Τι είναι η Performance Max; 

Η διαφήμιση με Google Ads και Performance Max campaigns αποτελεί κινητήρια δύναμη για εκατομμύρια επιχειρήσεις παγκοσμίως. 

Για την ακρίβεια, το 80% των επιχειρήσεων παγκοσμίως χρησιμοποιεί την πλατφόρμα των Google Ads για διαφημίσεις PPC, οι οποίες προβάλλονται στο 90% των χρηστών του internet (DemandSage). 

Πώς, λοιπόν, θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε κι εσείς τη διαφήμιση με Google Ads για να ενισχύσετε την ανάπτυξη της επιχείρησής σας; 

Τι πρέπει να προσέξετε στις καμπάνιες Performance Max; 

Παρακάτω θα εξετάσουμε τι είναι οι καμπάνιες Performance Max, πώς διαφέρουν από τις άλλες επιλογές που σας παρέχει η διαφημιστική πλατφόρμα της Google, αλλά και πώς να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητά τους! 

Performance Max – ο συνδυασμός Google Ads και AI 

Οι καμπάνιες Performance Max, γνωστές και ως PMax, αποτελούν ένα μεγάλο άλμα στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η διαφήμιση με Google Ads. Στην ουσία πρόκειται για ένα είδος αυτοματοποιημένης διαφημιστικής καμπάνιας, αν και αυτός ο προσδιορισμός είναι υπεραπλούστευση. 

Οι καμπάνιες Performance Max είναι ένα αμάλγαμα της προηγμένης τεχνολογίας machine learning της Google και του τεράστιου όγκου διαφημιστικών δεδομένων που έχει στη διάθεσή της. Σκοπός τους είναι να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε διαφημίσεις που θα μπορέσουν να σας φέρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε όλο το εύρος της πλατφόρμας των Google Ads. 

Οι Performance Max είναι “έξυπνες” διαφημίσεις που βασίζονται στα στοιχεία που τους παρέχετε σχετικά με την επιχείρηση, το brand και τους στόχους σας. Με βάση τις πληροφορίες αυτές, ο προηγμένος αλγόριθμος της Performance Max συνθέτει το κατάλληλο format διαφήμισης και το προβάλλει στα κανάλια (Search, Display, YouTube, Discover, Gmail, Maps, Shopping) στα οποία θα φέρει το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σύμφωνα με τους στόχους αυτούς. 

Η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης της Google λαμβάνει υπόψιν πολλούς παράγοντες για τη βελτιστοποίηση των PMax, οι οποίοι περιλαμβάνουν: 

  • Τα κοινά στα οποία απευθύνονται 
  • Τα εικαστικά και τα κείμενα 
  • Το διαθέσιμο διαφημιστικό budget 
  • Το bidding strategy 
  • Το attribution των conversions 

Εν ολίγοις, οι καμπάνιες Performance Max σας παρέχουν μια ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε τις καινοτόμες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης της Google για να βελτιστοποιήσετε το πώς και πού προβάλλονται οι διαφημίσεις σας, δίνοντας έτσι μια τεράστια ώθηση στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας. 

Πώς διαφέρουν οι καμπάνιες Performance Max από τις άλλες εναλλακτικές; 

Οι καμπάνιες Performance Max λειτουργούν με τελείως διαφορετική λογική από τις άλλες επιλογές που παρέχει η πλατφόρμα των Google Ads, όπως τις Search και τις Demand Generation. Σύμφωνα με την ίδια τη Google, σκοπός τους δεν είναι να τις αντικαταστήσουν, αλλά να λειτουργήσουν συμπληρωματικά για να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να πετύχει καλύτερα τους στόχους της. 

Στο σύνολό τους, οι καμπάνιες Performance Max αντιπροσωπεύουν μια πιο ολιστική προσέγγιση στα Google Ads. Αντί να βασίζονται σε keywords και άμεσο intent, εκμεταλλεύονται τις όλο και αυξανόμενες δυνατότητες που παρέχει η τεχνητή νοημοσύνη. Μ’αυτό τον τρόπο σας παρέχουν περισσότερες, πιο στρατηγικές επιλογές στο πώς θα αξιοποιήσετε τα Google Ads στο έπακρο. 

Παρακάτω λοιπόν θα εξετάσουμε μερικούς από τους πιο ουσιώδεις τρόπους με τους οποίους οι PMax διαφέρουν: 

1. Ευέλικτη τοποθέτηση σε όλο το διαφημιστικό οικοσύστημα της Google 

Ίσως η πιο προφανής ιδιαίτερότητα των διαφημίσεων με Performance Max είναι το γεγονός ότι προβάλλονται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του διαφημιστικού οικοσυστήματος της Google. 

Οι καμπάνιες Search περιορίζονται στις σελίδες των αποτελεσμάτων του Google Search. Οι Demand Gen επικεντρώνονται σε τοποθετήσεις που τους επιτρέπουν να χρησιμοποιήσουν πιο πλούσιο οπτικό περιεχόμενο, όπως σε Discover, YouTube και Gmail. Οι PMax, από την άλλη, έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζονται σε οποιαδήποτε από αυτές τις πλατφόρμες. 

Αυτό σημαίνει πως οι καμπάνιες Performance Max μπορούν να μεταφέρουν το brand message σας σε μεγαλύτερα κοινά, άσχετα από τις συνήθειες τους και τις διαφορετικές πλατφόρμες στις οποίες βρίσκονται. 

2. Μεγάλο εύρος κοινών με διαφορετικές ανάγκες και intent 

Οι καμπάνιες Performance Max δεν ακολουθούν την ίδια λογική με τις Search και Demand Gen σε ό,τι έχει να κάνει με το intent του κοινού. 

Οι καμπάνιες Search απευθύνονται σε χρήστες που ήδη αναζητούν ενεργά τα πολύ συγκεκριμένα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει η επιχείρησή σας. Οι καμπάνιες Demand Gen από την άλλη απευθύνονται σε χρήστες που απλώς εξερευνούν και καταναλώνουν σχετικό content ή έχουν δείξει σημάδια ενδιαφέροντος. 

Οι καμπάνιες PMax σπάνε αυτό το καλούπι και στοχεύουν χρήστες σε διάφορες πλατφόρμες και σε διάφορα στάδια του customer journey τους, άσχετα από το άμεσο intent τους. 

Αυτό σημαίνει πως μπορούν να μεταφέρουν το διαφημιστικό σας μήνυμα σε πολύ πιο διαφοροποιημένα κοινά σε σχέση με τις εναλλακτικές, προσελκύοντας χρήστες οι οποίοι διαφορετικά θα έμεναν εκτός της στόχευσης σας. 

3. Χρήση τεχνητής νοημοσύνης για μεγαλύτερη ακρίβεια στη στόχευση 

Θα περίμενε κανείς πως η στόχευση ευρύτερων κοινών σε περισσότερες πλατφόρμες σημαίνει χαμηλότερη ακρίβεια. Χάρη στη χρήση των εφαρμογών ΑΙ και machine learning της Google, όμως, αυτό δεν ισχύει απαραίτητα για τις καμπάνιες Performance Max. 

Αντί να βασίζονται κυρίως σε keywords, δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα, ή συνήθειες του κοινού που στοχεύουν, οι καμπάνιες Performance Max λειτουργούν με δυναμικό τρόπο και λαμβάνουν υπόψιν ένα μεγάλο εύρος από διαφορετικά audience signals. Αυτό τους επιτρέπει επίπεδα ευελιξίας που οι καμπάνιες Search και Demand Gen δεν έχουν, αφού οι διαφημίσεις Performance Max προσαρμόζονται στις συνθήκες της αγοράς και τη συμπεριφορά του κοινού τους σε πραγματικό χρόνο. 

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι καμπάνιες Performance Max σε μια επιχείρηση; 

Σε περίπτωση που δεν είναι προφανές από το ίδιο τους το όνομα, οι καμπάνιες Performance Max είναι φτιαγμένες για να αυξήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεών σας. 

Αυτά είναι μερικά από τα επιμέρους πλεονεκτήματα που μπορούν να προσφέρουν στην επιχείρησή σας: 

  • Προβολή σε πολλαπλές πλατφόρμες – η Performance Max είναι το μόνο είδος καμπάνιας που σας επιτρέπει να προβάλλετε την επιχείρησή σας στο σύνολο των διαφημιστικών καναλιών της Google, πράγμα που σας επιτρέπει να έρθετε σε επαφή με μεγαλύτερο μέρος του κοινού σας από κάθε άλλη καμπάνια. 
  • Αυτοματοποιημένο bidding – ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της Performance Max είναι το γεγονός ότι προσαρμόζει τα bids σας σε πραγματικό χρόνο, ώστε το διαφημιστικό σας μήνυμα να φτάνει πάντα στο σωστό κοινό, τη σωστή στιγμή, με τη σωστή τιμή. 
  • Απλοποιημένη διαχείριση καμπάνιας – η Performance Max σας παρέχει συγκεντρωτικά reports με στοιχεία από όλες τις πλατφόρμες, διευκολύνοντας έτσι κατά πολύ τη διαχείρηση της καμπάνιας σας και εξοικονομώντας σας κόπο και πολύτιμο χρόνο. 
  • Προηγμένες δυνατότητες σχεδιασμού – εφόσον οι διαφημίσεις Performance Max προβάλλονται σε όλες τις πλατφόρμες της Google, έχετε τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείτε ένα μεγάλο εύρος από διάφορα formats. Εκτός αυτού, η Performance Max πειραματίζεται αυτόματα με διαφορετικά formats για τις διαφημίσεις σας, έτσι ώστε να έχουν πάντα τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοτικότητα. 
  • Ευελιξία και προσαρμοστικότητα – ολόκληρη η φιλοσοφία και η λειτουργία της Performance Max βασίζεται στο machine learning και την αυτοματοποίηση. Αυτό την καθιστά ιδιαίτερα καλή στο να προσαρμόζεται εύκολα και γρήγορα σε αλλαγές στους αλγόριθμους, νέες τάσεις της αγοράς, ή άλλες απρόβλεπτες αλλαγές και παράγοντες. 

Performance max & Sμαρτ σηοππινγ αποδόσεις

(Πηγή

Σε ποιες επιχειρήσεις απευθύνεται η Performance Max; 

Αν και οποιαδήποτε επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί από καμπάνιες Performance Max, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένες αγορές ή κλάδους είναι πιθανό να δουν σημαντικότερα αποτελέσματα από άλλες. 

Αυτό εξαρτάται από: 

  • Πόσο γρήγορα ολοκληρώνονται οι πωλήσεις τους 
  • Πόσο ευέλικτο είναι το διαφημιστικό τους budget 
  • Κατά πόσο διαθέτουν επαρκή γραφιστικά και κείμενα 

Τυπικά οι καμπάνιες Performance Max είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές για επιχειρήσεις και brands στο χώρο του ecommerce, ιδιαίτερα αν έχουν ενεργοποιημένα τα product feeds. Μάλιστα, όσο καλύτερο είναι ένα product feed, τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η PMax – ενώ ένα κακό product feed, από την άλλη, δεν πρόκειται να φέρει θετικό αποτέλεσμα. Αυτό εξαρτάται από το πόσο ξεκάθαροι και user friendly είναι οι τίτλοι και οι περιγραφές των προϊόντων. 

Η λειτουργία της Performance Max βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα ιστορικά στοιχεία των conversions. Αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερα στοιχεία υπάρχουν, τόσο πιο αποτελεσματική γίνεται η λειτουργία τους. 

Συνεπώς, οι Performance Max ταιριάζουν περισσότερο σε επιχειρήσεις με συντομότερο αγοραστικό κύκλο και πλούσιο ιστορικό από conversions. 

Performance max στα διάφορα περιβάλλοντα της Google

(Πηγή

5 τρόποι για να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητα μιας καμπάνιας Performance Max 

Παρά το μεγάλο βαθμό αυτοματοποίησής τους, οι καμπάνιες Performance Max απαιτούν σωστή ρύθμιση και καλούς χειρισμούς από πλευράς σας για να μπορέσουν να αποδώσουν στο μέγιστο. Για να σιγουρευτείτε ότι οι καμπάνιες σας λειτουργούν όσο πιο αποδοτικά και αποτελεσματικά γίνεται, δώστε προσοχή στα παρακάτω: 

1: Ακριβές και λεπτομερές conversion tracking 

Οι καμπάνιες Performance Max βασίζονται στα δεδομένα των conversions που έχετε πετύχει με τις διαφημιστικές κινήσεις σας στο παρελθόν. Γι’ αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να κάνετε ακριβές και λεπτομερές conversion tracking. 

Σιγουρευτείτε λοιπόν ότι εντοπίζετε και καταγράφετε σωστά τα σχετικά conversions και το αντίστοιχο conversion value τους, ώστε οι καμπάνιες Performance Max σας να έχουν όσο γίνεται περισσότερα και πιο ακριβή στοιχεία και να λειτουργούν στο μέγιστο. 

Γι’ ακόμα καλύτερη απόδοση μπορείτε ακόμη να κάνετε import στις καμπάνιες σας και δεδομένα για τα offline conversions σας, ώστε να παρέχετε στη Google μια ολοκληρωμένη εικόνα για το πώς σκέφτονται και λειτουργούν οι πελάτες σας. 

2: Καλή επιλογή στόχων για το bidding strategy 

Εξίσου σημαντικό είναι να έχετε μια εικόνα για το τι αξία έχει για σας η προσοχή του κάθε πελάτη σας. Αν έχετε ιστορικά στοιχεία για το target CPA ή το target ROAS σας, είναι καλή ιδέα να τα χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε το bidding strategy της καμπάνιας Performance Max σας. 

Προσοχή όμως: το να ορίσετε πολύ χαμηλούς ή υψηλούς στόχους μπορεί να οδηγήσει σε ασταθή αποτελέσματα και σκαμπανεβάσματα στην αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας σας. 

Επίσης δώστε προσοχή στο από πού προκύπτουν τα ιστορικά στοιχεία που χρησιμοποιείτε. Μια τυπική branded search campaign, για παράδειγμα, είναι πιθανόν να έχει πολύ υψηλότερο ROAS από μία non-branded. Με το να χρησιμοποιήσετε το δικό της target ROAS για να φτιάξετε το bidding strategy σας κινδυνεύετε να περιορίσετε πολύ το targeting και το reach της καμπάνιας σας, άρα και την αποτελεσματικότητά της. 

3: Προσεκτικός έλεγχος των επιλογών για τα automated assets 

Όπως προαναφέραμε, ο υψηλός βαθμός αυτοματοποίησης που σας παρέχει η Performance Max δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται προσοχή από την πλευρά σας. 

Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τα automated assets αξίζει να επενδύσετε το χρόνο που απαιτεί ο προσεκτικός έλεγχος, ώστε να είστε σίγουροι πως καμία διαφήμιση που παράγει αυτόματα η Performance Max δεν ξεφεύγει με κάποιο τρόπο από τα πλαίσια του brand image σας. 

Αν θέλετε να είστε σίγουροι πως διατηρείτε πλήρη έλεγχο των διαφημιστικών σας assets, μάλιστα, δεν είναι κακή ιδέα ν’ απενεργοποιήσετε τελείως την επιλογή που επιτρέπει στη Google να παράγει αυτοματοποιημένα ad assets για την καμπάνια σας. 

4: Χρήση high-intent audience signals 

Τα audience signals είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορείτε να καθοδηγήσετε τη Google και να της υποδείξετε τι είδους πελάτες θέλετε να στοχεύσει. 

Για να σιγουρευτείτε ότι η Performance Max αξιοποιεί τα δεδομένα αυτά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και στοχεύει τους ιδανικούς σας πελάτες, δεν αρκεί να της δώσετε broad audience signals όπως το affinity και τα lifestyle segments. 

Αντ’ αυτού, προτιμήστε high-intent audience signals όπως τα 1st party customer και purchase data, τους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας, τα in-market audiences, ή τα custom και τα combination audiences. 

5: Προσεκτική επιλογή negative keywords 

Η Performanxe Max είναι αυτοματοποιημένη καμπάνια, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να της υποδείξετε άμεσα ποια keywords θέλετε να στοχεύσει. 

Μπορείτε – και θα έπρεπε! – όμως να της πείτε ποια keywords θέλετε ν’ αποφύγει. 

Γι’ αρχή, καλό θα ήταν να δημιουργήσετε μια λίστα από negative keywords, στην οποία θα συμπεριλάβετε τα brand keywords σας. 

Μ’ αυτό τον τρόπο οι άλλες καμπάνιες σας θα μπορέσουν να συνεχίσουν να στοχεύουν τα branded keywords σας με τον πιο αποδοτικό τρόπο, χωρίς η Performance Max να “κανιβαλίζει” και να διαταράσσει τη λειτουργία τους.  

Google Ads Performance Max – η διαφήμιση στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης! 

Καθώς ο χώρος του digital marketing και advertising εξελίσσεται όλο και περισσότερο, εργαλεία όπως η Performance Max γίνονται όλο και σημαντικότερα για την επιτυχία της επιχείρησής σας. 

Η Performance Max δεν είναι μια νέα διαφημιστική επιλογή που στοχεύει στο να επανεφεύρει τον τροχό και να αντικαταστήσει τα άλλα είδει Google Ads campaigns. Αντίθετα, σκοπός της είναι να αξιοποιήσει τις δυνατότητες των εφαρμογών AI και machine learning στα Google Ads και να λειτουργήσει συμπληρωματικά στην πιο συμβατική καμπάνια για διαφήμιση στο Google Display Network ή καμπάνια Search. 

Για την επιχείρησή σας, η Performance Max αποτελεί μια μεγάλη στρατηγική ευκαιρία για να αποκτήσετε πρόσβαση σε νέα κοινά, αλλά και να αξιοποιήσετε πιο αποδοτικά το ad spend σας. Ο μεγάλος βαθμό αυτοματοποίησης και η μεγάλη ευελιξία που σας παρέχει μπορούν να μεταμορφώσουν το πώς προσεγγίζετε τη διαφήμιση PPC και να τη μετατρέψει σε καταλύτη για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Αρκεί βέβαια να αφιερώσετε την πρέπουσα προσοχή στη ρύθμισή της. 

Αν ψάχνετε τρόπους να αξιοποιήσετε στο έπακρο το ad budget σας και να χρησιμοποιήσετε τις καμπάνιες Performance Max για να επεκτείνετε το πελατολόγιό σας και να πετύχετε μεγαλύτερα ROAS, μην διστάσετε! Οι εξειδικευμένοι Google Ads experts της iTrust είναι εδώ για να μοιραστούν μαζί σας την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους και να σας βοηθήσουν όχι απλώς να πετύχετε, αλλά να ξεπεράσετε κάθε επιχειρηματικό σας στόχο!  

Επικοινωνήστε μαζί μας! 

Αφήστε μια απάντηση