Υπηρεσίες SEO: Top-10 αποτυχημένες τακτικές

Ολοένα περισσότερες εταιρίες στην Ελλάδα τοποθετούν το internet marketing και τη ναυαρχίδα του, το SEO, στην ατζέντα τους• οι περιορισμένες χρηματοροές των ημερών μας και η αυξανόμενη εξοικείωσή με την τεχνολογία σίγουρα έπαιξαν το ρόλο τους σε αυτή την τάση.

Ο χώρος της βελτίωσης της κατάταξης της ιστοσελίδας μας στις μηχανές αναζήτησης- γνωστός ως SEO- είναι από αυτούς όπου γίνονται συχνά ατοπήματα. Μία από τις αιτίες είναι το εύρος ανθρώπων που ισχυρίζονται πως προσφέρουν υπηρεσίες SEO.

Συγκεκριμένα, ολοένα περισσότεροι επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων προσθέτουν το SEO στο job description τους. ( Ενδεικτικά, στις Η.Π.Α. λιγότεροι από 50.000 επαγγελματίες έχουν το SEO ως job title στο LinkedIn, ενώ πάνω από μισό εκατομμύριο το συμπεριλαμβάνουν στο job description τους.)

Στην πραγματικότητα πολλοί απλώς εκμεταλλεύονται ένα κοινό που ακόμα ψάχνει να διακρίνει τη γραμμή που διαχωρίζει αλήθειες και ψέματα.

Οι αποτυχημένες τακτικές SEO που θα παρουσιάσουμε παρακάτω όμως, δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο αυτών.

1. Αποτυχία να ακολουθήσουν τις εξελίξεις

Η παρακολούθηση των πιο πρόσφατων εξελίξεων των αλγορίθμων της Google και οι τακτικές που ακολουθούνται στην άλλη άκρη του Ατλαντικού (όπου πρώτα εφαρμόζονται τα updates) είναι μία από τις προϋποθέσεις του πετυχημένου SEO. Ό,τι σήμερα είναι απαραίτητο σύμφωνα με τις επιταγές της Google, αύριο μπορεί να είναι αδιάφορο ή ακόμα και επιζήμιο στην κατάταξη της ιστοσελίδας σας.

2. Παραμέληση του long-tail

Ως long-tail keyword χαρακτηρίζουμε όσα αποτελούνται από μία αλληλουχία μεμονωμένων keyword ή φράσεων. Μεμονωμένα έχουν λιγότερο traffic από τα πρωτεύοντα keyword, αλλά συνδυάζοντας τα, καταλήγουν να έχουν πολύ υψηλότερο traffic και, κυρίως, να βρίσκονται πιο κοντά στο τελευταίο– και κρισιμότερο- αγοραστικό στάδιο.

Για παράδειγμα, μία πρώτη θέση στο «θήκες iPhone» μπορεί να ακούγεται πολλά υποσχόμενη, αλλά περιλαμβάνει πολλούς searchers που δεν έχουν γνήσιο αγοραστικό ενδιαφέρον. Αυτός ωστόσο που θα τοποθετηθεί ψηλά στο Google για τα keywords «μαύρη/άσπρη/κόκκινη/… θήκη για iPhone 5/6/6 plus/…» θα μετρήσει εγγυημένα υψηλότερα έσοδα.

3. Απόκτηση spam links

Δεν υπάρχουν πολλά να πει κανείς εδώ, γιατί θεωρία και πράξη συμφωνούν σε ένα πράγμα: Ένα καλό link από ένα authoritative site (σκέψου π.χ. αναγνωρισμένου κύρους ενημερωτικά portal ή δημοφιλή blog) θα κάνει στην ιστοσελίδα σας περισσότερο καλό από ότι δεκάδες links από χαμηλής ποιότητας domain. Χωρίς τον κίνδυνο που συνοδεύει τα δεύτερα.

4. Παρουσία Διπλότυπου περιεχομένου

Από το 2010 και έπειτα η Google κρατά τιμωρητική στάση απέναντι στις σελίδες με διπλότυπο περιεχόμενο (duplicate content), είτε η παράβαση γίνετε ακούσια (σύνηθες φαινόμενο σε one-page σελίδες που προσπαθούν να κάνουν on-site SEO) είτε με δόλο.

Σε αυτήν την περίπτωση, του δόλου, θα σταθούμε λίγο παραπάνω, γιατί όσο περνάει ο καιρός τόσο πιο συχνά πέφτουμε πάνω σε τέτοιες προσεγγίσεις SEO.

Γραφεία και επαγγελματίες που προσφέρουν υπηρεσίες SEO χτίζουν ιδιωτικά δίκτυα blog (Private Blog Networks) και τα «φορτώνουν» όλα περιεχόμενο με παραλλαγές του ίδιου άρθρου (γνωστό και ως article spinning). Μόνο σκοπός η παροχή κακής ποιότητας link στη σελίδα που έχουν κληθεί να προωθήσουν. Θέμα χρόνου να τιμωρηθεί το domain του πελάτη τους φυσικά.

5. Χρησιμοποίηση SEO-Unfriendly συστήματος διαχείρισης περιεχομένου (CMS)

Ένα μη-φιλικό προς το SEO CMS θα σας πάει πολλά βήματα πίσω προτού ακόμα βγει η ιστοσελίδα σας live. Και τι χρησιμότητα έχει το καλύτερο μαγαζί στο κόσμο, εάν είναι κρυμμένο κάπου στη μέση της ερήμου; Όπου έρημος η δεύτερη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων της Google…

Και αυτό μας πάει σε ένα σύνηθες λόγο προβληματισμού πολλών νέων e-επιχειρηματιών.

Το 90% των ιστοσελίδων που κατασκευάζονται δεν έχουν λόγο να γίνουν σε “custom CMS”: ούτε το ενημερωτικό σου portal, ούτε η σελίδα με το εταιρικό σου προφίλ, ούτε το μικρό e-shop σου. Να το περιγράψω αλλιώς: Όταν εσύ θες απλά να περάσεις το δρόμο και κάποιος σου προτείνει ως κατάλληλη λύση μία Ferrari, είτε κάτω από το καπό έχει Lada είτε σε περιμένει στη γωνία να πληρωθεί από τα… σέρβις.

6. Κακή αρχιτεκτονική ιστοσελίδας

Πολλές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν να αναπτύξουν μία αρχιτεκτονική ιστοσελίδας που είναι SEO-friendly, διότι η στρατηγική κατεύθυνση συνήθως έρχεται από μία ομάδα διοίκησης η οποία δεν είναι οικεία με το SEO.

Προτού καταστρώσετε το «χάρτη» της νέας σας ιστοσελίδας συνυπολογίστε τους στόχους SEO που έχετε ή βάλτε τον ειδικό σε all-things-digital που συνεργάζεστε στο τραπέζι των συζητήσεων.

7. “Αόρατα” keyword

Θα θεωρούσε κανείς πως δεν υπάρχει πλέον ανάγκη να ειπωθεί πως το γέμισμα ιστοσελίδων με “αόρατες” λέξεις, και φράσεις, κλειδιά (βλ. άσπρα γράμματα σε λευκό φόντο), είναι ένας σίγουρος τρόπος να τιμωρηθεί το domain σας και να εξαφανιστεί από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης• ότι κάτι δεν το βλέπει το μάτι δε σημαίνει πως δε το διαβάζει το google bot. Επειδή ακόμα συναντάμε τέτοιες απαρχαιωμένες μεθόδους χειραγώγησης του SEO μέχρι και σήμερα έχουμε μόνο μία συμβουλή: Εάν σέβεστε την επένδυσή σας, απλά μη!

8. Uncrawlable websites

Βεβαιωθείτε πως η ιστοσελίδα σας είναι «ευανάγνωστη» από τις μηχανές αναζήτησης. Τα στοιχεία πλοήγησης οφείλουν να είναι ευδιάκριτα και κάθε μία σελίδα σας πρέπει να είναι εύκολο να βρεθεί, τόσο από τους επισκέπτες σας όσο και από τις μηχανές αναζήτησης. (Μια πιο τεχνική υποσημείωση: Ειδικό βάρος στα 404, την αποστολή και προσβασιμότητα του sitemap σας, και τέλος στο robots.txt.)

9. Μη παρακολούθηση στατιστικών στοιχείων

To SEO δεν έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο εάν δεν μετράτε τα δεδομένα που τόσο αναλυτικά σας παρέχονται στο Internet. Η συνεχής βελτιστοποίηση και τροποποίηση της στρατηγικής σας προσέγγισης είναι ο μόνος τρόπος να υλοποιηθεί μία ουσιαστική online στρατηγική.

10. Απουσία υπομονής

Θυμηθείτε πως το SEO είναι μία υπηρεσία της οποίας τα οφέλη αργούν να φανούν (αλλά τα οποία διαρκούν χωρίς να σας φορτώνουν με δυσβάσταχτα διαφημιστικά έξοδα). Εάν θέλετε άμεσα αποτελέσματα ή είστε σε μία αγορά με αυξημένες εποχιακές ανάγκες στραφείτε στα AdWords, το Display Network και τη διαφήμιση στο Facebook και τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. [divider_1]

Μπορεί τα αποτελέσματα των υπηρεσιών SEO να μην έρχονται σε ένα βράδυ, αλλά εφόσον ακολουθείτε τις εξελίξεις, διαθέτετε τους κατάλληλους πόρους, προσέχετε ποιος διαχειρίζεται την ιστοσελίδα σας, και τέλος παραμένετε δημιουργικοί, θα απολαύσετε τους καρπούς μίας εγγυημένα πετυχημένης διαδικτυακής στρατηγικής.

SEO Board - Yellow