Τι είναι το TikTok Shop;

Πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες καθημερινά στρέφονται στο TikTok για να ψυχαγωγηθούν, να εμπνευστούν και να παρακολουθήσουν τους αγαπημένους τους creators. Σχεδόν κάθε niche και θεματολογία έχει τη θέση του και την κοινότητά του στην πλατφόρμα – από θέματα υγείας, μόδας και ομορφιάς, μέχρι χόμπι και μαγειρικές συνταγές.

Το TikTok Shop, λοιπόν, είναι ένας νέος τρόπος για το τεράστιο αυτό κοινό να ανακαλύψουν και να αγοράσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα, μέσα από την αγαπημένη τους εφαρμογή!

Παρακάτω λοιπόν θα εξετάσουμε πώς το TikTok Shop επιτρέπει σε brands και content creators να συνδεθούν με το κοινό που τους ενδιαφέρει περισσότερο και να αποκτήσουν νέους πελάτες μέσα σε ένα φιλικό, ασφαλές και συναρπαστικό περιβάλλον!

TikTok Shop – το ανεπανάληπτο community trend που έγινε ecommerce platform!

Από το διεθνές ντεμπούτο του το 2018, το TikTok έχει εξελιχθεί σε μια επαναστατική και ευέλικτη πλατφόρμα με πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες (Backlinko). Προσφέροντας πολύ περισσότερα από ένα απλό κοινωνικό δίκτυο ή ένα app ψυχαγωγίας, το TikTok έχει γίνει ο de facto προορισμός για χρήστες κάθε ηλικίας που θέλουν να δημιουργήσουν και να συμμετέχουν σε μια κοινότητα που περιστρέφεται γύρω από τα αγαπημένα τους θέματα, χόμπι και ενδιαφέροντα.

Μέσα από trends όπως το #TikTokMadeMeBuyIt, το TikTok είναι πλέον αδιαμφησβήτητα μεγάλη δύναμη επιρροής στις γενικές καταναλωτικές τάσεις του κοινού του, ειδικά στο χώρο του ecommerce.

Tο TikTok Shop λοιπόν είναι μια νέα πλατφόρμα ecommerce που επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύψουν προϊόντα και να κάνουν τις αγορές τους, χωρίς ποτέ να χρειαστεί να φύγουν από το οικείο και ευέλικτο περιβάλλον του TikTok.

Παράλληλα όμως, το TikTok Shop παρέχει τόσο στο κοινό όσο και στους content creators και τα brands νέους τρόπους σύνδεσης κι επικοινωνίας, εκμηδενίζοντας πρακτικά την απόσταση ανάμεσα σε επιχειρήσεις και καταναλωτές.

TikTok Shop για content creators

Πώς διαφέρει το TikTok Shop από άλλες πλατφόρμες ecommerce;

Το TikTok Shop διαφέρει σημαντικά από τις συμβατικές πλατφόρμες ecommerce εξ ορισμού: είναι ένας νέος κι επαναστατικός τρόπος να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα των social media και του online shopping σε μια νέα, τελείως διαφορετική εμπειρία shopping.

Βέβαια, υπάρχουν ήδη και άλλες πλατφόρμες που συνδυάζουν social media και ecommerce. Το TikTok Shop, παρ’ όλα αυτά, συνεχίζει να διαφέρει αισθητά:

Συγκριτικά με το Instagram Shopping, το TikTok Shop προσφέρει μια πιο ενδιαφέρουσα και δυναμική εμπειρία στους χρήστες του. Αντί να βασίζεται στις στατικές εικόνες και τα stories, αξιοποιεί τη viral φύση της πλατφόρμας του TikTok και επιτρέπει στους χρήστες να εξερευνήσουν πιο ενεργά την αγορά του μέσα από trends, challenges και livestreams.

Το Facebook Marketplace, από την άλλη, λειτουργεί περισσότερο σαν ιστοσελίδα με αγγελίες, όπου μεμονωμένοι χρήστες κι επιχειρήσεις μπορούν να αναρτήσουν αντικείμενα και προϊόντα προς πώληση. Επικεντρώνεται περισσότερο στις συναλλαγές και όχι στο social κομμάτι. Το TikTok Shop, αντίθετα, είναι σχεδιασμένο γύρω από τη φιλοσοφία δημιουργίας και παρακολούθησης content, ενοποιώντας έτσι την εμπειρία του shopping με το γενικότερο ψυχαγωγικό χαρακτήρα του TikTok.

Μπορώ να χρησιμοποιήσω το TikTok Shop για την επιχείρησή μου;

Εν ολίγοις, ναι, βεβαίως! Οι περισσότερες επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν και να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά το TikTok Shop, εφόσον πληρούν κάποια κριτήρια και προϋποθέσεις:

Αυξημένο engagement

Το format που χρησιμοποιεί το TikTok Shop, δηλαδή σύντομα, εντυπωσιακά video, είναι ιδανικό για να δημιουργεί αυξημένη αλληλεπίδραση και engagement του κοινού σας με το content και το brand σας. Αυτό το αυξημένο επίπεδο engagement συχνά μεταφράζεται στη δημιουργία μιας πιο βαθιάς και προσωπικής σχέσης μεταξύ του κοινού και του brand σας, η οποία με τη σειρά της προωθεί το brand loyalty και το customer retention.

Μεγαλύτερο reach

Το τεράστιο και συνεχώς αναπτυσσόμενο user base του TikTok σημαίνει πως με τη συμμετοχή της στο TikTok Shop, η επιχείρησή σας έχει άμεσα πρόσβαση σε ένα πολύ μεγάλο και ευρύ κοινό. Σε αντίθεση με τις συμβατικές πλατφόρμες ecommerce που στοχεύουν ήδη υπάρχοντα και καλά ορισμένα κοινά, ο αλγόριθμος της πλατφόρμας του TikTok Shop σας επιτρέπει να έρθετε σ’ επαφή με χρήστες που ανήκουν σε ανεξερεύνητες δημογραφικές ομάδες και νέες αγορές.

Ευκαιρίες για άμεσες πωλήσεις

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα είναι η δυνατότητα απρόσκοπτης μετάβασης του χρήστη από το content της επιχείρησής σας στο περιβάλλον στο οποίο μπορεί να αγοράσει τα προϊόντα σας. Αυτό απλοποιεί κατά πολύ τα βήματα της διαδικασίας που πρέπει ν’ ακολουθήσει για να ολοκληρώσει μια αγορά, συνεπώς αυξάνει και τα conversion rates.

πώς λειτουργεί το TikTok Shop

Τι προσφέρει το TikTok Shop;

Βασικό προτέρημα του TikTok Shop είναι οι λειτουργίες που επιτρέπουν στους χρήστες να αγοράσουν τα προϊόντα σας άμεσα και σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να χρειαστεί να φύγουν από το περιβάλλον της εφαρμογής του TikTok.

Αυτές είναι οι σημαντικότερες:

  • In-Feed Video & LIVE Shopping: οι χρήστες μπορούν ν’ αγοράσουν τα tagged προϊόντα απευθείας μέσα από τα videos και τα LIVEs στο For You feed τους.
  • Product Showcase: οι χρήστες μπορούν να ψάξουν προϊόντα, να διαβάσουν reviews, και να κάνουν αγορές απευθείας από το προφίλ του αγαπημένου τους brand.
  • Shop Tab: οι επιχειρήσεις μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε ένα νέο περιβάλλον marketplace, όπου οι χρήστες μπορούν εύκολα να τ’ αναζητήσουν και να τ’ ανακαλύψουν, αλλά και να δουν προσωποποιημένες προτάσεις για προϊόντα και προωθητικές ενέργειες που μπορεί να τους ενδιαφέρουν. Όλα αυτά, συγκεντρωμένα σε ένα μόνο tab.
  • Affiliate Program: brands και creators μπορούν να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε μια αμοιβαία επικερδή συνεργασία επιλέγοντας το κατάλληλο για τις ανάγκες τους affiliate plan. Οι creators μπορούν να αξιοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους και να προωθήσουν προϊόντα στο ήδη υπάρχον κοινό τους, και τα brands μπορούν να ανοιχτούν σε νέες δημογραφικές ομάδες και να κερδίσουν νέους πελάτες.
  • Shop Ads: οι νέες TikTok Shop ads προσφέρουν στα brands την ευκαιρία να διαφημίσουν τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα μέσα στο TikTok, ώστε οι χρήστες να μπορούν να ανακαλύψουν νέα προϊόντα και να ολοκληρώσουν τις αγορές τους απευθείας από την εφαρμογή.
  • Fulfilled by TikTok: αποτελεί μια νέα λύση logistics που επιτρέπει στους sellers να επικεντρωθούν στην προώθηση των προϊόντων τους, ενώ το TikTok αναλαμβάνει τη διαχείριση, την αποθήκευση, τη συσκευασία, και την αποστολή των προϊόντων στους πελάτες.
  • Secure Checkout: σε συνεργασία με τις πιο δημοφιλείς εξωτερικές πλατφόρμες διαχείρισης συναλλαγών, το TikTok Shop προσφέρει ένα ασφαλές περιβάλλον όπου οι χρήστες μπορούν να ολοκληρώσουν τις συναλλαγές τους χωρίς να χρειάζεται να ανησυχούν για; τα ευαίσθητα προσωπικά τους δεδομένα.

Ακόμα περισσότερες υπηρεσίες και partner integrations

Για να υποστηρίξει το συνεχώς αναπτυσσόμενο οικοσύστημα του TikTok Shop και να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να ενσωματωθούν σ’ αυτό, το TikTok έχει δημιουργήσει το TikTok Shop App & Service Store, το οποίο προσφέρει εργαλεία για:

  • Διασύνδεση με πλατφόρμες ecommerce: το TikTok παρέχει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να συνδέσουν το TikTok Shop τους με τις πιο δημοφιλεις πλατφόρμες ecommerce, μεταξύ των οποίων είναι τα Shopify, WooCommerce, Salesforce Commerce Cloud, BigCommerce και Magento. Η υλοποίηση της διασύνδεσης αυτής πραγματοποιείται μέσω μιας πληθώρας από connector apps, όπως AfterShip, Silk, SKUIQ, CEDCommerce και Cymbio.
  • Διασύνδεση με πλατφόρμες multichannel: για brands και επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν στρατηγικές omnichannel, το TikTok συνεργάζεται με της κορυφαίες πλατφόρμες multichannel, μεταξύ των οποίων Channel Advisor, Feedonomics, Productsup, Pipe17, GoDataFeed, SellerCloud, Linnworks, ChannelEngine, ShoppingFeed, και Cymbio.
  • Επιπλέον υπηρεσίες και apps: οι sellers στο TikTok Shop μπορούν να διασυνδέσουν το shop τους με ένα μεγάλο αριθμό από εξωτερικά apps για να κάνουν streamline τη διαδικασία των πωλήσεών τους. Αυτά συμπεριλαμβάνουν τα Zendesk, Gorgias και 1440 για εξυπηρέτηση πελατών, Printful, Printify και NovaTomato για προϊόντα και υπηρεσίες print-on-demand, Yotpo για reviews, Flowspace και Easyship για υπηρεσίες shipping, και άλλα.

Ανακαλύψτε νέες συναρπαστικές ευκαιρίες και κάντε το brand σας viral στο TikTok Shop!

Συνοψίζοντας, το TikTok Shop αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για πολλές επιχειρήσεις να έρθουν σε επαφή με ένα τεράστιο κοινό νέων πελατών. Αρκεί, βέβαια, να μπορέσουν ν’ ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες προκλήσεις και το μοναδικό χαρακτήρα της πλατφόρμας του TikTok.

Το πόσο καλά θα μπορέσετε ν’ αξιοποιήσετε το TikTok Shop για την επιχείρησή σας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο καλά κατανοείτε την ψυχαγωγική και viral φύση του content του TikTok. Για να εκμεταλλευτείτε τις ευκαιρίες που σας προσφέρει στο έπακρο, θα πρέπει να μπορείτε να παράγετε τέτοιο content, το οποίο μάλιστα να είναι υψηλής ποιότητας και ν’ ακολουθεί τα guidelines της πλατφόρμας.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το TikTok Shop, αλλά και πώς μπορείτε να τo αξιοποιήσετε για την επιχείρησή σας, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Οι TikTok marketing και οι ecommerce experts της iTrust θα σας δώσουν απαντήσεις σε κάθε σας απορία!

Επικοινωνήστε μαζί μας

2 Comments

  1. Θα ήθελα να ρωτήσω είμαι διαθέσιμο στην Ελλάδα;;; έψαξα και δεν βρήκα κάτι!!

    από Vasilis Vasilareas
    • Καλησπέρα σας! Το TikTok Shop δεν είναι ακόμα διαθέσιμο στη χώρα μας, ώστοσο αναμένεται ένα update το καλοκαίρι του 2024, το οποίο θα περιλαμβάνει την εδραίωσσή του και σε πολλές Ευρωπαικές χώρες. Για την ώρα η εταιρία έχει κάνει άνοιγμα στις αγορές της Ινδονησίας, της Μαλαισίας, των Φιλιππίνων, της Σιγκαπούρης, της Ταιλάνδης των Ηνωμένων Πολιτειών και του Ηνωμένου Βασιλείου!

      από Anastasia Sotaki

Αφήστε μια απάντηση