Facebook conversion API: Γιατί το χρειάζομαι;
Το Facebook conversion API είναι το νέο σύστημα συλλογής marketing data που χρησιμοποιεί η Meta για να συνδεθεί με το server του εκάστοτε χρήστη. Στόχος αυτού του μηχανισμού είναι να προσφέρει σε αυτόν που περιηγείται στην αρχική του, όσο το δυνατόν πιο εξατομικευμένη διαφημιστική εμπειρία, και σε εσάς τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη.
Για να μπορέσετε, όμως, να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο αυτό το νέο feature, θα ήταν καλό να γνωρίζετε πως ακριβώς λειτουργεί, καθώς και τα πλεονεκτήματα του.
Αν θέλετε, λοιπόν, να μάθετε περισσότερα για το Facebook conversion API και γιατί είναι απαραίτητο για την επιτυχημένη πορεία του ecommerce καταστήματός σας, συνεχίστε να διαβάζετε το άρθρο.
Πως λειτουργεί το Facebook conversion API;
To marketing, και πολύ περισσότερο το Social media marketing, έχει ως βασικό παράγοντα τη συλλογή δεδομένων, εμπορικών και μη, που καθορίζουν το προφίλ του εν δυνάμει πελάτη σας.
Η δυναμική, αλλά και η λειτουργία του, υπήρξαν κατανοητές για τον κόσμο του διαδικτύου από πολύ παλιά, είτε με την αποδοχή των cookies, είτε με τη συμμετοχή σε σχετικές έρευνες αγοραστικού κοινού, καθώς επίσης και με τη χρήση του Facebook pixel (προκάτοχος του Facebook conversion API). Αν, λοιπόν, μπορούσαμε να παρομοιάσουμε τη λειτουργία του Facebook conversion API με κάποια άλλη, θα ήταν μάλλον με τις λειτουργίες των παραπάνω, μιας και τα τρία αυτά εργαλεία εστιάζουν στη συλλογή δεδομένων.
Ωστόσο, για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγχυση, πάμε να δούμε τις μεταξύ τους διαφορές.
Cookies vs Facebook conversion API: Είναι ο παλιός αλλιώς;
Τα cookies μπορούν να αποτελέσουν τόσο first-party, όσο και third-party tracking data, και ενώ έχουν πολλά κοινά με το Facebook conversion API, διαφέρουν στην αποδοτικότητα. Οδεύοντας σε μία εποχή οπού η προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι ζήτημα μείζονος σημασίας, πόσο μάλλον με την εφαρμογή του GDPR, τα cookies έχουν αρχίσει σταδιακά να χάνουν το εύρος και τη δυναμική τους. Αντιθέτως, το Facebook conversion API ασχολείται, κυρίως, με το server side events (π.χ. το checkout, την αγορά κ.λπ.) του ecommerce καταστήματος σας και δεν αντιμετωπίζει σχετικά προβλήματα.
Facebook Pixel vs Facebook conversion API: Βρείτε τη διαφορά
H βασική διαφορά μεταξύ του Facebook conversion API και του Pixel είναι η πηγή από την οποία συλλέγουν δεδομένα. To Facebook conversion API χρησιμοποιεί first-party data, σε αντίθεση με το Pixel που λειτουργεί με third-party δεδομένα.
Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι τα conversions που συμβαίνουν στο server του ηλεκτρονικού σας καταστήματος θα περνάνε απευθείας ως δεδομένα στη Meta, για να καθορίσει το target group των επόμενων social media ads και για το optimization των υπαρχόντων.
Αντίστοιχα, το Pixel λαμβάνει data από τον εκάστοτε browser και ουσιαστικά, “μετράει” την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών ή του προϊόντος που προσφέρετε στους πελάτες σας, ελέγχει, δηλαδή, τη διαδρομή που οδήγησε στο conversion. Στόχος του, επομένως, δεν είναι να καθορίσει ένα συγκεκριμένο target group, αλλά να σας παρέχει σημαντικά third-party δεδομένα για τη βελτίωση της καμπάνιας σας. Άρα, για να έχετε μία ολοκληρωμένη εικόνα των αγοραστικών κινήσεων, τόσο online όσο και offline, χρειάζεται ένας συνδυασμός των δύο.
Πως μπορεί η επιχείρηση σας να επωφεληθεί από το Facebook Conversion API:
Συνεχίζοντας στη λογική των όσων είδαμε παραπάνω, γίνεται φανερό ότι το Facebook conversion API είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για να σας παρέχει την προστασία που χρειάζεστε από τον νόμο περί προσωπικών δεδομένων και τα λεπτά όρια που ο GDPR θέτει για τη συλλογή προσωπικών δεδομένων. Εκτός αυτού, το Facebook conversion API μπορεί να συνεισφέρει σε οικονομικά, αλλά και targeting οφέλη.
Μειώστε το Cost Per Action (CPA)
Χάρη στο server-oriented χαρακτήρα του Facebook Conversion API, η επιχείρηση σας θα σημειώσει τα μέγιστα αποτελέσματα με μειωμένο κόστος. Αυτό θα συμβεί κυρίως επειδή δεν υπάρχει η άμεση εξάρτηση από τον browser του κάθε χρήστη.
Συνεπώς, μπορείτε να απαλλαγείτε από τα προβλήματα που προκαλούν, τόσο τα ad blockers, όσο και τα browser errors και loading, και κατ’ επέκταση να μειώσετε σημαντικά το CPA.
Κάντε το optimization των social διαφημίσεων σας πιο αποδοτικό
Χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό του API και του Pixel, αποκτάτε πρόσβαση σε ένα σημαντικό conversion-oriented εύρος δεδομένων, τα οποία θα ελέγχονται κατά κύριο λόγο από εσάς. Τα δεδομένα αυτά θα βοηθήσουν εσάς και τη Meta να κατανοήσετε ευκολότερα το κοινό στο οποίο στοχεύετε, και να απευθυνθείτε κατά κύριο λόγο σε αυτό με τον καταλληλότερο τρόπο.
Δώστε σημασία και στα lower sales funnel activities
Με το facebook conversion API, μπορείτε να παρέχετε στη Meta δεδομένα που δεν συγκαταλέγονται στην βασική λίστα με τα conversion, τα οποία αφορούν το lower sales funnel. Τέτοιά παραδείγματα μπορεί να είναι ένα offline τηλέφωνο ή ένα conversion που συνέβη σε έναν third-party συνεργάτη (π.χ. μια ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών).
Πως μπορώ να εγκαταστήσω το Facebook Conversion API;
Το να εγκαταστήσετε το συγκεκριμένο plugin δεν απαιτεί ιδιαίτερη προετοιμασία, ειδικά αν είστε συνδεδεμένοι στο shopify ή στο ecommerce ή αν έχετε επιλέξει την κατάλληλη ομάδα web development. Για να προχωρήσετε στην συγκεκριμένη διαδικασία δεν χρειάζονται προγραμματιστικές γνώσεις, ωστόσο θα ήταν καλό να απευθυνθείτε σε κάποιο digital agency με εμπειρία στον χώρο, όπως είναι η iTrust.
Τελικά που καταλήγουμε;
Το Facebook conversion API είναι σαφώς ένα χρήσιμο εργαλείο, το οποίο σε συνδυασμό με το Pixel, θα σας προσφέρει τα μέγιστα κέρδη από τα social ads της επιχείρησης σας, με τον πιο εύκολο τρόπο.
Ωστόσο, ένα εργαλείο από μόνο του δεν είναι ποτέ αρκετό! Για να μπορέσετε να ανταπεξέλθετε στις διαρκείς αλλαγές στον χώρο του digital marketing και στον χώρο του Social marketing και του retargeting, αλλά να έχετε, επίσης, μια σίγουρη και επιτυχημένη πορεία απέναντι στον ανταγωνισμό, επικοινωνήστε μαζί μας.