User-generated Content: Πώς μπορώ να το χρησιμοποιήσω για να αναπτύξω την επιχείρησή μου; 

Σε μια εποχή που το marketing και οι αγορές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα ψηφιακά μέσα, είναι αναμενόμενο οι συμβατικές μέθοδοι και προσεγγίσεις να μην λειτουργούν πλέον τόσο αποτελεσματικά όσο παλιότερα. Αφ’ ενός, το αγοραστικό κοινό γίνεται όλο και πιο επιλεκτικό στο πού θα επενδύσει το χρόνο, την προσοχή και τα χρήματά του. Αφ’ ετέρου, ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο έντονος, αφού όλο και περισσότερες επιχειρήσεις διεκδικούν κομμάτι της αγοράς. 

Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές, λοιπόν, στον κόσμο του digital marketing είναι η στροφή προς το user generated content, το περιεχόμενο δηλαδή που δημιουργείται από μέλη του ίδιου του κοινού και όχι από κάποιο brand ή επιχείρηση. Από social media posts και videos μέχρι reviews προϊόντων, το κοινό προτιμά και εμπιστεύεται περισσότερο το content που παράγει το ίδιο. Για τις επιχειρήσεις δε, το user generated content έχει αποδειχτεί εξαιρετικό εργαλείο που μπορεί να τις βοηθήσει να βελτιώσουν την εικόνα του brand τους και να συνδεθούν και ν’ αλληλεπιδράσουν με τους πελάτες τους με νέους τρόπους. 

Παρακάτω λοιπόν θα εξετάσουμε τι ακριβώς είναι το user generated content, γιατί είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας, αλλά και πώς μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας. 

Τι είναι το user-generated content; 

Με τον όρο user-generated content εννοούμε το περιεχόμενο που δημιουργείται όχι από μια επιχείρηση ή ένα brand, αλλά από ανεξάρτητα μέλη του κοινού του.  Οι λόγοι για τους οποίους δημιουργεί κανείς user-generated content ποικίλουν, και μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνουν την ψυχαγωγία, την έκφραση, τη δημιουργικότητα, την επικοινωνία και τη διάδραση με άλλα μέλη της αντίστοιχης κοινότητας, την προώθηση και τη στήριξη ενός συγκεκριμένου brand ή μιας ιδέας και, σε κάποιες περιπτώσεις, το κέρδος. 

Αυτά είναι μερικά από τα συχνότερα παραδείγματα user-generated content που μπορεί να συναντήσετε: 

Social media posts 

Οι φωτογραφίες, βίντεο και σχόλια σε μορφή κειμένου είναι το πιο κοινό είδος user-generated content. Για την ακρίβεια, πλατφόρμες όπως τα Facebook, Instagram, Twitter και TikTok δημιουργήθηκαν γύρω από την έννοια του user-generated content που παράγουν οι χρήστες τους και έχουν τεράστια επιτυχία. 

Reviews και βαθμολογία προϊόντων 

Ανεξάρτητοι χρήστες και μέλη του κοινού μπορούν εύκολα και γρήγορα να αφήσουν βαθμολογίες ή και ολόκληρα reviews για προϊόντα ή υπηρεσίες που έχουν αγοράσει. Αυτό συνήθως συμβαίνει σε πλατφόρμες ecommerce όπως το Amazon, αλλά και σε sites που έχουν δημιουργηθεί ακριβώς για το σκοπό αυτό, όπως το Yelp και το TripAdvisor. 

Crowdsourced περιεχόμενο 

Με πρώτο και χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη γνωστή και μη εξαιρετέα Wikipedia, αλλά και το Reddit, το crowdsourced περιεχόμενο συνδυάζει τις συλλογικές γνώσεις και οπτικές από μεγάλες ομάδες ανεξάρτητων χρηστών. Χάρη στη “δημοκρατικότητα” που έχει το crowdsourced content από τη φύση του, είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες και παραγωγικούς τρόπους για να μάθει κανείς πολλά πράγματα για κάποιο θέμα που τον ενδιαφέρει. 

Videos 

Ακόμα και πριν την έκρηξη του user-generated video content που έφεραν πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram, η ευρεία διαθεσιμότητα και ευκολία χρήσης των ψηφιακών καμερών των smartphones και το YouTube άλλαξαν για πάντα το πρόσωπο των media, αφού για πρώτη φορά έδωσαν την ευκαιρία σε απλούς χρήστες να δημιουργήσουν και να μοιραστούν video content που είναι ταυτόχρονα άμεσο, ψυχαγωγικό, πληροφοριακό και εύκολα διαθέσιμο. 

Podcasts 

Σε αντίθεση με τις συμβατικές εκπομπές, τα podcasts δίνουν την ευκαιρία σε ανεξάρτητους χρήστες να μιλήσουν και να εκφράσουν τις απόψεις τους για θέματα που τους ενδιαφέρουν χωρίς να χρειάζονται στούντιο ή ακριβό εξοπλισμό, αλλά και να τις μοιραστούν εύκολα και άμεσα με ανθρώπους με παρόμοια ενδιαφέροντα. Τα podcasts έχουν παρουσιάσει εκρηκτική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, ειδικά όσον αφορά εξειδικευμένα θέματα, και πλέον αποτελούν σημαντικό κομμάτι της καθημερινής ψυχαγωγίας και ενημέρωσης για μεγάλο κομμάτι του κοινού. 

Memes 

Τα memes ή μιμίδια είναι χιουμοριστικού περιεχομένου εικόνες και ένα πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ιντερνετικής κουλτούρας. Από τα πρώιμα στάδια της εξέλιξής τους αποδείχτηκαν ένα εξαιρετικό μέσο με το οποίο ανεξάρτητοι χρήστες μπορούν να εκφράσυον τις απόψεις τους, να σχολιάσουν και να αστειευτούν για δημοφιλή ή επίκαιρα θέματα, αφού τα memes από τη φύση τους είναι όχι μόνο ψυχαγωγικά, αλλά και πολύ εύκολα στο διαμοιρασμό. 

user-generated-content

Γιατί είναι το user-generated content σημαντικό για το digital marketing; 

Το user-generated content είναι ο σημαντικότερος τρόπος με τον οποίο το κοινό αλληλεπιδρά με τον εαυτό του, και συνεπώς είναι αστείρευτη πηγή πληροφορίας για τις απόψεις, τις προτιμήσεις, τις ανάγκες και τα θέλω του. Πέραν αυτού όμως, όσον αφορά τη σημασία του user-generated content για το digital marketing, τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους: 

  • Το 92% των καταναλωτών στρέφονται στις προτάσεις άλλων καταναλωτών πριν αποφασίσουν να προβούν σε κάποια αγορά ή ενέργεια. (everyonesocial
  • Το 90% των καταναλωτών πιστεύει πως η ειλικρίνεια και η αυθεντικότητα είναι σημαντικό κριτήριο για το ποια brands θα επιλέξουν και θα υποστηρίξουν. (Stackla
  • Το 84% των καταναλωτών λέει πως εμπιστεύεται τις απόψεις και τις προτάσεις άλλων καταναλωτών περισσότερο από κάθε πηγή διαφήμισης. (everyonesocial
  • Το 79% των καταναλωτών λέει πως το user-generated content επηρεάζει τις αγοραστικές τους αποφάσεις σε μεγάλο βαθμό. (Stackla
  • Το καταναλωτικό κοινό θεωρεί πως το user-generated content επηρεάζει τις αγοραστικές τους αποφάσεις 9.8 φορές περισσότερο από το αντίστοιχο περιεχόμενο από influencers. (Stackla
  • Περισσότερο από το 70% του user-generated content δημιουργείται από Millennials. (DMNews) 
  • Οι ίδιοι Millennials εμπιστεύονται το user-generated content 50% περισσότερο από το αντίστοιχο branded content που δημιουργούν οι ίδιες οι επιχειρήσεις. (Smartblogs
  • Το word-of-mouth marketing αποφέρει τουλάχιστον διπλάσιο όγκο πωλήσεων από την πληρωμένη διαφήμιση. (McKinsey
  • Το engagement του καταναλωτικού κοινού με κάποιο brand αυξάνεται τουλάχιστον κατά +28%, όταν το κοινό εκτίθεται σε ένα συνδυασμό από επαγγελματικό branded και user-generated content. 

Και ίσως κάποιοι από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους το user-generated content μπορεί να προσφέρει μια διαφορετική προοπτική στο digital marketing: 

  • Το 92% των marketers πιστεύουν ότι το content που δημιουργεί το brand τους θεωρείται ειλικρινές και αυθεντικό από το καταναλωτικό κοινό. (Stackla
  • Αντίστοιχα, μόνο το 51% του καταναλωτικού κοινού έχει την ίδια άποψη. (Stackla
user-generated-content-stackla
(source: nosto.com) 

Είναι λοιπόν ξεκάθαρο πως το user-generated content όχι μόνο έχει πολλά να διδάξει στα brands, τους marketers και τους επαγγελματίες δημιουργούς branded περιεχομένου, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτούσιο σε συνδυασμό με άλλες ενέργειες marketing για να αποφέρει μεγαλύτερα αποτελέσματα. 

Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω το user-generated content προς όφελος της επιχείρησής μου; 

Το user-generated content μπορεί να βοηθήσει το brand σας να έρθει σε επαφή με μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού σας απ’ ό,τι οι συμβατικές ενέργειες brand marketing θα μπορούσαν να καταφέρουν από μόνες τους. Δεν είναι κοστοβόρο, θα κάνει το brand σας να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, και μπορεί μακροχρόνια να αυξήσει και το ROI της επιχείρησής σας. 

Από την άλλη, το να εντάξετε το user-generated content στη γενικότερη στρατηγική digital marketing σας δεν είναι πάντα απλό, καθώς κάθε niche της αγοράς, κάθε brand και κάθε κοινό έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. Ακόμα και brands τα οποία επωφελούνται από το user-generated content, συχνά δεν έχουν ξεκάθαρη εικόνα για το πώς αυτό ενσωματώνεται στη στρατηγική τους. 

Για να δείτε λοιπόν πώς μπορείτε να ενσωματώσετε το user-generated content στη δική σας στρατηγική, αυτά είναι κάποια απαραίτητα βήματα που μπορείτε ν’ ακολουθήσετε: 

Δείτε πώς χρησιμοποιούν το user-generated content άλλα brands 

Είτε έχετε μια αρχική ιδέα για το πώς θέλετε να εντάξετε το user-generated content στη στρατηγική σας είτε όχι, δεν έχετε τίποτα να χάσετε με το να δείτε πώς ακριβώς χρησιμοποιούν το user-generated content άλλα brands. 

Ξεκινήστε με τους ανταγωνιστές σας και με τα αγαπημένα σας brands, αλλά κρατήστε τους ορίζοντές σας ανοιχτούς. Μπορεί να εμπνευστείτε από brands και πρακτικές που εκ πρώτης όψεως δεν έχουν καμία σχέση με το δικό σας industry! 

Σιγουρευτείτε ότι έχετε κατανοήσει την έννοια της αυθεντικότητας και τη σημασία της 

Είναι πολύ σημαντικό το user-generated content σας να έχει διαφορετικό ύφος και χαρακτήρα από κάτι που θα έγραφε ο μέσος επαγγελματίας marketer ή copywriter. Ζητήστε από τους πελάτες σας και από τους εργαζόμενούς σας να συμμετέχουν στην παραγωγή user-generated content και δώστε τους κίνητρα για να είναι όσο πιο ειλικρινείς και αυθεντικοί στην έκφρασή τους. 

Όπως και να ‘χει, αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε ξύλινο λόγο και ορολογίες marketing στο user-generated content. Στόχος του άλλωστε είναι να είναι όσο πιο οργανικό, φυσικό και μη-επιτηδευμένο γίνεται. 

Βρείτε τα σωστά εργαλεία και πλατφόρμες για τις ανάγκες του brand σας 

Για να είναι οι πελάτες και οι εργαζόμενοί σας πιο πρόθυμοι να παράγουν user-generated content που μπορεί να βοηθήσει το brand σας, δεν αρκεί μόνο να τους παρέχετε κίνητρα. Πρέπει να τους δώσετε και τον κατάλληλο χώρο ή τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να ελαχιστοποιήσετε τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσουν. 

Είτε επιλέξετε πλατφόρμες social media (και social media marketing!) όπως το Instagram ή το TikTok, είτε κάτι πιο εξειδικευμένο, είναι πολύ σημαντικό το κοινό σας να μπορεί να εκφράσει τις απόψεις και τις ιδέες του για το brand σας απρόσκοπτα και χωρίς εμπόδια. 

Θέστε στόχους για το user-generated content σας 

Όπως και κάθε στρατηγική που χρησιμοποιείτε για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας, έτσι και η χρήση user-generated content χρειάζεται μια οργανωμένη προσέγγιση για να είναι πιο αποδοτική και αποτελεσματική. 

Το να θέσετε συγκεκριμένους στόχους για τη στρατηγική user-generated content σας μπορεί να σας βοηθήσει να αξιολογήσετε τα αποτελέσματά της με τρόπο ουσιαστικό και μετρήσιμο, αλλά και να δείτε πώς μπορείτε να τη βελτιώσετε. 

Μερικοί τέτοιοι στόχοι θα μπορούσαν να είναι: 

  • Μεγαλύτερο brand engagement 
  • Καλύτερο brand reputation 
  • Αυξημένα conversion rates 
  • Αυξημένο ROI για την παραγωγή περιεχομένου 
  • Πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο με μεγαλύτερη εκπαιδευτική αξία 

User-generated content – είναι τελικά απλά ένα trend; 

Είναι γεγονός: το user-generated content έχει μπει στην καθημερινότητα του καταναλωτικού κοινού για τα καλά. Δεν είναι απλά ένα trend, αλλά το επόμενο βήμα στη σχέση μεταξύ των brands και του κοινού τους. 

Έχει ήδη αποδειχθεί πως οι επιχειρήσεις και τα brands που καταφέρνουν να το εντάξουν επιτυχώς στη στρατηγική τους αποκτούν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς είναι συχνά η ειδοποιός διαφορά που τις κάνει να ξεχωρίζουν από την υπόλοιπη αγορά. 

Σε περίπτωση που θέλετε να εντάξετε το user-generated content και στη δική σας στρατηγική marketing περιεχομένου, τα σημαντικότερα στοιχεία του user-generated content είναι αυτά της φυσικότητας, της ειλικρίνειας και της αυθεντικότητας. Το κοινό έχει δείξει ξεκάθαρη προτίμηση και εμπιστοσύνη σε περιεχόμενο που χαρακτηρίζεται απ’ αυτά, σε αντίθεση με το πιο αποστειρωμένο ύφος που έχει συχνά το επαγγελματικό διαφημιστικό περιεχόμενο. 

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς μπορείτε να βελτιώσετε τη στρατηγική marketing του brand  σας και να πετύχετε τους στόχους σας; Επικοινωνήστε μαζί μας και πείτε μας τα πάντα για την επιχείρησή σας! 

Αφήστε μια απάντηση