Πώς να προβάλετε το eshop σας: εκτοξεύστε τις πωλήσεις σας σε 7 απλά βήματα

Αν είστε ιδιοκτήτης επιχείρησης με το δικό σας eshop, τότε πιθανότατα έχετε ήδη καταλάβει την πραγματική δυσκολία του ecommerce: για να πετύχετε, δεν είναι αρκετό να έχετε “απλώς” καλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες. Πρέπει να βρείτε και τον κατάλληλο τρόπο να τα προβάλλετε στους πελάτες σας. 

Με τόσο πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις, εργαλεία και συμβουλές marketing στη διάθεσή σας όμως, είναι απολύτως δικαιολογημένο να μην είστε σίγουροι τι απ’ όλα αυτά από πού πρέπει να ξεκινήσετε.  

Πολλοί αρκούνται στο να δημιουργήσουν ένα πολύ βασικό eshop και στη συνέχεια να το προωθήσουν με καμπάνιες διαφήμισης PPC. Δυστυχώς όμως αυτό σπάνια φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα.  

Παρακάτω λοιπόν θα προσπαθήσουμε να απλοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία και θα εξετάσουμε βήμα-βήμα όλες τις ενέργειες και τις τακτικές που πρέπει ν’ ακολουθήσετε για να εκμεταλλευτείτε το eshop σας στο έπακρο! 

1. Εντοπίστε με ακρίβεια το αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεστε 

Πριν ξεκινήσετε να ψάχνετε πώς μπορείτε να προβάλετε καλύτερα το eshop σας στο κοινό σας, είναι σημαντικό να έχετε ορίσει με ακρίβεια ποιο ακριβώς είναι το κοινό αυτό. Μ’ αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε στη συνέχεια να προβείτε σε λεπτομερώς στοχευμένες δράσεις και ενέργειες που θα είναι όχι μόνο αποτελεσματικές, αλλά και αποδοτικές. 

Το κοινό το οποίο θέλετε να στοχεύσετε, λοιπόν, είναι η μερίδα των καταναλωτών που είναι πιθανότερο να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα και της υπηρεσίες σας, άρα είναι και πιθανότερο να γίνουν πελάτες σας. 

Λάβετε υπόψιν παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, η γεωγραφική τοποθεσία, τα ενδιαφέροντα, οι καταναλωτικές συνήθειες. Μπορείτε να ξεκινήσετε από τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας και να ψάξετε για τους συνδετικούς κρίκους μεταξύ τους, τα προβλήματά τους, τα θέλω τους και τις ανάγκες τους. 

Όταν θα έχετε πλέον μια ξεκάθαρη εικόνα για το ποιο είναι το κοινό το οποίο στοχεύετε, τότε μπορείτε να προσαρμόσετε το περιεχόμενο και τις καμπάνιες σας ανάλογα. Αν έχετε εντοπίσει σωστά το κοινό σας, θα διαπιστώσετε ότι η αποδοτικότητα των ενεργειών marketing σας θα αυξηθεί άμεσα! 

2. Καλλιεργήστε ένα brand identity για την επιχείρησή σας 

Το επόμενο σημαντικό βήμα για την αποτελεσματική προβολή και προώθηση του eshop σας είναι να σιγουρευτείτε ότι έχετε δημιουργήσει ένα δυνατό και συνεπές brand identity. Είναι ένα ισχυρό εργαλείο που θα αποτελέσει τη βάση της προβολής και της επικοινωνίας σας με το κοινό σας. Θα βοηθήσει το brand σας να γίνει άμεσα αναγνωρίσιμο στα μάτια των πελατών σας και θα θέσει τα θεμέλια για ουσιαστικές και ειλικρινείς σχέσεις μαζί τους. 

Κάντε στον εαυτό σας ερωτήσεις όπως: 

  • “Τι πρεσβεύει το brand μας;” 
  • “Τι είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό;” 
  • “Τι ύφος και τόνο θέλουμε να υιοθετήσουμε στην επικοινωνία μας με το αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε;” 

Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις αυτές θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε και να ορίσετε ακριβώς ποιο είναι το brand identity σας και ποια τα δυνατά σημεία του. 

Με τη γνώση και την κατανόηση αυτή μπορείτε στη συνέχεια να προχωρήσετε στο να δημιουργήσετε την αντίστοιχη οπτική ταυτότητα για το brand σας: το logo, τα χαρακτηριστικά χρώματα, τις γραμματοσειρές. 

Σιγουρευτείτε ότι το brand identity σας είναι συνεπές σε όλα τα κανάλια marketing που χρησιμοποιείτε για να προβάλετε το eshop σας στο καταναλωτικό κοινό, από το website σας μέχρι τα social media profiles, τις διαφημίσεις και τις καμπάνιες email marketing. 

provoli eshop seo min

3. Σιγουρευτείτε ότι το eshop σας είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης 

Φτάνουμε λοιπόν στο ίδιο το eshop σας. 

Άσχετα από το ποιες άλλες τακτικές marketing σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε για να το προβάλετε στο κοινό σας, είναι σημαντικό το eshop και το website σας να είναι δομημένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης. 

Θέλετε να είναι δηλαδή search engine optimized – πράγμα που μπορείτε να καταφέρετε μέσω του SEO. 

Σιγουρευτείτε ότι το eshop σας διαθέτει: 

  • Απλή και ξεκάθαρη αρχιτεκτονική και δομή σε κατηγορίες και υποκατηγορίες 
  • Ξεκάθαρα URLs σχετικά με το περιεχόμενο της εκάστοτε σελίδας 
  • Εύκολη navigation που δεν μπερδεύει το χρήστη 
  • Sitemap δηλωμένο στο Google Search Console 
  • Πλούσιο περιεχόμενο υψηλής ποιότητας που στοχεύει στα keywords που αφορούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας 

4. Εκμεταλλευτείτε τη δύναμη των social media 

Τα social media αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι όχι μόνο της καθημερινότητάς μας, αλλά και του digital marketing. Πλατφόρμες όπως τα Facebook, Instagram και TikTok μπορούν να σας φέρουν σε επαφή με το αγοραστικό κοινό σας και να το οδηγήσουν στο eshop σας εύκολα, γρήγορα και άμεσα. 

Για να εκμεταλλευτείτε τα social media προς όφελός σας, δείτε αρχικά ποιες είναι οι πλατφόρμες που χρησιμοποιεί περισσότερο το κοινό σας. Αν στοχεύετε σε νεαρότερες ηλικίες, για παράδειγμα, είναι πιθανότερο το κοινό σας να χρησιμοποιεί κατά κόρον το TikTok ή το Instagram. Αν από την άλλη θέλετε να επικεντρωθείτε σε άλλες επιχειρήσεις ή επαγγελματίες, μάλλον το LinkedIn θα ήταν καλύτερη επιλογή. 

Αφού έχετε εντοπίσει και επιλέξει τις πλατφόρμες που θέλετε, δημιουργήστε προφίλ για το eshop σας και ξεκινήστε να δημοσιεύετε ενδιαφέρον υλικό σχετικό με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, όπως φωτογραφίες και blog posts. 

5. Δημιουργήστε καμπάνιες email marketing 

Μία από τις πιο αποτελεσματικές τακτικές για την προβολή ενός eshop είναι αυτή του email marketing. Επιτρέπει την άμεση επικοινωνία με το κοινό των πελατών σας μέσω περιεχομένου που είναι προσωποποιημένο σε πολύ μεγάλο βαθμό, κι έτσι προσελκύει traffic στο eshop σας. 

Η βασική δυσκολία του email marketing είναι η δημιουργία της mailing list. Μια καλή τακτική για να συλλέξετε τα emails των εν δυνάμει πελατών σας είναι να προσφέρετε ως αντάλλαγμα κάποιο εκπτωτικό κωδικό ή δωρεάν περιεχόμενο που μπορεί να τους ενδιαφέρει. 

Μόλις έχετε αρκετούς πελάτες στη mailing lists σας μπορείτε να ξεκινήσετε την καμπάνια email marketing σας και να έρχεστε σ’ επαφή μαζί τους συστηματικά, ενημερώνοντάς τους για νέα, προσφορές, ανακοινώσεις, ή οτιδήποτε άλλο σχετικό με το brand σας μπορεί να τους ενδιαφέρει. 

Μ’ αυτό τον τρόπο χτίζετε μια συνεχή παρουσία του brand σας στην καθημερινότητά τους και εξασφαλίζετε ότι θα είναι το πρώτο πράγμα που θα σκεφτούν όταν είναι έτοιμοι να ολοκληρώσουν μια αγορά. 

6. Δημιουργήστε καμπάνιες PPC και πληρωμένης διαφήμισης 

Οι PPC (pay-per-click) διαφημιστικές καμπάνιες είναι ίσως ο πιο συνηθισμένος τρόπος με τον οποίο τα eshops προσελκύουν το κοινό τους, και υπάρχει λόγος γι’ αυτό: 

Μια καλοστημένη και καλά στοχευμένη καμπάνια PPC μπορεί να αποφέρει στο eshop σας μεγάλο όγκο traffic και πωλήσεων, ενώ ταυτόχρονα σας παρέχει πολύ μεγάλο βαθμό ελέγχου πάνω στο πόσο ακριβώς σας κοστίζει. Μερικά από τα είδη PPC που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι: 

  • Search engine marketing (SEM), το οποίο προβάλει τις διαφημίσεις του eshop σας στις σχετικές σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. 
  • Display marketing, το οποίο προβάλει τις διαφημίσεις σας σε site τρίτων. 
  • Social media advertising, το οποίο προβάλει τις διαφημίσεις σας σε πλατφόρμες social media όπως Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn και άλλες. 

Για να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο αποτελεσματικές και αποδοτικές οι διαφημιστικές καμπάνιες σας, είναι και σ’ αυτή την περίπτωση σημαντική η ακριβής στόχευση του αγοραστικού κοινού που σας ενδιαφέρει. Με τις σωστές λέξεις-κλειδιά και τα σωστά δημογραφικά στοιχεία, οι διαφημίσεις σας θα καταφέρουν να τραβήξουν την προσοχή του κοινού που είναι περισσότερο πιθανό να μετατραπεί σε πελάτες σας. 

provoli eshop analytics

7. Παρακολουθήστε, καταγράψτε και αξιολογήστε τα αποτελέσματα των ενεργειών σας 

Αφού έχετε ολοκληρώσει λοιπόν όλα τα προηγούμενα βήματα, πώς μπορείτε να είστε σίγουροι ότι τα έχετε εκτελέσει σωστά και λειτουργούν όσο το δυνατόν καλύτερα γίνεται; 

Παρακολουθώντας, καταγράφοντας και αξιολογώντας τα αποτελέσματα κάθε καμπάνιας σας θα μπορέσετε να καταλάβετε με σιγουριά και ακρίβεια ποια από τα στοιχεία της στρατηγικής σας δουλεύουν, ποια όχι, ποια μπορείτε να βελτιώσετε και πώς. 

Αυτοί είναι μερικοί από τους δείκτες και τα metrics που θα ήταν καλό να παρακολουθείτε: 

  • Traffic: το να μετράτε την επισκεψιμότητα του eshop σας θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε πόσο αποτελεσματικές είναι οι προωθητικές σας ενέργειες. 
  • Conversion rate: το ποσοστό των επισκεπτών που τελικά ολοκληρώνουν μια αγορά στο eshop σας θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε πόσο αποτελεσματικές είναι οι προωθητικές σας ενέργειες στο να προσελκύουν το σωστό κοινό. 
  • Engagement: ο αριθμός των likes, shares, comments, και άλλων αλληλεπιδράσεων με το κοινό σας στα social media θα σας δώσει μια εικόνα για το πόσο αποτελεσματικό είναι το περιεχόμενό σας στο να προσελκύει κοινό που θέλει να αλληλεπιδράσει άμεσα με το brand σας. 
  • Return on investment (ROI): το να παρακολουθείτε τα έσοδα που προκύπτουν από τις καμάνιες σας σε σχέση με το πόσα χρήματα επενδύετε σ’ αυτές θα σας βοηθήσει ν’ αναγνωρίσετε ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές οικονομικά, ώστε να επενδύσετε πάνω τους περισσότερο. 

Πέρα από το να παρακολουθείτε αυτά τα metrics, σημαντικό είναι να θέτετε ενεργά και στόχους για να τα βελτιώσετε ακόμα περισσότερο. Μ΄ αυτό τον τρόπο θα σας είναι πιο εύκολο να παραμείνετε προσηλωμένοι στον τελικό σας στόχο – την ανάπτυξη του eshop σας – και να βελτιώνετε συνεχώς τις καμπάνιες σας. 

Αναπτύξτε την επιχείρησή σας αποδοτικά και αποτελεσματικά – δημιουργήστε το eshop που σας αξίζει! 

Συνοψίζοντας, για να προβάλετε και να προωθήσετε το eshop σας με επιτυχία θα χρειαστεί να ακολουθήσετε προσεκτικά μια σειρά από στρατηγικά βήματα.  

Θα πρέπει να γνωρίζετε καλά το κοινό σας, να έχετε ισχυρό brand identity, να έχετε search-engine optimized ιστοσελίδα, να εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες  του social media marketing και του email marketing, να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε διαφημιστικές καμπανιες PPC, και να παρακολουθείτε με συνέπεια τα αποτελέσματα όλων των πααπάνω, ώστε να μπορείτε να τα βελτιώσετε όλο και περισσότερο. 

Μπορεί τα βήματα αυτά να φαίνονται περίπλοκα με την πρώτη ματιά, αλλά είναι ένας νοητός στρατηγικός χάρτης που θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας και να κάνετε το eshop σας ανταγωνιστικό. 

Αν χρειάζεστε βοήθεια στην κατασκευή ιστοσελίδων για να φτιάξετε το τέλειο eshop, στο SEO, στα Google Ads, στο social media marketing ή ακόμα και στο email marketing, επικοινωνήστε μαζί μας, πείτε μας τα πάντα για το eshop σας, κι αφήστε τα υπόλοιπα σ’ εμάς! 

Αφήστε μια απάντηση