Facebook Marketing 2023: Πώς να δημιουργήσετε ένα πλήρες Facebook Marketing Campaign σε 7 απλά βήματα

Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει επεισοδιακά για το Facebook. Η γνωστή σε όλους πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης χρειάστηκε να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις και να κινηθεί σε ένα συνεχόμενα εξελισσόμενο περιβάλλον. Ταυτόχρονα, άλλα social media όπως το Twitch, το Discord, αλλά και το TikTok διεκδικούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο του κοινού και της αγοράς. 

Με δεδομένα τα παραπάνω λοιπόν, δεν είναι παράλογο να αναρωτηθεί κανείς κατά πόσο μια στρατηγική Facebook marketing είναι ακόμα καλή ιδέα εν έτει 2023. 

Ας το ξεκαθαρίσουμε λοιπόν άμεσα: το Facebook συνεχίζει να είναι το μεγαλύτερο δίκτυο social media στον κόσμο, με πάνω από 2,9 δισεκατομμύρια χρήστες μηνιαία (πηγή: semrush.com). 

Με ασφάλεια λοιπόν μπορούμε να πούμε πως και το 2023 το Facebook συνεχίζει και είναι ένα από τα ισχυρότερα εργαλεία marketing και ανάπτυξης στη διάθεση κάθε επιχείρησης. 

Τι είναι το Facebook Marketing; 

Το Facebook marketing είναι η διαδικασία κατά την οποία μια επιχείρηση χρησιμοποιεί τα εργαλεία marketing της πλατφόρμας του Facebook με σκοπό να έρθει σε επαφή με το αγοραστικό κοινό της, να του γνωστοποιήσει τα προϊόντα και της υπηρεσίες της, και να αυξήσει τις πωλήσεις και το brand awareness της. 

Μεταξύ άλλων, το Facebook marketing συμπεριλαμβάνει τη δημιουργία περιεχομένου ανάλογου με τ; ενδιαφέροντα του αγοραστικού κοινού, την αλληλεπίδραση με χρήστες της πλατφόρμας, το σχεδιασμό και την εκτέλεση στρατηγικών διαφήμισης, τη συλλογή στοιχείων, και τη βελτιστοποίηση των στρατηγικών αυτών. 

Πώς μπορεί το Facebook Marketing να βοηθήσει την επιχείρησή μου; 

Μια καλοσχεδιασμένη στρατηγική Facebook marketing μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας: 

  • Να προσελκύσει την προσοχή των πιθανών πελατών σας 
  • Να αλληλεπιδράσει με το αγοραστικό κοινό με άμεσο και ουσιαστικό τρόπο 
  • Να χτίσει αναγνωρισιμότητα μέσα από διαφημίσεις και δημοσιεύσεις 
  • Να στοχεύσει με ακρίβεια το κοινό που έχει τη μεγαλύτερη πιθανότητα να μετατραπεί σε πελάτες σας 
  • Να δημιουργήσει ουσιαστικές, μακροπρόθεσμες σχέσεις με τους πελάτες σας 
  • Να τους παρέχει εξυπηρέτηση πελατών χωρίς επιπλέον κόστος 
  • Να παρέχει σ’ εσάς λεπτομερή και ουσιώδη στοιχεία για το πώς μπορείτε να βελτιώσετε την προσέγγισή σας και να κερδίσετε ακόμα περισσότερους πελάτες 
Digital marketing - Λαπτοπ

Τα 7 απλά βήματα για ένα πλήρες Facebook Marketing Campaign: 

Είτε είστε νέοι στον κόσμο του Facebook marketing και ψάχνετε πώς να ξεκινήσετε, είτε έχετε μερικές καμπάνιες στο ενεργητικό σας και θέλετε να δείτε πώς μπορείτε να τις βελτιώσετε, τα παρακάτω 7 βασικά βήματα θα σας βοηθήσουν να φτιάξετε ένα πλήρες Facebook marketing campaign: 

1. Εντοπίστε ποιο είναι το κοινό σας 

Πριν κάνετε οτιδήποτε άλλο, είναι σημαντικό να ξέρετε ποιος ακριβώς είναι ο ιδανικός πελάτης σας και ποια ανάγκη του ψάχνει να ικανοποιήσει στην πλατφόρμα του Facebook. Σιγουρευτείτε ότι έχετε μια καλή εικόνα για τις απαντήσεις των παρακάτω ερωτήσεων: 

  • Πόσων ετών είναι; 
  • Πού ζει; 
  • Τι επάγγελμα ασκεί; 
  • Ποια είναι τα ενδιαφέροντά του; 
  • Πότε και πώς χρησιμοποιεί το Facebook; 
  • Τι προβλήματα αντιμετωπίζει σχετικά με προϊόντα ή υπηρεσίες σαν τις δικές σας; 
  • Πώς μπορείτε να τον βοηθήσετε να τα λύσει; 

Αν έχετε ήδη σελίδα στο Facebook για την επιχείρησή σας, ο πιο εύκολος τρόπος για να πάρετε μια ιδέα για το κοινό σας είναι να δείτε τα δημογραφικά του στοιχεία στο Audience Insights του Meta Business Suite.  

2. Αποφασίστε ποιοι είναι οι στόχοι σας 

Τι είναι αυτό που θέλετε να πετύχετε μέσα από το Facebook marketing campaign σας;  

Η πιο συνηθισμένη απάντηση είναι “περισσότερες πωλήσεις” – αυτό δεν σημαίνει όμως ότι είναι πάντα και η σωστή. Μερικές φορές μπορεί να θέλετε να στοχεύσετε σε πολύ πιο συγκεκριμένα αποτελέσματα, όπως στο να αυξήσετε το brand awareness σας, να βελτιώσετε το customer service, ή να εδραιώσετε το brand image σας στο μυαλό του αγοραστικού κοινού. 

Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να έχετε ξεκάθαρη εικόνα των στόχων σας, γιατί απ’ αυτή θα εξαρτηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα προσεγγίσετε το Facebook marketing campaign σας. 

3. Σχεδιάστε το content strategy σας με προσοχή 

Το content strategy, γνωστό και ως “στρατηγική περιεχομένου”, είναι με απλά λόγια το τι θα δημοσιεύσετε και πότε. 

Η απάντηση στην ερώτηση του τι πρέπει να δημοσιεύσετε προκύπτει από την έρευνα που κάνατε στο πρώτο βήμα: το content σας πρέπει να συμβαδίζει με το content που προτιμά το αγοραστικό κοινό και ο ιδανικός πελάτης σας. 

Εδώ είναι σημαντικό να έχετε στο νου σας τον κανόνα του 80/20: 80% του περιεχομένου σας καλό θα ήταν να στοχεύει στο να πληροφορήσει, να εκπαιδεύσει, ή να ψυχαγωγήσει το κοινό σας, ενώ οι προσπάθειες για την προώθηση και την πώληση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας καλό θα ήταν να περιορίζεται στο υπόλοιπο 20%. 

Όσο για το πότε πρέπει να δημοσιεύετε, την απάντηση θα τη βρείτε μέσα από τα Facebook Audience Insights. Έχει παρατηρηθεί ότι οι καλύτερες ώρες είναι από τις 08.00 μέχρι τις 12.00 τις Τρίτες και τις Πέμπτες, αλλά κάθε κοινό είναι διαφορετικό, και αξίζει σίγουρα τον κόπο να ανακαλύψετε πότε είναι πιο ενεργό το δικό σας. 

Digital Marketing- planning

4. Βεβαιωθείτε πως η σελίδα σας είναι optimized 

Είτε φτιάχνετε ένα καινούριο Facebook Business page, είτε έχετε ήδη σελίδα για την επιχείρησή σας, βεβαιωθείτε πως η σελίδα αυτή έχει όλα τα παρακάτω: 

  • Φωτογραφία προφίλ αλλά και εξωφύλλου 
  • Ένα κουμπί Call To Action, όπως π.χ. “Επικοινωνήστε μαζί μας” 
  • Τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησής σας – τηλέφωνο, email, διεύθυνση 
  • Λεπτομερές “About” section με όλες τις σχετικές πληροφορίες 
  • Μια καρφιτσωμένη πρόσφατη δημοσίευση με τις προσφορές σας ή με συχνές ερωτήσεις 
  • Tη διεύθυνση url του website της επιχείρησής σας 
  • Την κατηγορία στην οποία ανήκει η επιχείρησή σας (π.χ. “Internet business”) 

5. Δοκιμάστε και τα άλλα εργαλεία του Facebook 

Το Facebook παρέχει κι άλλες επιλογές για την επιχείρησή σας πέρα από το Facebook Business page. Μην διστάσετε να τις εξερευνήσετε κι αυτές! 

Μπορείτε, για παράδειγμα, να δημιουργήσετε μια Ομάδα Facebook για τους πελάτες σας, ώστε να μπορείτε να έρθετε σε πιο άμεση επαφή μαζί τους. Μπορείτε επίσης να εκμεταλλευτείτε το Facebook Marketplace για να προωθήσετε τα προϊόντα σας τοπικά. 

6. Εγκαταστήστε το Meta Pixel στο website σας 

Το Meta Pixel είναι ένα σύντομο κομμάτι κώδικα που μπορείτε να συμπεριλάβετε στο website σας, το οποίο σας επιτρέπει να συλλέγετε στοιχεία, να παρακολουθείτε και να βελτιώνετε τις καμπάνιες Facebook και Instagram ads σας. 

Είναι μια απλή διαδικασία που γίνεται μέσα από το Facebook Events Manager και χρειάζεται να γίνει μόνο μια φορά ανά website, αλλά σας προσφέρει τεράστιες αναλυτικές δυνατότητες για να τροποποιήσετε και να βελτιστοποιήσετε τις διαφημίσεις σας! 

7. Χρησιμοποιήστε Facebook Ads 

Άσχετα από το budget και το μέγεθος της επιχείρησής σας, το Facebook είναι τις περισσότερες φορές το σωστό μέρος για να προσεγγίσετε το αγοραστικό κοινό και τους πιθανούς πελάτες σας. 

Αν δεν είστε σίγουροι αν είστε έτοιμοι να επενδύσετε σε Facebook ads, σιγουρευτείτε πρώτα ότι έχετε τα παρακάτω: 

  • Τουλάχιστον 100 Likes στη σελίδα σας στο Facebook 
  • Εγκατεστημένο Meta Pixel στο website σας 
  • Ξεκάθαρους στόχους για το Facebook Marketing campaign σας 
  • Τουλάχιστον 20 δημοσιεύσεις, ιδανικά περισσότερες 
  • Υψηλής ποιότητας δημιουργικά assets για τις διαφημίσεις σας 
  • Μια στρατηγική για A/B testing 

Αξίζει λοιπόν να επενδύσω σε ένα Facebook Marketing Campaign στο 2023; 

Σε περίπτωση που ακόμα αναρωτιέστε, ναι, το να επενδύσετε σε μια στρατηγική Facebook και του social media marketing συνεχίζει να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να προσεγγίσετε το αγοραστικό κοινό σας, να προβάλλετε την επιχείρησή σας, και να αποκτήσετε νέους πελάτες. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς μπορείτε να αναπτύξετε την επιχείρησή σας μέσω του Facebook marketing, ελάτε σε επικοινωνία μαζί μας και πείτε μας τα πάντα για τις ανάγκες σας! 

Αφήστε μια απάντηση