Τι είναι το Omnichannel Marketing; 3+1 οφέλη που μπορεί να έχει στη στρατηγική της επιχείρησής σας!

Στο σύγχρονο οικοσύστημα του marketing και της αγοράς, τα όρια ανάμεσα στον ψηφιακό και τον “πραγματικό” κόσμο είναι πιο θολά από ποτέ. Είτε μέσω υπολογιστή είτε μέσω smartphone, για το μέσο καταναλωτή δεν υπάρχει στιγμή της ημέρας που να μην είναι συνδεδεμένος στο internet και σε πληθώρα από πλατφόρμες, κανάλια, εφαρμογές και άλλα μέσα.

Για να εξασφαλίσει πλέον μια επιχείρηση την επιτυχία της, δεν αρκεί απλώς να έχει παρουσία στον ψηφιακό κόσμο. Θα πρέπει να παρέχει στο κοινό της μια εμπειρία συνεχή, συνεκτική και απρόσκοπτη, τέτοια που να ελαχιστοποιεί τα σύνορα ανάμεσα στο ένα ψηφιακό μέσο και το άλλο, ή ακόμα και ανάμεσα στον ψηφιακό και τον υλικό κόσμο.

Ευτυχώς, το σύνθετο αυτό πρόβλημα έχει λύση, και η λύση αυτή ονομάζεται omnichannel marketing.

Παρακάτω λοιπόν θα εξετάσουμε τι ακριβώς εννοούμε όταν λέμε omnichannel marketing, ποια είναι τα οφέλη που μπορεί να αποφέρει στην επιχείρησή σας, αλλά και πώς μπορείτε να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε μια στρατηγική omnichannel!

Τι είναι το omnichannel marketing;

Με τον όρο omnichannel marketing αναφερόμαστε σε μια συγκεκριμένη νοοτροπία και στρατηγική digital marketing, η οποία έχει σαν στόχο να ενοποιήσει και να συγχρονίσει όλα τα διαφορετικά κανάλια και μέσα προώθησης, έτσι ώστε να παρέχει στο κοινό μια εμπειρία που χαρακτηρίζεται από συνέχεια και συνοχή.

Μπορεί κανείς να πει μάλιστα πως είναι μια ολιστική στρατηγική-ομπρέλα, η οποία εμπεριέχει και συνδυάζει στοιχεία από social media marketing, PPC ads, content marketing, email marketing, αλλά και συμβατικές προωθητικές τακτικές.

Σε αντίθεση με το multichannel marketing, το οποίο έχει σαν κύριο στόχο η επιχείρηση να έχει παρουσία σε πολλαπλά μέσα προώθησης και κανάλια marketing, το omnichannel marketing προχωράει ένα βήμα παραπέρα: δημιουργεί έναν άμεσο, προσωποποιημένο διάλογο με το κοινό, ο οποίος συνεχίζεται οργανικά και απρόσκοπτα από το ένα μέσο στο άλλο.

3+1 οφέλη που μπορεί να έχει το omnichannel marketing στη στρατηγική της επιχείρησής σας

Γιατί είναι όμως τόσο σημαντικό για μια επιχείρηση να ξεκινήσει (και να διατηρήσει!) έναν τέτοιο άμεσο, προσωποποιημένο και πανταχού παρών διάλογο με το κοινό της;

Η απάντηση είναι απλή: ανταγωνισμός.

Στο σημερινό οικοσύστημα, ένα brand δεν έχει μόνο να ανταγωνιστεί τα άλλα brands για την κάθε ρανίδα προσοχής του κοινού του, αλλά και οτιδήποτε άλλο εμφανίζεται στην οθόνη του μέσου καταναλωτή και διεκδικεί την προσοχή του. Για να έχει ένα brand πιθανότητα να προσελκύσει (και να κρατήσει!) το κοινό του αρκετά ώστε να βάλει τις βάσεις για να το μετατρέψει σε πελάτες, πρέπει να παρέχει μια εμπειρία όσο το δυνατόν πιο συνεκτική, φυσική, προσωποποιημένη.

Και παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζει η δημιουργία τέτοιων σχέσεων και εμπειριών μέσα από το omnichannel marketing, τα οφέλη που μπορέι να παρέχει αξίζουν και με το παραπάνω:

Βελτιωμένο customer experience

Με το omnichannel marketing μια επιχείρηση μπορεί να διατηρήσει σταθερότητα και συνοχή στο brand image της, ασχέτως του μέσου μέσα από το οποίο αλληλεπιδρά με το κοινό της – ή ακόμα κι αν το μέσο αυτό αλλάζει στην πορεία της αλληλεπίδρασης.

Χάρη σ’ αυτή τη συνέχεια που έχει η επικοινωνία ανάμεσα σε brand και καταναλωτή, η επιχείρηση έχει την ευκαιρία να αλληλεπιδράσει με κάθε μέλος του κοινού της με τρόπο προσωποποιημένο. Ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός, αλλά και με το σε ποιο στάδιο του customer journey του βρίσκεται, η επιχείρηση έχει την ευκαιρία να παρέχει στο κοινό της μια εμπειρία πολύ πιο πλούσια και ουσιαστική, δημιουργώντας έτσι αυθεντικές και ειλικρινείς σχέσεις με τους (πιθανούς) πελάτες της.

Καλύτερο customer engagement

Η συνοχή στην αλληλεπίδραση ενός brand με το κοινό του σε μεγάλο εύρος touchpoints, μέσων και καναλιών επικοινωνίας έχει ένα “κρυφό” πλεονέκτημα:

Παρέχει στην επιχείρηση πολλά και διαφορετικά στοιχεία για τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά του κοινού της, πολύ περισσότερα απ’ όσα θα μπορούσε να παρέχει μόνο του οποιοδήποτε από τα συμβατικά κανάλια marketing.

Αναλύοντας τα στοιχεία και τα δεδομένα αυτά, η επιχείρηση έχει την ευκαιρία να παρέχει στο κοινό της καλά στοχευμένο content που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντά του, βελτιώνοντας κατά πολύ την ποσότητα και την ποιότητα του customer engagement.

Έτσι το κοινό έχει την ευκαιρία να αλληλεπιδράσει με το brand όχι μόνο μέσω διαφημίσεων, αλλά και άμεσα μέσα από social media, emails, customer reviews, user generated content, ή ακόμα και προσωπικά με φυσική παρουσία στα καταστήματα.

Υψηλότερα ποσοστά πωλήσεων και conversions

Η υλοποίηση μιας στρατηγικής omnichannel marketing έχει άμεσα οφέλη και στις πωλήσεις:

Από τη μία, διασφαλίζει το ότι οι προωθητικές ενέργειες, εκπτώσεις και προσφορές της επιχείρησης θα φτάσουν σε μεγάλο μέρος του κοινού, ασχέτως του μέσου ή της πλατφόρμας με το οποίο προτιμά να αλληλεπιδρά με το brand. Συχνά μάλιστα αυτό μπορεί να συμβεί σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και από περισσότερα από ένα μέσα, αυξάνοντας έτσι κατά πολύ τις πιθανότητες το απλό ενδιαφέρον να μετατραπεί σε πώληση.

Από την άλλη, το omnichannel marketing παρέχει τη δυνατότητα στο κοινό να αλληλεπιδράσει με το brand και να ολοκληρώσει τις αγορές του στο μέσο το οποίο προτιμά. Αυτό μειώνει κατά πολύ τα abandoned carts και τα πιθανά προβλήματα και εμπόδια που ίσως θα σταματούσαν τους καταναλωτές από το να ολοκληρώσουν τις αγορές τους, αυξάνοντας έμπρακτα τις πωλήσεις και τα έσοδα της επιχείρησης, αλλά και το δείκτη ικανοποίησης των πελατών της.

BONUS: Ξεκάθαρη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό

Εξετάζοντας τα οφέλη, καταλήγουμε φυσικά στο ίδιο πράγμα που δημιουργεί την ανάγκη για στρατηγικές omnichannel marketing: στην ανταγωνιστικότητα.

Στις περισσότερες αγορές, το omnichannel marketing είναι κάτι που δεν το εφαρμόζουν (ακόμα!) πολλά brands. Αποτελεί λοιπόν ένα εξαιρετικό τρόπο για να ξεχωρίσει μια επιχείρηση, να αποκτήσει σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα απέναντι στους ανταγωνιστές της που δεν εφαρμόζουν στρατηγικές omnichannel, να εδραιωθεί στην αγορά και στις προτιμήσεις των καταναλωτών, και να διασφαλίσει έτσι τη μελλοντική της ανάπτυξη!

“Πώς μπορώ λοιπόν να σχεδιάσω και να υλοποιήσω μια στρατηγική omnichannel marketing για την επιχείρησή μου;”

Για να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε μια πετυχημένη στρατηγική omnichannel marketing για την επιχείρησή σας, θα πρέπει να ακολουθήσετε τα εξής βήματα:

  • Να βρείτε ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε και να αναλύσετε τα δημογραφικά του στοιχεία και τις προτιμήσεις του στο πού και πώς θέλει να αλληλεπιδράσει με το brand σας.
  • Να δημιουργήσετε ένα συνεκτικό, ολιστικό brand experience που θα επιτρέπει στο κοινό σας να έρθει σε επαφή με το brand σας μέσα από τα κανάλια και τα μέσα που προτιμά, με ύφος και έκφραση αντίστοιχη των προτιμήσεών του.
  • Να επενδύσετε στη σωστή τεχνολογία που θα σας επιτρέψει να έρθετε σε επαφή με το κοινό σας όσο πιο άμεσα και φυσικά γίνεται, ώστε να δημιουργήσετε ειλικρινείς και αυθεντικές σχέσεις μαζί του,
  • Να συλλέγετε συνεχώς στοιχεία από τις αλληλεπιδράσεις αυτές και να χρησιμοποιείτε εργαλεία analytics για να εξάγετε συμπεράσματα για το ποιες τακτικές λειτουργούν καλύτερα
  • Να χρησιμοποιείτε τα συμπεράσματα αυτά για να βελτιώνετε και να βελτιστοποιείτε συνεχώς τη στρατηγική σας.

Όπως καταλαβαίνετε, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας στρατηγικής omnichannel marketing μπορεί να αποδειχθεί διαδικασία περίπλοκη και απαιτητική. Γι’ αυτό ίσως η καλύτερη επιλογή σας είναι μια συνεργασία με ένα digital maketing agency με εξειδίκευση και εμπειρία στο χώρο.

Ένας κατάλληλος τέτοιος συνεργάτης θα μπορέσει να αναλάβει όλο το τεχνικό κομμάτι του omnichannel marketing και να σας απαλλάξει από περιττό κόστος σε χρόνο και χρήμα, επιτρέποντάς σας να κάνετε αυτό που κάνετε καλύτερα: να χτίσετε αυθεντικές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας!

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς η iTrust μπορεί να σας βοηθήσει να υλοποιήσετε μια στρατηγική omnichannel marketing και να την αξιοποιήσετε για να εξασφαλίσετε την ανάπτυξη της επιχείρησής σας, επικοινωνήστε μαζί μας!

Αφήστε μια απάντηση