —> ;όλα αυτά πως τα ξέρει άν δεν έχει το google analytics η σελίδα?

    από Μιχάλης Δημητρίου
    • Είναι όντως σημαντικό να μπορεί ο καθένας να έχει πρόσβαση σε όλα αυτά τα δεδομένα που αφορούν την αλληλεπίδραση των χρηστών-επισκεπτών με το online business του/της. Υπάρχει πληθώρα εργαλείων που μπορούν να συμβάλλουν στην καταγραφή αυτών των δεδομένων, με το Google Analytics να είναι από τα πιο διαδεδομένα.

      Κάθε επιχείρηση που διαθέτει online παρουσία και έχει ως σκοπό την εξέλιξη και διεύρυνσή της θέλει να έχει πρόσβαση σε όλο αυτό το σύνολο δεδομένων που αφορούν το website του/της, δε συμφωνείς; Ανεξάρτητα από το αν θέλει να επενδύσει στο SEO ή απλά να προωθήσει κάποια από τα προϊόντα/υπηρεσίες του μέσω social media.

      Μπορεί, άλλωστε, κανείς να πει ότι κάνει πραγματικά SEO, χωρίς την χρήση Web Analytics; Ειδικά για το συγκεκριμένο κομμάτι, πρέπει κανείς να αφιερώσει ώρες επί ωρών στα web analytics που αφορούν το εταιρικό property, ώστε να μπορέσει να επιτύχει ουσιαστικά αποτελέσματα.

      από Petros Fotiadis

Αφήστε μια απάντηση