Το Facebook Marketplace στην Ελλάδα

Στις αρχές του Νοέμβρη εμφανίστηκε ένα καινούριο feature στο app των Ελλήνων χρηστών του Facebook, το Facebook marketplace. Η νέα αυτή υπηρεσία αρχικά εφαρμόστηκε στο 5% των χρηστών, ποσοστό που σταδιακά αυξάνεται.

But wait a minute! How it works?

Ουσιαστικά είναι μια people-based πλατφόρμα αγοροπωλησιών.

Ο πωλητής αναρτά την αγγελία του, ανεβάζοντας φωτογραφίες του προϊόντος που θέλει να πουλήσει, μια σύντομη περιγραφή του, τιμή πώλησης και την περιοχή στην οποία βρίσκεται. Από την άλλη μεριά, οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τον πωλητή, να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν, να κάνουν νέα προσφορά ακόμα και να κανονίσουν συνάντηση για να δουν το προϊόν από κοντά!

Το Facebook marketplace φέρνει σε επαφή τους πωλητές με τους αγοραστές διευκολύνοντας την επικοινωνία τους. Ούτως ή άλλως, το Facebook έχει αποδείξει περίτρανα πως στοχεύει σε πιο user-oriented στρατηγικές (βλ. instant articles, όταν έφερε κοντά εκδότες-κοινό με ένα μόνο touch).

Ταυτόχρονα πετυχαίνει να είναι παρόν στο πιο σημαντικό micro-moment του υποψήφιου buyer, δηλαδή στη φάση της έρευνας αλλά και του τελικού conversion.

Αντικείμενα αγοραπωλησίας

 

facebook marketplace buy sell

Στο Facebook marketplace δίνεται η δυνατότητα στους πωλητές να αναρτήσουν αγγελίες με είδη ένδυσης, ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα, αυτοκίνητα ακόμα και σπίτια!

Προκειμένου να αποφευχθούν ενδεχόμενα απάτης, το Facebook παροτρύνει τους αγοραστές να ζητούν απόδειξη αγοράς και πιστοποιητικό γνησιότητας (πχ σε smartphones ή επώνυμα προϊόντα) και διαγράφει αμέσως αντικείμενα που θεωρούνται ακατάλληλα.

Επιπλέον, συμβουλεύει οι κατ’ ιδίαν συναντήσεις να πραγματοποιούνται σε δημόσιους χώρους (πχ σε μια πλατεία ή σε ένα κεντρικό καφέ).

To Facebook ανακάλυψε ένα έξυπνο και user-friendly τρόπο να αξιοποιήσει την online δυναμική του με την offline ανάγκη των ανθρώπων για επικοινωνία.

Πώς πραγματοποιούνται οι πληρωμές στο Facebook Marketplace;

Οι πληρωμές δεν υποστηρίζονται μέσω της πλατφόρμας και είναι κάτι που θα πρέπει να διευθετηθεί από τις δύο μεριές εκτός Facebook marketplace. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάρτηση των αγγελιών είναι εντελώς δωρεάν και το Facebook δεν παίρνει προμήθεια από τις αγορές καθότι δεν πραγματοποιούνται μέσω αυτού.

Facebook marketplace και επιχειρήσεις

Για την ώρα…

Προς το παρόν, η νέα αυτή υπηρεσία για τα ελληνικά δεδομένα, απευθύνεται μόνο σε ιδιώτες οι οποίοι διακινούν ως επί το πλείστον μεταχειρισμένα είδη.

Στο μέλλον…

Είναι αρκετά νωρίς για να εξάγουμε actionable insights για την ελληνική αγορά. Όμως αν κρίνουμε από την επιτυχία του Facebook marketplace στις χώρες του εξωτερικού (μόνο το Μάιο του 2017 αναρτήθηκαν 18 εκ. αντικείμενα προς πώληση στις ΗΠΑ), τότε το μέλλον προδιαγράφεται αισιόδοξο.

Ευκαιρίες ανάπτυξης για local business

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει το Facebook, σε επόμενο χρονικό διάστημα, πρόκειται να εμπλουτίσει τις υπάρχουσες κατηγορίες (Home & Garden, Housing, Entertainment κλπ) με νέες κατηγορίες που θα αφορούν σε εμπορεύματα επαγγελματιών και όχι αντικείμενα ιδιωτών.

Συνεπώς, δεν είναι λίγοι αυτοί που ανυπομονούν να εισάγουν τις επιχειρήσεις τους στο Facebook marketplace. Ο λόγος είναι απλός και κατανοητός: αναμένεται να αυξήσουν τις πωλήσεις τους διαθέτοντας τα προϊόντα τους σε ακόμα ένα κανάλι.

Πολύ απλά, το Facebook θα παίρνει δεδομένα από τα pages των brands (πχ product catalog) δημιουργώντας μ’αυτό τον τρόπο ένα νεό δρόμο για τις e-commerce αγορές.

Το μόνο σίγουρο είναι πως έπονται οι Facebook marketplace ads.

Η συνέχεια στις οθόνες των smartphones σας!

 

 

Αφήστε μια απάντηση