Τα καλύτερα AI tools για το Digital Marketing

Τα τελευταία χρόνια, τα AI tools, και η Τεχνητή Νοημοσύνη γενικότερα, έχει κατακλύσει τον τεχνολογικό κόσμο και όχι άδικα. Αυτή η άνθηση έχει μετατρέψει τα social media και το γενικότερο ψηφιακό κόσμο σε ένα χώρο άκρως ζωτικό και κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε αναλυτικά τι ακριβώς είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη και ποια AI tools θα μπορέσετε να ενσωματώσετε στη digital marketing στρατηγική σας ώστε να φέρετε καλύτερα αποτελέσματα και να πετύχετε τους στόχους σας.

ai

Τι είναι Τεχνητή Νοημοσύνη

Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα ευρύ πεδίο της πληροφορικής επιστήμης που ασχολείται με την εκπαίδευση υπολογιστών ώστε να μπορούν να αναλύουν και να μιμούνται την ανθρώπινη επικοινωνία και συμπεριφορά. Τα λογισμικά των AI tools είναι ικανά να μαθαίνουν και να βελτιώνονται στη δουλειά που κάνουν χωρίς τη συμβολή του ανθρώπου. Πλέον, οι δυνατότητές τους επεκτείνονται από λογισμικά που μπορούν να μας μιλήσουν, όπως η Siri ή η Alexa, έως αυτόνομα αυτοκίνητα, καθώς είναι ικανά να εκτελούν εξαιρετικά τεχνικές και εξειδικευμένες δραστηριότητες. Τα AI tools αυξάνονται συνεχώς, φέροντας όλο και πιο αποτελεσματικούς αλγόριθμους, οι οποίοι έχουν διυσδίσει και στο χώρο του marketing, και πιο συγκεκριμένα του digital marketing.

Τα ΑΙ tools επηρεάζουν και το Digital Marketing

Το digital marketing σχετίζεται άμεσα με την ανάλυση τεράστιων και πολύπλοκων δεδομένων. Τα AI tools χρησιμοποιούνται συχνά από ειδικούς του χώρου σε δραστηριότητες που απαιτούν ιδιαίτερη ταχύτητα. Σύμφωνα με έρευνα της International Data Corporation, τα παγκόσμια έσοδα της αγοράς AI θα ξεπεράσουν τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2024, ενώ το ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν AI tools έχει αυξηθεί ήδη κατά 270% τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Τα AI tools μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σας σε μια πληθώρα δραστηριοτήτων και εργασιών. Χρησιμοποιώντας τεράστιους όγκους δεδομένων και προφίλ πελατών, είναι ικανά να τους προσφέρουν την κατάλληλη εξυπηρέτηση με προσαρμοσμένα μηνύματα. Επιπλέον, τα AI tools προσφέρουν στους υπάρχοντες, αλλά και εν δυνάμει, πελάτες σας εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων και περιεχομένου, αφού έχουν αναλύσει και προβλέψει την αγοραστική συμπεριφορά κάθε πελάτη. Όλες αυτές οι δυνατότητες των AI tools μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την αποτελεσματικότητα της digital marketing στρατηγική σας.

Ποια είναι τα οφέλη των AI tools;

Τα AI tools συνεχώς βελτιώνονται και σιγά σιγά γίνονται ζωτικό κομμάτι του χώρου του digital marketing, προσφέροντας πολλές επιλογές και οφέλη στις επιχειρήσεις που τα χρησιμοποιούν. Ας δούμε, λοιπόν, πως μπορείτε να ενσωματώσετε τα AI tools στις digital marketing δραστηριότητές σας:

Chatbots

Τα chatbot είναι AI tools που μπορούν να πραγματοποιούν συνομιλίες, ακουστικές ή γραπτές, με ανθρώπους. Χρησιμοποιούν την τεχνολογία AI για να συλλέγουν δεδομένα πελατών παρέχοντας τους υπηρεσίες εξυπηρέτησης 24 ώρες την ημέρα. Τα chatbots είναι από τα σημαντικότερα παραδείγματα για το πως ένα AI tool μπορεί να ενδυναμώσει το marketing μιας επιχείρησης. Όχι μόνο ενισχύουν την εμπειρία των πελατών, αλλά και βοηθούν στην αύξηση της αφοσίωσής τους. Τα chatbots μπορούν ακόμη και να μετακινήσουν τους πελάτες μέσω της διοχέτευσης πωλήσεων θέτοντας πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις για να βοηθήσουν τους πελάτες να βρουν τα προϊόντα που αναζητούν.

Δημιουργία περιεχομένου

Η δημιουργία κατάλληλου και αποτελεσματικού περιεχομένου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στο  marketing. Ένα AI tool μπορεί να σας βοηθήσει να γράψετε περιεχόμενο που είναι ελκυστικό και χρήσιμο στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας, εξοικονομώντας τόσο χρόνο όσο και χρήματα. Το περιεχόμενο αυτό μπορεί να είναι άρθρα, email μέχρι και διαφημίσεις στα social media, και είναι πελατοκεντρικό και σκόπιμο. Το AI tool δεν μπορεί μόνο να δημιουργήσει περιεχόμενο αλλά και να το επιμεληθεί.

Προγνωστική ανάλυση

Πέρα όμως από την επικοινωνία μέσω chatbots και τη δημιουργία περιεχομένου, τα AI tools μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη συλλογή δεδομένων σχετικά με τους υποψήφιους πελάτες σας. Όλα αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται ώστε να προβλεφθεί η μελλοντική συμπεριφορα των πελατών και να αναπτυχθούν στοχευμένα μηνύματα που θα φτάσουν τον εν δυνάμει πελάτη τη σωστή στιγμή. Ένα προγνωστικό AI tool μπορεί να προβλέψει παράγοντες όπως το πότε οι αποδεσμεύονται από ένα brand, το ποσό που απαιτείται για την ολοκλήρωση μιας μετατροπής ή ποιοι πελάτες είναι πιο πιθανόν να κάνουν πολλές αγορές. Είναι, βέβαια, πολύ σημαντικό να θυμάστε ότι τα μοντέλα πρόβλεψης είναι τόσο αποτελεσματικά και ακριβείς όσο και οι πληροφορίες που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη κατασκευή τους.

Εξατομίκευση

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, συγκεκριμένα AI tools είναι ικανά να προβλέψουν τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των υποψηφίων πελατών σας. Τα AI tools χρησιμοποιούν όλα αυτά τα δεδομένα που έχουν συλλέξει και αναλύσει για να στοχεύσουν συγκεκριμένους πελάτες με συγκεκριμένο περιεχόμενο. Κάνουν προσαρμοσμένες προτάσεις προϊόντων με βάση το ιστορικό περιήγησης και αγορών των καταναλωτών, και τη δυνατότητά τους να αναγνωρίζουν τόσο τωρινές μικρο-τάσεις όσο και να προβλέπουν μελλοντικές.

Εμπειρία χρήστη και σχεδίαση ιστοσελίδων

Η θετική εμπειρία χρήστη είναι πραγματικά αυτό που διατηρεί τους επισκέπτες σε έναν ιστότοπο. Όσο περισσότερο παραμένουν εκεί, τόσο πιο πιθανό είναι να μετατραπούν σε πελάτες. Τα AI tools μπορούν εύκολα να σας βοηθήσουν στην κατασκευή ιστοσελίδων με βάση τα δεδομένα των χρηστών και τον τρόπο αλληλεπίδρασης με το περιεχόμενό σας. Επίσης, τα AI tools αυτά μπορούν να παρουσιάσουν προσφορές και πληροφορίες που είναι πιο σχετικές και χρήσιμες για κάθε τύπο χρήστη.

8 AI tools που θα απογειώσουν τη Digital Marketing στρατηγική σας

1. Grammarly

Το Grammarly είναι ένα AI tool το οποίο μπορεί να βελτιώσει το περιεχόμενό σας. Εστιάζει στους κανόνες σύνταξης και γραμματικής, εντοπίζει περιττές λέξεις, ασυνέπειες στο στυλ γραφής και προσφέρει εναλλακτικές επιλογές λέξεων.

2. Albert.ai

Το Albert.ai εξατομικεύει και βελτιστοποιεί το περιεχόμενο διαφημίσεων σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε πλατφόρμες πληρωμένης αναζήτησης, αναλύοντας μεγάλα δεδομένα, και χρησιμοποιεί το λογισμικό αυτοεκμάθησης για βελτίωση της αποτελεσματικότητας.

3. Seventh Sense

Το Seventh Sense είναι ένα AI tool που σας βοηθά να μεγιστοποιήσετε την απόδοση των email marketing καμπανιών σας και να ενισχύσετε τα ποσοστά μετατροπών καθορίζοντας την τέλεια στιγμή για την αποστολή των email σας.

4. Phrasee

Το Phrasee ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη για την κατανόηση ιστορικών δεδομένων πελατών, ώστε να προσδιορίσει ποιο κείμενο και στυλ έχει την καλύτερη απόδοση στις περισσότερες καμπάνιες marketing.

5. ChatFuel

Η πλατφόρμα ChatFuel σας επιτρέπει να δημιουργήσετε μόνοι σας μια προσαρμοσμένη εικονική προσωπικότητα. Είτε θέλετε να αντικαταστήσετε μια συνηθισμένη σελίδα Συχνών Ερωτήσεων είτε να προσφέρετε εκπτωτικούς κωδικούς σε ένα πελάτη, τα chatbots του ChatFuel είναι εξαιρετικά καλά στην ερμηνεία οποιωνδήποτε απαντήσεων.

6. Semrush

Το Semrush είναι ένα δημοφιλές εργαλείο SEO για τη διεξαγωγή έρευνας λέξεων-κλειδιών, ανάλυσης ανταγωνιστών και βελτιστοποίησης της διαφήμισης Google Ads.

7. Lumen5

Με το AI tool Lumen5, μπορείτε να δημιουργήσετε συναρπαστικά βίντεο με μια απλή αντιγραφή και επικόλληση. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να εισάγετε τον σύνδεσμο της ανάρτησης του ιστολογίου σας στο εργαλείο και αυτό θα δημιουργήσει μια επεξεργάσιμη παρουσίαση.

8. NetBase Quid

Το AI tool της NetBase αναλύει εκατομμύρια συνομιλίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να παρέχει σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες σχετικά με τις αντιδράσεις του κοινού στα τελευταία νέα και ενημερώσεις της επωνυμίας σας.

ai tools

Οι προκλήσεις του AI Marketing

Παρόλο που το να ενσωματώσετε AI tools θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα της digital marketing στρατηγική σας και θα σας προσφέρει πλεονεκτήματα ενάντια του ανταγωνισμού, θα ήταν συνετό να αναφέρουμε και τους περιορισμούς, καθώς και τις προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσετε. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η τεχνολογία αυτή βρίσκεται ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο.

Αρχικά, πρέπει να αναφέρουμε ότι τα AI tools, όπως και οι άνθρωποι, απαιτούν χρόνο και εκπαίδευση για να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους. Είναι πολύ σημαντικό να διασφαλιστεί η ποιότητα των δεδομένων που τροφοδοτούνται στο λογισμικό, διαφορετικά θα καταλήξετε με ανακριβείς αποτελέσματα που δεν αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές επιθυμίες των πελατών.

Ένας άλλος παράγοντας σχετικά με τα AI tools που θα πρέπει να θυμάστε είναι ο τρόπος που θα χειρίζεστε τα δεδομένα των πελατών σας. Πρέπει να διασφαλίσετε την ηθική χρήση τους σύμφωνα με κανονισμούς, όπως ο GDPR. Το γεγονός ότι τα AI tools βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο σημαίνει ότι δεν έχουν καθιερωθεί ακόμα πρακτικές που θα μπορούσαν να καθοδηγήσουν μια επιχείρηση στο πως να τα ενσωματώσει στη στρατηγική της με το βέλτιστο τρόπο.

Τέλος, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αξιολογήσουν ποιες θέσεις εργασίας θα αντικατασταθούν και ποιες νέες θέσεις θα δημιουργηθούν αν θέλουν να συμπεριλάβουν AI tools. Ένα μεγάλο μέρος του digital marketing βασίζεται στην ανθρώπινη δημιουργικότητα. Η ενσυναίσθηση και η συμπόνια είναι πολύτιμα χαρακτηριστικά που η τεχνολογία AI δεν μπορεί να αναπαράγει ακόμα.

Τα AI tools είναι το μέλλον του Digital Marketing

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει φέρει την επανάσταση και αλλάζει συνεχώς το σκηνικό του τεχνολογικού τοπίου. Η ενσωμάτωση των AI tools μπορεί να βοηθήσει τους επαγγελματίες του digital marketing να ενισχύσουν την στρατηγική τους και να αποκτήσουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Τα AI tools, όμως, δεν είναι εδώ για να αναλάβουν τις θέσεις εργασίας των εμπόρων και των διαφημιστών. Αντίθετα, είναι εδώ για να σας βοηθήσει να μεγιστοποιήσετε τις στρατηγικές και δημιουργικές σας ικανότητες. Αν τα AI tools χρησιμοποιηθούν συνετά και έχοντας στο επίκεντρο τις επιθυμίες και τις ανάγκες του καταναλωτή, η επιχείρησή σας θα απολαύσει απίστευτες ανταμοιβές.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις τάσεις του digital marketing, επισκεφτείτε το blog μας.

Αφήστε μια απάντηση