Όλες οι ανακοινώσεις από την 1η μέρα του F8 Conference 2018

Facebook F8 2018: Όλες οι αλλαγές που έρχονται το 2018

F8 2018 Conference σημαίνει αλλαγές, καινοτομίες και ολόφρεσκο food for thought για κάθε digital μυαλό εκεί έξω! Παρόλα τα δυσάρεστα γεγονότα που συνέβησαν τους τελευταίους μήνες με την πλατφόρμα του Facebook και το χτύπημα που δέχτηκε με το σκάνδαλο που ξέσπασε με τη διαρροή των Cambridge Analytica και το πώς διαχειρίζεται τα δεδομένα των χρηστών, η παράσταση έπρεπε να συνεχιστεί.

Σε μια ομολογουμένως περίεργη χρονική στιγμή, ο Mark Zuckerberg συγκάλεσε το καθιερωμένο F8 Conference με μοναδικό σκοπό να κρατήσει τους developers, τους επιχειρηματίες και τους μαρκετίστες ενθουσιασμένους ανακοινώνοντας τους νέα features τα οποία έχουν ως μόνο στόχο φυσικά να διατηρήσουν τον κόσμο στην πλατφόρμα του με την πρωτοπορία τους και να την διατηρήσουν αναπόσπαστο και απαραίτητο κομμάτι της καθημερινότητας.

Τι είναι όμως το F8 Conference;

Το F8 Conference είναι ένα συνέδριο που διοργανώνεται από το Facebook και απευθύνεται κυρίως σε επιχειρηματίες οι οποίοι χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη πλατφόρμα για να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Το συνέδριο αυτό επικεντρώνεται σε πολύ συγκεκριμένα θέματα και χρησιμοποιείται επίσης σαν ‘’βήμα’’ από το οποίο ανακοινώνονται νέα features και αλλαγές που πραγματοποιούνται στο Facebook. Το F8 Conference έγινε για πρώτη φορά το 2007, όμως από το 2014 και μετά πραγματοποιείται πιστά και σταθερά κάθε χρόνο κρύβοντας κάθε φορά όλα και περισσότερες εκπλήξεις.

F8 Conferences over the years

Κάνοντας ένα γρήγορο ξεσκόνισμα στη μνήμη μας, θυμόμαστε το περσινό σημαντικότερο feature του 2017 το οποίο δεν είναι άλλο από την βαρύτητα που θα έριχνε το Facebook στο AR (Augmented Reality) ή αλλιώς ‘’Ενισχυμένη Πραγματικότητα’’. Το AR είχε ως σκοπό να μας συνδέσει ακόμα περισσότερο με την οικογένεια, με φίλους και ίσως και με brands.

Το Facebook δεν παύει να μας εκπλήσσει στο ετήσιο F8 Conference, με ανακοινώσεις και νέες λειτουργίες που θέτουν το χρήστη στο επίκεντρο.

Από τα Instant Articles, που προσφέρουν στο χρήστη φόρτωση των αγαπημένων τους άρθρων στο 1/10 του χρόνου, μέχρι την επένδυση στο AR (Augmented Reality), κάθε χρόνο αναμένονται ολοένα και με μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Όλα τα εντυπωσιακά camera features που πρόσθεσε το Facebook, αποτέλεσαν την πρώτη πράξη του σχεδίου για την ενσωμάτωση την ενισχυμένης πραγματικότητας στα κοινωνικά μέσα.

Το AR αποτελεί ουσιαστικά το Next Big Thing για το 2018, με ολοένα περισσότερες επιχειρήσεις να επενδύουν σε αυτό.

Αλλαγές λόγω… Cambridge Analytica και GDPR

Όπως είχε ανακοινώσει ο ίδιος ο Mark Zuckerberg ότι θα υπάρξουν αλλαγές σε ότι έχει να κάνει με τα προσωπικά δεδομένα, πλέον το βλέπουμε να εφαρμόζεται και στην πράξη.

Ανακοινώθηκε επίσημα στο F8 2018 η δυνατότητα εκκαθάρισης του ιστορικού (clear history). Αυτή η λειτουργία θα μας επιτρέπει να βλέπουμε τους ιστότοπους  και τις εφαρμογές που στέλνουν πληροφορίες στο Facebook όταν τις χρησιμοποιούμε Θα έχουμε τη δυνατότητα να διαγράψουμε αυτές τις πληροφορίες από τον λογαριασμό μας και να απενεργοποιήσουμε τη δυνατότητα αποθήκευσης αυτών των προσωπικών δεδομένων που σχετίζεται με τον λογαριασμό μας. Άρα ουσιαστικά η μπάλα είναι στα χέρια μας για το αν και τι θα επιτρέψουμε να αφήσουμε εκτεθειμένα από τα προσωπικά μας δεδομένα!

Sharing στα Stories

Τα stories είναι ένα πολύ δημοφιλές εργαλείο στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και για αυτόν ακριβώς τον λόγο στο F8 2018, ανακοινώθηκαν κάποιες αλλαγές με σκοπό να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την εμπειρία του χρήστη, κάνοντας την ταχύτερη, ευκολότερη και ακόμα πιο δημιουργική. Πλέον δίνεται η δυνατότητα να μοιραστείτε απευθείας στα stories για παράδειγμα, stickers με το τραγούδι που ακούτε εκείνη τη στιγμή στο Spotify, μέχρι και action shots από την GoPro κάμερα σας την ώρα που κατεβαίνετε κάποια πλαγιά ή δαμάζετε τα κύματα!

Γενικότερα, σκοπός είναι να μπορείτε να κοινοποιείτε στα stories σας απευθείας από άλλες εφαρμογές και να γίνει ακόμα πιο interactive η εμπειρία του χρήστη.

Crisis Response

Πέρυσι είχε ανακοινωθεί το Crisis Response, ένα κέντρο στο Facebook όπου οι άνθρωποι μπορούν να ενημερωθούν για τις πρόσφατες κρίσεις και να έχουν πρόσβαση στον έλεγχο ασφαλείας (safety check), στην κοινοτική βοήθεια (community help) και τους εράνους (fundraisers). Σκοπός ήταν να βρίσκονται νέοι τρόποι για να διευκολύνονται οι άνθρωποι και να αλληλοϋποστηρίζονται κατά τη διάρκεια μιας κρίσης.

Το νέο χαρακτηριστικό που έρχεται για να προστεθεί είναι ότι όλη αυτή η βοήθεια θα μπορεί να γίνεται σε πραγματικό χρόνο με φωτογραφίες και βίντεο όπως για παράδειγμα κάποιο κλείσιμο δρόμων ή κάποιο ατύχημα.

Instagram: Incoming νέες και εντυπωσιακές αλλαγές

Μετά τα νέα για το σταδιακό global rollout του Shopping on Instagram τον Απρίλιο, ακόμη περισσότερες καινοτόμες κι εντυπωσιακές αλλαγές έρχονται στο αγαπημένο social platform των 40 and under όπως ανακοινώθηκε στο F8 2018. Λειτουργίες που θα αναβαθμίσουν το User Experience, δημιουργώντας, παράλληλα περιθώρια διεύρυνσης και στο διαφημιστικό κομμάτι για επιχειρήσεις που θέλουν να βρίσκονται ένα βήμα πριν τον ανταγωνισμό.

  •         AR Camera effects για το Instagram

Στο περσινό F8 όπως αναφέραμε και προηγουμένως είχε ανακοινωθεί η προσθήκη του AR και πλέον την βλέπουμε να εφαρμόζεται όχι μόνο στο Facebook αλλά πλέον και στο Instagram. Με τη χρήση του AR Studio, οι χρήστες θα μπορούν να σχεδιάζουν μοναδικές και διαδραστικές στιγμές με την κάμερα τους.

  •         Video Chat

Ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα features για το Instagram ανακοινώθηκε και επίσημα. Οι χρήστες πλέον μπορούν να χρησιμοποιούν τη συνομιλία μέσω βίντεο σε πραγματικό χρόνο! Το Video Chat θα είναι διαθέσιμο στο Instagram Direct και θα ενισχύσει τις συνομιλίες, ένας προς έναν αλλά και τις ομαδικές. Φυσικά αυτό δεν γίνεται καθόλου τυχαία καθώς το Instagram βαδίζει στα ήδη επιτυχημένα χνάρια του Facebook και οι διαφημίσεις στο Insta Chatting δεν θα αργήσουν να κάνουν την εμφάνιση τους.

Έρχονται αλλαγές και στο Messenger

Φυσικά δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο και το μόνιμα εξελισσόμενο messenger, αλλά δέχεται και αυτό κάποιες πάρα πολύ ενδιαφέρουσες αλλαγές.

  •         AR και στο Messenger

Όπως ανακοινώθηκε στο F8 2018, δίνεται πλέον η δυνατότητα στα brands να ενσωματώσουν τα AR εφέ κάμερας στην εμπειρία των χρηστών μέσω messenger. Αυτή η λειτουργία θα ξεκινήσει σε δοκιμαστική έκδοση (beta) και σκοπός είναι να βοηθά τους χρήστες να λαμβάνουν άμεσες και πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με αγορές αλλά και πολλά άλλα. Αυτό θα επιτρέψει στα brands να πειραματιστούν, να παίξουν με το κοινό τους και να δημιουργήσουν ενδιαφέρον και ελκυστικό περιεχόμενο που θα οδηγήσει σε πωλήσεις ή και σε άλλους στόχους.

  •         M Translations

Ανακοινώθηκε επίσης ότι οι αγοραστές και οι πωλητές στο Facebook Marketplace, το μέρος στο Facebook δηλαδή όπου μπορούν να αγοραστούν και να πουληθούν πράγματα σε τοπικό επίπεδο, θα έχουν τη δυνατότητα πλέον να επικοινωνούν μεταξύ τους με προτεινόμενες αυτόματες μεταφράσεις των μηνυμάτων. Ουσιαστικά όταν οι χρήστες που συνδέονται μέσω του Marketplace θα συνδέονται μέσω του messenger, τότε ο M Translator θα ρωτάει τον χρήστη εάν θέλει να μεταφράσει το μήνυμα. Προς το παρόν αυτό θα είναι διαθέσιμο σε συζητήσεις του Marketplace που λαμβάνουν χώρα στις ΗΠΑ, με στόχο να επεκταθεί σταδιακά και σε άλλες χώρες.

Σύνοψη

Μεγάλες και ενδιαφέρουσες αλλαγές το επόμενο χρονικό διάστημα μας περιμένουν και αυτές είναι σίγουρα ένα πολύ μικρό ποσοστό από το τι θα ακολουθήσει στο μέλλον. Αλλαγές στον τρόπο συλλογής των προσωπικών δεδομένων με περισσότερη διαφάνεια, προσθήκες χαρακτηριστικών σε Facebook και Instagram, πιο έντονη εκμετάλλευση του Messenger και του Marketplace και όλα με κοινό παρονομαστή να βελτιστοποιήσουν την εμπειρία του χρήστη και να τον κρατήσουν στην πλατφόρμα, μετατρέποντας την σε απαραίτητο κομμάτι της καθημερινότητας!

Αφήστε μια απάντηση