Ένα μέλλον χωρίς cookies. Είναι εφικτό;

Οι Marketers διερωτώνται για την πιθανότητα ενός μέλλοντος χωρίς cookies από τότε που η Google ανακοίνωσε την σταδιακή κατάργηση των third-party cookies, ενώ η Apple εισήγαγε τροποποιήσεις που καθιστούν τα IDFAs (αναγνωριστικά για διαφημιστές) λιγότερο αξιοποιήσιμα σε σχέση με το παρελθόν. Το IDFA είναι ένα μοναδικό, τυχαίο αναγνωριστικό συσκευής (ID) που μπορεί να επαναρυθμιστεί και συνδέεται με μία iOS συσκευή.

Το μόνο που δεν έχει αλλάξει είναι ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να επιθυμούν την εξατομίκευση. Μάλιστα, την επιζητούν όλο και περισσότερο και απαιτούν ακόμη περισσότερες πληροφορίες από τους συνεργάτες τους στο γραφείο digital marketing ώστε να παραμένουν ασφαλείς και ακριβείς.

Εν ολίγοις, χωρίς τα cookies θα ήταν πολύ πιο δύσκολο να ανιχνεύουμε τα ίχνη από τους χρήστες που περιηγούνται στο διαδίκτυο και να τους παρέχουμε προσωποποιημένες διαφημίσεις. Δυνητικά, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των εσόδων από τις διαφημίσεις, τόσο για τις πλατφόρμες όσο και για τους διαφημιστές που εξαρτώνται από αυτό.

Συνεπώς, αν πράγματι τα third-party cookies ήταν πάντα τόσο αποτελεσματικά, όχι μόνο για τους διαφημιστές αλλά και για τους πελάτες, γιατί οδεύουμε προς την σταδιακή κατάργησή τους; Γιατί συζητάμε για ένα μέλλον δίχως cookies; Αν η δουλειά σας εξαρτάται από τα third-party cookies ώστε να παρέχετε εξατομικευμένες πληροφορίες, όσο οι χρήστες σερφάρουν στο διαδίκτυο, τι θα μπορείτε πια να κάνετε;

Σε αυτό το άρθρο εξετάζουμε αυτές ακριβώς τις αλλαγές και τις επιπτώσεις τους, ξεκινώντας από το γιατί τα cookies είναι σημαντικά για το digital marketing, ώστε να παρακολουθούμε την συμπεριφορά των καταναλωτών.

Γιατί τα cookies είναι τόσο σημαντικά

Tα cookies είναι αρχεία κειμένου που αποστέλλονται όταν κάποιος χρήστης περιηγείται σε ένα site. Το site έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να σας βοηθά να συλλέγετε πολύτιμες πληροφορίες για μελλοντική χρήση. Βρίσκονται ψηφιακά σε όλα τα sites και συνιστούν την καθημερινή πρακτική στην χρήση του διαδικτύου.

Γιατί όμως είναι τόσο σημαντικά; Μα γιατί αποθηκεύουν το ιστορικό περιήγησης κάθε χρήστη, τόσο σε ιστοσελίδες όσο και σε εφαρμογές. Συνοπτικά, κάθε φορά που ένας χρήστης επισκέπτεται ένα site στέλνονται cookies κι έτσι λαμβάνει πληροφορίες και η σελίδα εμφανίζεται πιο γρήγορα. Επιπλέον, τα cookies περιέχουν λεπτομέρειες για τις προτιμήσεις και άλλα δεδομένα των χρηστών.

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι τα cookies είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για μια εταιρεία digital marketing. Όχι μόνο βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη αλλά παράλληλα οι διαφημίσεις και το περιεχόμενο εμφανίζονται με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Χάρη στα cookies μπορείτε να συλλέγετε δεδομένα συμπεριφοράς αλλά και ευαίσθητα δεδομένα.

Ας σημειωθεί ότι υπάρχουν διάφοροι τύποι cookies, τους σημαντικότερους από τους οποίους θα δούμε παρακάτω.

Cookies απόδοσης (performance Cookies)

Χρησιμοποιούνται για τη συλλογή στατιστικών και πληροφορίας αναφορικά με τους επισκέπτες μίας ιστοσελίδας. Τα δεδομένα που συλλέγονται από το Google Analytics μας βοηθούν να ιχνηλατήσουμε πως ένας χρήστης χρησιμοποιεί ένα site και σε ποιες σελίδες περιηγείται.

Τα απαραίτητα cookies

Πρόκειται για τεχνικά cookies, απαραίτητα για τη λειτουργία του διαδικτύου. Σε αυτή την περίπτωση, οι χρήστες δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο site και τις υπηρεσίες που προσφέρονται. Δε χρησιμοποιούν διαφημίσεις ή επικοινωνία. Περιλαμβάνουν την ασφάλεια του site, όπως η δυνατότητα να φορτώνουν πιο γρήγορα οι ιστοσελίδες, χωρίς να απαιτείται να επαναφορτώνει κάθε φορά που ο χρήστης ανοίγει μία νέα σελίδα.

Λειτουργικά cookies

Επιτρέπουν βασικές λειτουργίες και είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστοτόπου. Κατά κύριο λόγο, αποθηκεύουν τις προτιμήσεις όπως η γλώσσα, το νόμισμα ή η τοποθεσία. Ένα τυπικό παράδειγμα είναι τα cookies που αξιοποιούνται για να “θυμούνται” τα sites το όνομα και τον κωδικό χρήστη, ώστε να μην τα ζητούν κάθε φορά που ο χρήστης τα επισκέπτεται, ή αντίστοιχα τις προτιμήσεις των χρηστών, όπως τον τύπο και το μέγεθος της γραμματοσειράς που προτιμούν.

Cookies στόχευσης

Αυτά αξιοποιούνται για να προβάλουν εξατομικευμένες διαφημίσεις. Επιπλέον, συμβάλουν στο να περιορίζονται οι φορές που ο χρήστης βλέπει μια διαφήμιση και βοηθούν στην μέτρηση της αποτελεσματικότητας της διαφημιζόμενης καμπάνιας.

Τέλος, υπάρχουν και άλλοι τύποι cookies που δεν συγκαταλέγονται σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες. Τώρα θα αναρωτιέστε, όμως, πώς λειτουργούν τα Cookies.

cookieless futre first party cookies

Πώς λειτουργούν τα cookies;

Όταν ένας χρήστης επισκέπτεται ένα site, ο server στέλνει ένα μικρό αρχείο κειμένου, γνωστό ως cookie, στη συσκευή του (computer, tablet, smartphone). Αποθηκεύεται στη συσκευή του χρήστη και αξιοποιείται για να παρακολουθεί τη δραστηριότητά του στο συγκεκριμένο site.

Ορισμένα cookies διαγράφοντα μόλις ο χρήστης κλείσει το browser. Αυτά αποκαλούνται “session” cookies. Αντίθετα, άλλα διατηρούνται στη συσκευή του χρήστη για ορισμένο χρονικό διάστημα, αφού έχει πλέον κλείσει ο browser. Αυτά αποκαλούνται “persistent” cookies. Τα cookies είναι δυνατό να ορίζονται από το site που επισκέπτεται ο χρήστης (first-party cookies) ή από ένα άλλο που παρέχει περιεχόμενο στο συγκεκριμένο site (third-party cookies).

Ένα first-party cookie χρησιμοποιείται για να ανιχνεύσει τη δραστηριότητα του χρήστη σε μία ιστοσελίδα και να αποθηκεύσει πληροφορίες, όπως οι προτιμήσεις και τα στοιχεία σύνδεσης στο λογαριασμό του. Από την άλλη μεριά, ένα third-party cookie χρησιμοποιείται για σκοπούς διαφήμισης ή παρακολούθησης.

Οι διαφορές ανάμεσα σε first και third-party cookies

Τα cookies συλλέγονται από ένα site που είναι συνδεδεμένο με τη συσκευή και το ιστορικό περιήγησης. Η διαφορά ανάμεσα στα first και τα third-party cookies είναι ο τρόπος συλλογής των δεδομένων.

Τα πρώτα δημιουργούνται από το site που βρίσκεται ο ίδιος ο χρήστης. Συλλέγουν στοιχεία όπως η γλώσσα προτίμησης, η μέθοδος πληρωμής από πληροφορίες όπως το όνομα χρήστη και ο κωδικός σύνδεσης ή η λίστα προϊόντων, για να αναφέρουμε μερικά ενδεικτικά. Τα first-party cookies διατηρούν τις προτιμήσεις χρήστη σε συγκεκριμένο site αλλά και ενημερώνουν πότε ο χρήστης επιστρέφει σε αυτό.

Αντίθετα, τα third-party cookies δημιουργούνται από αλλού, όχι από τον ιστότοπο που βρίσκεται ο χρήστης μια δεδομένη στιγμή. Παρακολουθούν τη δραστηριότητα του χρήστη σε περισσότερα από ένα sites και αξιοποιούνται κυρίως για διαφημιστικούς σκοπούς και τη συλλογή δεδομένων, όπως το ιστορικό περιήγησης ή τα δημογραφικά στοιχεία.

Σε ένα μέλλον χωρίς cookies τα δεδομένα first-party είναι πολύτιμα

Το marketing βασιζόταν για πάρα πολύ καιρό σε third-party πληροφορίες ώστε να αναγνωρίζει τους καταναλωτές. Οι επαγγελματίες του marketing πλέον αναγνωρίζουν την ανάγκη για εξατομικευμένη προσέγγιση που περιλαμβάνει τη συλλογή περισσότερων πληροφοριών first-party και έπειτα την εφαρμογή αντίστοιχων στρατηγικών. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει email, τηλέφωνο, ιστορικό διευθύνσεων και cookie, εφόσον υπάρχει η συγκατάθεση του καταναλωτή. Η πρόταση για κατάργηση των third-party cookies είναι πλέον σημαντική και για τους χρήστες.

cookieless future third party data

Τι σημαίνει όμως τελικά ένα μέλλον δίχως cookies;

Πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή στον ψηφιακό κόσμο, αφού η Google ανακοίνωσε την σταδιακή κατάργηση των third-party cookies από το browser του Chrome τον Ιανουάριο του 2020 (που μετατέθηκε για το 2023).

Σε ένα μέλλον δίχως cookies οι επαγγελματίες του marketing θα πρέπει να προσαρμοστούν και να στρέψουν σταδιακά την προσοχή τους στα first party δεδομένα. Σαφώς μία νέα πρόκληση, αφού θα πρέπει να ανακαλύψουν νέους τρόπους για να ταυτοποιήσουν και να προσεγγίσουν το κοινό τους. Με ποιο τρόπο άραγε θα θέτουν στόχους για τις διαφημίσεις χωρίς τα cookies;

Μία ακόμη σημαντική πρόκληση είναι το πως θα γίνεται η μέτρηση της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης. Κι εκεί θα πρέπει να αναζητήσουν νέες λύσεις για την παρακολούθηση των μετατροπών και τη βελτιστοποίηση μιας καμπάνιας.

Ωστόσο, τα νέα δεδομένα μπορούν να πυροδοτήσουν και νέες ευκαιρίες. Θέτοντας στο επίκεντρο τα first party δεδομένα οι marketers θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν καλύτερα το κοινό τους. Επίσης, η χρήση cookies θα πάψει να είναι πλεονέκτημα και θα δημιουργηθούν ίσοι όροι ανταγωνισμού για όλες τις εταιρείες.

Πώς να διαχειριστούμε το μέλλον χωρίς cookies;

Η ανάπτυξη μιας προσαρμοσμένης στρατηγικής που στηρίζεται στα cookies μπορεί να είναι περίπλοκη υπόθεση. Το chrome σχεδιάζει να καταργήσει τα third-party cookies ως το 2023, οπότε το μέλλον χωρίς αυτά έρχεται πιο σύντομα απ’ ότι πιστεύουμε.

Άρα πώς θα προσαρμοστούμε σε έναν τέτοιο κόσμο; Τι μπορούμε να κάνουμε;

Συλλογή δεδομένων απευθείας από τους καταναλωτές

Αντί να υπάρχει εξάρτηση από τους παρόχους των cookies, στραφείτε προς άλλες μεθόδους συλλογής πληροφορίας, απευθείας από τους καταναλωτές. Ακόμη μπορείτε να διεξάγετε κοινωνικές έρευνες ή έρευνες ικανοποίησης καταναλωτών.

Εναλλακτικά, προσφέρετε δωρεάν διαδραστικό υλικό ως αντάλλαγμα για την συμβολή του χρήστη. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργείτε καλύτερες σχέσεις με τον καταναλωτή και βελτιώνετε την ασφάλεια των δεδομένων, αφού συλλέγονται απευθείας.

Διαφάνεια

Η διαφάνεια του brand έχει καταστεί αναγκαία ώστε να προστατευθούν τα δεδομένα του χρήστη. Δεν υπάρχουν περιθώρια για μη ξεκάθαρες συμπεριφορές. Είναι σημαντικό να αντιλαμβάνονται για ποιο πράγμα θέλετε να μάθετε. Επί του παρόντος, είναι μια θεσμοθετημένη υποχρέωση, ενώ παράλληλα και μέσο οικοδόμησης μιας διαρκούς σχέσης με τους καταναλωτές.

Το μέλλον χωρίς cookies σίγουρα επιφέρει προκλήσεις για το χώρο του marketing, ωστόσο δεν λείπουν και οι ευκαιρίες. Όσο τα cookies σταδιακά γίνονται λιγότερο σημαντικά, τόσο άλλες πηγές δεδομένων θα αναδύονται. Για παράδειγμα, τα δεδομένα first-party θα αξιοποιούνται για την ταύτιση και τη στόχευση του κοινού.

Χωρίς τα cookies, πολλά από αυτά που θεωρούμε δεδομένα στο διαδίκτυο αναπόδραστα θα γίνουν πιο περίπλοκα, αν όχι αδύνατα. Το εξατομικευμένο περιεχόμενο και οι διαφημίσεις θα αποτελούν πια παρελθόν. Ομοίως και η δυνατότητα αποθήκευσης στοιχείων σύνδεσης ή πληρωμής.

Υπάρχει εναλλακτική για να αντικαταστήσει τα cookies;

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποτρέψετε τα cookies από το πρόγραμμα περιήγησης; Η Google γνωρίζει ότι αυτή της η κίνηση θα επηρέαζε τον τομέα της διαφήμισης και κυκλοφόρησε το Privacy Sandbox – ένα εργαλείο που επιτρέπει στους χρήστες να ορίζουν εκείνοι τις παραμέτρους λειτουργίας της ψηφιακής διαφήμισης και εγγυάται το απόρρητο του χρήστη.

Ανάμεσα στους προτεινόμενους αλγόριθμους βρίσκονται τα FLoCs (Federated Learning for Cohort). Βρίσκεται σε χρήση από μεγάλες ομάδες χρηστών για να συλλέξει συνήθειες και να στοχεύσει σε ορισμένες διαφημίσεις σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντα. Με αυτό τον τρόπο, ο αλγόριθμος ταιριάζει τα άτομα σε μεγαλύτερες κοινότητες με παρόμοια ενδιαφέροντα.

Επιπρόσθετα, ορισμένοι πιστεύουν ότι η στόχευση με βάση τα συμφραζόμενα είναι μία μέθοδος που θα ωφεληθεί πολύ με την κατάργηση των cookies. Πρόκειται για ένα σύστημα που αναλύει το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας και εμφανίζει σχετικές διαφημίσεις. Αυτή η τεχνική δεν απαιτεί cookies ή δεδομένα χρήστη, καθώς χρησιμοποιεί μόνο τις πληροφορίες στη σελίδα για την επιλογή της διαφήμισης.

cookieless future google

Γιατί η Google καταργεί τα cookies;

Η απάντησή της είναι πώς οι καταναλωτές επιθυμούν μεγαλύτερη ευελιξία και ιδιωτικότητα. Η Google «εξελίσσεται», υποδηλώνοντας ότι «υπάρχει ένα οικοσύστημα του διαδικτύου για να ικανοποιήσει αυτές τις αυξανόμενες απαιτήσεις», σύμφωνα με την ανακοίνωση του Justin Schuh, Διευθυντή Μηχανικής Chrome της Google.

Τι σημαίνει το μέλλον χωρίς cookies πρακτικά για το μάρκετινγκ που βασίζεται στα δεδομένα;

Εφόσον το πιο δημοφιλές εργαλείο online marketing για τη συλλογή πληροφοριών για την συμπεριφορά του καταναλωτή φεύγει από το κάδρο, οι επαγγελματίες αναγκαστικά πρέπει να στραφούν προς νέες μεθόδους. Oι browsers αποφάσισαν να σταματήσουν την παρακολούθηση δεδομένων cookie, λόγω ανησυχίας σχετικά με το απόρρητο.

Η Apple, το Safari μπλοκάρουν τα cookies και η Google σχεδιάζει παρόμοιες κινήσεις έως το 2023 για το πρόγραμμα περιήγησης Chrome, που κυριαρχεί στην αγορά. Αυτή είναι μια ριζική αλλαγή για την παραδοσιακή στρατηγική διαφήμισης που χρησιμοποιεί cookies. Τα cookies τρίτων επηρεάζονται επίσης.

Οι διαφημιστές θα μπορούν ακόμη να τοποθετούν διαφημίσεις Google Ads σε ιστότοπους και να παρακολουθούν πόσες φορές εμφανίζονται. Ωστόσο, δεν θα μπορούν να παρακολουθούν μεμονωμένους χρήστες, καθώς περιηγούνται στο διαδίκτυο και δημιουργούν λεπτομερή προφίλ των ενδιαφερόντων τους.

Τι αντίκτυπο θα έχει αυτό;

Eίναι πιθανό ένα μέλλον χωρίς cookies να οδηγήσει σε αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι διαφημίσεις αγοράζονται και πωλούνται στο διαδίκτυο, μακριά από το τρέχον σύστημα με την υποβολή real-time bidding ή RTB. Σήμερα, όταν κάποιος φορτώνει μια ιστοσελίδα που περιέχει διαφημιστικό χώρο, διεξάγεται μια δημοπρασία, μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, με τους διαφημιστές να υποβάλλουν προσφορές, ώστε να εμφανιστεί η διαφήμισή τους.

Ο νικητής πληρώνει το αντίτιμο της προσφοράς και η διαφήμισή του εμφανίζεται. Το μέλλον χωρίς cookies θα κάνει και αυτή τη διαδικασία πιο δύσκολη, καθώς δεν θα υπάρχει τρόπος αναγνώρισης των ατόμων που κινούνται στο διαδίκτυο.

Πόσο προετοιμασμένη είναι η βιομηχανία της διαφήμισης για ένα μέλλον χωρίς cookies;

Ο κόσμος χωρίς cookies πλησιάζει και η διαφήμιση απέχει πολύ από το να είναι προετοιμασμένη να τον υποδεχθεί. Η αγορά διαφημίσεων ανθεί, νέες διαφημίσεις κυκλοφορούν καθημερινά. Έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος πριν από την επικείμενη αλλαγή στην στόχευση, στην μέτρηση και στην απόδοση. Ωστόσο, η εικόνα παραμένει αμετάβλητη, καθώς η Google συνεχίζει να αλλάζει το χρονοδιάγραμμα και τις πολιτικές απορρήτου της.

Δεν επικρατεί ακόμη γενικευμένος πανικός ή σύγχυση για την επόμενη ημέρα, αλλά είναι μόνο θέμα χρόνου. Πολλοί εξακολουθούν να ελπίζουν σε ένα μέλλον χωρίς cookies, όπου θα μπορούν να συνεχίσουν να παρακολουθούν τους χρήστες, αλλά αυτό φαίνεται όλο και πιο απίθανο.

Πώς μεταφράζεται το cookieless μέλλον για τους επαγγελματίες του marketing το 2022;

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας ο τομέας του digital marketing δημιουργεί και συλλέγει νέα δεδομένα. Κάθε φορά που ένα άτομο επισκέπτεται μία ιστοσελίδα, οι χρήστες μπορούν να δουν το ίχνος τους στο πρόγραμμα περιήγησής τους. Φανταστείτε για τι όγκο δεδομένων μιλάμε. Οι ιστοσελίδες συλλέγουν δεδομένα μέσω cookies. Αυτό βοηθά κάθε brand να βελτιώνει την εμπειρία των επισκεπτών, αφού έχει προηγουμένως κατανοήσει το προφίλ τους.

Το ζήτημα είναι πως η συλλογή και χρήση δεδομένων συνδέεται με το κομμάτι του απορρήτου. Η Google Chrome ανακοίνωσε τη νέα πολιτική διαγραφής cookies. Όσο κι αν είναι πρόκληση η προσαρμογή σε έναν κόσμο χωρίς cookies δεν παύει να κρύβει και ευκαιρίες. Οι marketers πρέπει να βρουν νέους τρόπους για να κατανοούν την εμπειρία του καταναλωτή αλλά και να λαμβάνουν υπόψη τα ζητήματα του απορρήτου που προκύπτουν από τη συλλογή δεδομένων.

Ο αντίκτυπος ενός κόσμου χωρίς cookies

Για την ώρα είναι ακόμη άγνωστο το πόσο μεγάλες αλλαγές θα επιφέρει στους τομείς της διαδικτυακής διαφήμισης και του marketing. Ταυτόχρονα όμως ίσως συνεπάγεται το τέλος της εξατομικευμένης διαφήμισης και του στοχευμένου περιεχομένου.

Είναι πιθανό, από την μία, να οδηγήσει και σε μια πιο ιδιωτική και ασφαλή εμπειρία για τους χρήστες. Από την άλλη, δεν αποκλείεται χωρίς cookies το διαδίκτυο να γίνει λιγότερο αποτελεσματικό. Μόνο ο χρόνος θα δώσει την απάντηση.

Αλήθεια είναι δυνατό να αποχωρήσουν τα cookies από τη ζωή μας;

Ναι, αλλά μόνο μερικά. Σε αυτό το στάδιο, η Google απλά καταργεί τα third-party cookies, αποκλείοντας το κύριο πρόγραμμα περιήγησης ιστού της Apple, το Safari, και την πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα, Mozilla Firefox.

Τα καλά νέα: Δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στη συλλογή first party δεδομένων, επιχειρηματίες και marketers είναι πιθανότερο να βελτιώσουν τις πολύ σχετικές και στοχευμένες καμπάνιες και να παρέχουν υψηλή απόδοση επένδυσης.

Παρόλο που η απώλεια third party cookies μπορεί να δυσχεράνει την αναγνώριση ατόμων, οι διαφημίσεις μπορούν να καλύψουν κενά διασφαλίζοντας ότι το σωστό μήνυμα εξακολουθεί να φθάνει στα σωστά άτομα.

Το καλύτερο πράγμα που μπορεί τώρα να κάνει ένας marketer είναι να φροντίζει να παραμένει ενημερωμένος για τα third-party cookies και τις πρακτικές απορρήτου που ενδέχεται να επηρεάσουν την επιχείρηση ή την επιχείρηση του πελάτη. Αν χρησιμοποιείτε third-party δεδομένα για τις διαφημίσεις σας, αναζητήστε εναλλακτικές το συντομότερο δυνατό.

Συμπέρασμα

Ο κόσμος χωρίς cookies θα επιφέρει δραστικές αλλαγές στο τοπίο του digital marketing. H πιο άμεση συνέπεια είναι ότι θα καταστεί δυσκολότερη η παρακολούθηση των χρηστών σε συσκευές και πλατφόρμες. Αυτό συνεπάγεται ότι θα γίνει πιο δύσκολη και η παροχή στοχευμένης διαφήμισης, καθώς και η μέτρηση της αποτελεσματικότητας μιας καμπάνιας.

Εντούτοις, μακροπρόθεσμα, ίσως τελικά το διαδίκτυο χωρίς cookies να ευνοήσει το digital marketing. Η εξάρτηση από τα cookies είχε οδηγήσει, άλλωστε, σε ορισμένες αμφίβολες πρακτικές, όπως η διαφημιστική απάτη. Χωρίς τα cookies, ίσως τελικά οι επαγγελματίες του marketing ανακαλύψουν νέες, πιο δημιουργικές λύσεις.

Καταλήγοντας, ίσως σήμερα το μέλλον χωρίς τα cookies μας φαίνεται θολό, αλλά ίσως αυτή είναι η θετική εξέλιξη που χρειαζόταν.

FAQ

Tα cookies δεν θα χρησιμοποιούνται πλέον για την παρακολούθηση χρηστών στο διαδίκτυο. Αυτό θα μπορούσε να έχει βαθύ αντίκτυπο στο τοπίο του digital marketing, καθώς τα cookies χρησιμοποιούνται επί του παρόντος για την παροχή στοχευμένης διαφήμισης και την μέτρηση της αποτελεσματικότητας τους. 

Εάν χρησιμοποιείτε δεδομένα τρίτων στη διαφήμισή σας, θα πρέπει να εξετάσετε αμέσως τις εναλλακτικές λύσεις. Το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε τώρα είναι να ενημερώνεστε για το θέμα των cookies και άλλες πρακτικές απορρήτου που μπορεί να επηρεάσουν την επιχείρησή σας. 

Το μέλλον των cookies είναι ασαφές. Προγράμματα περιήγησης, όπως τα Safari και Firefox, άρχισαν ήδη να μπλοκάρουν τα third-party cookies. Η Google έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα ακολουθήσει με το Chrome browser. Δεν είναι, λοιπόν, απίθανο να ακολουθήσουν σύντομα κι άλλοι. 

Αφήστε μια απάντηση