6 Tips για social media: Part 2 – Πώς να χτίσεις το κοινό σου

6 Tips για social media: Part 2 – Πώς να χτίσεις το κοινό σου

4. Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης δεν είναι μια δύσκολη πώληση

Το είπαμε στο παρελθόν και θα το ξαναπούμε. Τα κοινωνικά κανάλια δεν είναι το μέρος για να εξαναγκάσεις τα εταιρικά σου μηνύματα σε ανύποπτους οπαδούς. Το online κοινό σου είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικό σε ελαφρά κεκαλυμμένες διαφημίσεις που παρουσιάζονται ως «περιεχόμενο». Αυτό μπορεί να είναι ένα πολύ βαρύ χάπι για να το καταπιεί μια επιχείρηση, ιδιαίτερα για ενθουσιώδεις ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων. Αυτές οι μικρές επιχειρήσεις θέλουν να μοιραστούν τις καινοτόμες νέες ιδέες τους με όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο. «Μου αρέσει να ακούω για την επιχείρησή μου και το πόσο φοβερή είναι, οπότε γιατί όχι και όλοι οι άλλοι;» Αυτή η στάση είναι ένας τέλειος τρόπος για να οδηγήσεις τους οπαδούς σου στο “unlike”.

Μην είσαι η υπερβολικά προωθητική κοινωνική σελίδα – είναι το ισοδύναμο του εκνευριστικού συγγενή που σπούδασε στο Χάρβαρντ, και μονοπωλεί κάθε οικογενειακό δείπνο υπερηφανευόμενος για τα διάφορα κατορθώματα του. Το περιστασιακό ταπεινό καύχημα μπορεί να γίνει αποδεκτό από το κοινό σου, ιδιαίτερα αν η μάρκα ή η επιχείρηση έχει δημιουργήσει κάτι αξιόλογο ή πρόκειται να βραβευθεί. Ωστόσο, υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ ειλικρίνειας και αυταρέσκειας. Το κοινωνικό σου κοινό ξέρει την διαφορά.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υιοθετήσουν μία στρατηγική για το περιεχόμενό τους ώστε να απευθύνεται στα συναισθήματα του κοινού. Είναι μια ισορροπία. Πρέπει να επικεντρώνεσαι στις συναισθηματικές συνιστώσες όσο και στις αριθμητικές. Το να προωθείς περιεχόμενο που είναι δυνατό, συζητήσιμο, και που ειδικά προκαλεί μια συναισθηματική αντίδραση, θα χτίσει δυνατότερη συμπλοκή και αύξηση του κοινού σου. Ο κόσμος είναι πιθανότερο να σχολιάσει, να κάνει re-tweet, ή να μοιραστεί περιεχόμενο που εξάπτει τις αναμνήσεις ή θετικούς συσχετισμούς. Απευθύνεσαι σε ανθρώπους και όχι ρομπότ.

Και δεν είναι μόνο το τι λες, αλλά και το πώς το λες – η μετάδοση είναι το κλειδί.

5. Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης είναι 24/7

Δείξε μας μια θέση εργασίας για διαχειριστή κοινωνικών μέσων δικτύωσης 9 με 5, και θα σου δείξουμε χίλιες και μία χαμένες ευκαιρίες. Η αλήθεια είναι ότι οι πελάτες πιθανότατα πρόκειται να είναι online κατά τι διάρκεια των απογευματινών και βραδινών ωρών όπως και τα σαββατοκύριακα. Η ιδανική στρατηγική για τα κοινωνικά μέσα δεν κλείνει τελείως για ώρες ή και μέρες στο τέλος.

Τα Social Media είναι μια υπερβολικά δυνατή λεωφόρος για τα πάντα, από υποστήριξη πελατών, απόκτηση πελατών και το χτίσιμο μια μακροπρόθεσμης σχέσης με αυτούς που είναι παθιασμένοι με αυτό που κάνετε. Από συμβουλές και πηγές σε χρήστες και ιστορίες εμπόρων, και από νέα και επίκαιρα προϊόντα μέχρι διαφημιστικούς διαγωνισμούς και εκποιήσεις: τα κοινωνικά δίκτυα δεν κοιμούνται ποτέ. Το να δημοσιεύεις καθημερινά σε κοινωνικές πλατφόρμες –  και να παρακολουθείς τα σχόλια, τα retweets, τα reshares, κ.τ.λ. – είναι ένας τρόπος να αλληλοεπιδράς με το online κοινό σου. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια για μια μικρή επιχείρηση ότι πρέπει να προσλάβει κάποιον να προσέχει τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης σε 24ωρη βάση (για μεγάλους οργανισμούς και εταιρίες αυτή είναι μια άλλη ιστορία). Αλλά να εξαφανίζεσαι από τις 5μ.μ της Παρασκευής μέχρι τη 9π.μ. της Δευτέρας μπορεί να σημαίνει ότι έχασες σημαντικές ευκαιρίες σχετικές με τη δουλειά σου, ή ότι έριξες λάδι στην φωτιά του εκνευρισμού κάποιου δυσαρεστημένου πελάτη αφού φαινομενικά αγνόησες τα παράπονά του.

6. Κληρώσεις και δώρα

Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να προσεγγίσετε ένα online κοινό είναι να προσφέρετε στους πελάτες σας ερεθίσματα για να κάνουν “like” ή να ακολουθήσουν ή να συνδεθούν με την επιχείρησή σας. Το να οργανώσεις μια κλήρωση ή έναν διαγωνισμό μπορεί να γεννήσει χρήσιμη και πολύτιμη φασαρία γύρω από την επιχείρησή σου,  να δημιουργήσει brand affinity και να δελεάσει πιθανούς πελάτες – που διαφορετικά ίσως να μην μαθαίναν ποτέ για την επιχείρησή σου – να τσεκάρουν την σελίδα σου.

Όλοι λατρεύουν τα τσάμπα πράγματα, και αυτό ισχύει από τις απαρχές του χρόνου. Οι κληρώσεις και οι διαγωνισμοί είναι ένας θαυμάσιος τρόπος για να δημιουργήσεις γνωριμίες και να χτίσεις την CRM βάση δεδομένων σου.

Θα πρέπει όλες οι επιχειρήσεις πάντως να μην περιμένουν ο κάθε συμμετέχων να μεταφραστεί σε ένας πιστός, προσηλυτισμένος πελάτης. Η σκοτεινή πλευρά αυτού του εγχειρήματος είναι ότι ενώ προσελκύεις ένα ευρές κοινό, ρισκάρεις να θυσιάσεις την ποιότητα αυτών των γνωριμιών. Έτσι, μπορεί να καταλήξεις με έναν χαμηλής αξίας πελάτη που δεν ενδιαφέρεται για το brand σου μακροπρόθεσμα. Οι επιχειρήσεις και τα brand πρέπει να αποδεχτούν το γεγονός ότι δεν πρόκειται ο καθένας που παίρνει μέρος να γίνει ένας πιστός ακόλουθος. Πρέπει να γνωρίζουν ότι τώρα έχουν την δυνατότητα να τους στρέψουν προς την αφοσίωση μακροπρόθεσμα, μέσω του περιεχομένου και αξιόλογων εμπειριών.

Για περισσότερα σχετικά άρθρα, επισκεφθείτε το blog μας.