Πως προσδιορίζεται σύμφωνα με την Google ένα περιεχόμενο υψηλής ποιότητας; Είναι τελικά σημαντικό να ασχολούμαστε με αυτό;

Το ποιοτικό περιεχόμενο μπορεί να επηρεάσει θετικά την κατάταξη ενός site. Για να πετύχει κανείς μακροπρόθεσμα στον ψηφιακό κόσμο, πρέπει να χρησιμοποιήσει ποιοτική content marketing strategy που οδηγεί σε conversions. Στην συνέχεια θα δούμε πως να γράψεις και πως ορίζεται το ποιοτικό περιεχόμενο, τι στρατηγικές να ακολουθήσεις και σε ποια χαρακτηριστικά πρέπει να δώσεις βάση ώστε να πετύχεις. 

Ποιοτικό Περιεχόμενο
Πηγή: Shutterstock

Πώς ορίζεται το ποιοτικό περιεχόμενο για SEO: The E-A-T Principle 

Για πολλά χρόνια οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και οι επαγγελματίες που ασχολούνται με υπηρεσίες SEO επικεντρώνονται στην ιδέα ότι η ποιότητα περιεχομένου από άποψη SEO προέρχεται από συγκεκριμένα χαρακτηριστικά κειμένου. Τέτοια χαρακτηριστικά καθορίζουν πώς θα πρέπει να μοιάζει το ποιοτικό περιεχόμενο για SEO για να επιτευχθεί η μέγιστη απόδοση στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP). Περιλαμβάνουν: 

  • Τον αριθμό των λέξεων 
  • Την ορθογραφία και γραμματική 
  • Την εύκολη αναγνωσιμότητα  
  • Τη δυνατότητα εύκολης αλληλεπίδρασης 

Εμπνευσμένοι από αυτά τα χαρακτηριστικά, marketers και επαγγελματίες που αντικείμενο τους είναι η συγγραφή high quality content, στράφηκαν στην αρχή  E-A-T ως πρωταρχικό οδηγό για να παράξουν περιεχόμενο που πετυχαίνει conversions. Το ακρωνύμιο αυτό προέρχεται από τις λέξεις: 

  • Expertise (Εξειδίκευση): Το μέγεθος της γνώσης που έχει ο συγγραφέας για ένα συγκεκριμένο θέμα. 
  • Authoritativeness (Αυθεντία): Προσδιορίζει εάν η γνώση του συγγραφέα είναι έγκυρη. 
  • Trustworthiness (Αξιοπιστία): Περιγράφει εάν ο συγγραφέας και ο τομέας στον οποίο φιλοξενείται το περιεχόμενο μπορούν να είναι αξιόπιστοι. 

Πώς να γράψεις κείμενο Ποιοτικού Περιεχομένου;

Η συγγραφή ποιοτικού περιεχομένου μπορεί να απαιτεί λίγο περισσότερο χρόνο και προσπάθεια αλλά δεν είναι τόσο δύσκολη διαδικασία όσο φαίνεται. 

Η σύνταξη ποιοτικού περιεχομένου ξεκινά με το search intent. Είναι απαραίτητο να καταλάβετε τι οδήγησε τον αναγνώστη στον ιστότοπό σας. Τι ψάχνει ο αναγνώστης σας; Είτε πρόκειται για μια απάντηση, μια υπηρεσία, ένα στοιχείο ή οδηγίες, εάν δεν βρουν αυτό που αναζητούν στη σελίδα σας, έχετε χάσει μια ευκαιρία για conversion. 

Κατά τη δημιουργία περιεχομένου, δημιουργήστε το έχοντας κατά νου το search intent. Προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το Google Search Console για να βρείτε τα ερωτήματα που κάνουν οι χρήστες για να βρουν τον ιστότοπό σας. 

Άλλοι παράγοντες ποιότητας, όπως οι σύνδεσμοι προς άλλες σελίδες, η αναγνωσιμότητα και ο χρόνος φόρτωσης μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία χρήστη. Έχοντας υπόψιν αυτούς τους παράγοντες κατά τη σύνταξη και τη βελτιστοποίηση περιεχομένου, διασφαλίζετε ότι παρέχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. 

Το ποιοτικό περιεχόμενο προορίζεται για να κοινοποιείται. Ωστόσο αν το περιεχόμενο δεν έχει clicks τότε προφανώς και δεν θα κοινοποιηθεί. Η προσέλκυση χρηστών μέσω dynamic titles και meta descriptions είναι πιθανό να βελτιώσει το click-through rate. 

Δεν αρκεί μόνο να κάνει κλικ ένας χρήστης. Το περιεχόμενο σας πρέπει να έχει αξία ώστε να κρατήσει τον αναγνώστη. Επιπλέον, όταν άλλοι ιστότοποι συνδέονται με τον δικό σας ως πηγή, αυξάνει το authority του ιστότοπού σας, έναν άλλο σημαντικό παράγοντα κατάταξης. 

shutterstock 739421476 2
Πηγή: Shutterstock

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ποιοτικού περιεχομένου; 

1. Είναι ευανάγνωστο

Ανεξάρτητα από το είδος και την διάρκεια του περιεχομένου που γράφεται, το κείμενο σας πρέπει να είναι ευανάγνωστο ώστε να είναι ελκυστικό. Παράγοντες που καθιστούν ευανάγνωστο το κείμενο σας, είναι η χρήση όσο πιο απλού λεξιλογίου γίνεται, η χρήση μικρότερων προτάσεων. Ακόμη, η σωστή ορθογραφία και γραμματική κάνουν το κείμενο σας πιο ευανάγνωστο και επίσης να αποφεύγεται η χρήση industry-specific jargon.  

Κάποιες πρακτικές για να κάνετε το περιεχόμενο σας πιο ευανάγνωστο: 

  • Διαχωρίστε το κείμενο σας σε κομμάτια. 
  • Αποφύγετε πολύπλοκες λέξεις 
  • Προσθέστε οπτικό περιεχόμενο  
  • Εξηγήστε την άποψη σας όσο πιο συνοπτικά γίνεται. 
  • Χρησιμοποιείστε τους κατάλληλους υποτίτλους για να χωρίστε τις πληροφορίες σας. 

2.  Είναι σωστά μορφοποιημένο 

Η σωστή μορφοποίηση διευκολύνει τους αναγνώστες να βρουν τις πληροφορίες που αναζητούν στη σελίδα. Τις περισσότερες φορές οι αναγνώστε δεν διαβάζουν ένα ολόκληρο blog για να λάβουν την απάντηση στο ερώτημά τους. Αντιθέτως, “σαρώνουν” με τα μάτια το κείμενο και χρησιμοποιούν διαφορετικές ενδείξεις στο κείμενο για να βρουν αυτό που ψάχνουν στον ελάχιστο δυνατό χρόνο. 

3. Είναι το αποτέλεσμα διεξοδικής έρευνας

Η αρχή E-A-T, όπως είδαμε και παραπάνω, έχει μεγάλη σημασία στην σύνταξη ποιοτικού περιεχομένου και αντικατοπτρίζεται στον όγκο της έρευνας που εκτελείτε. Αυτό σας βοηθά να δείξετε την πείρα σας πάνω στο θέμα και έτσι δείχνει ότι είστε μία αξιόπιστη πηγή. 

4.  Είναι UX Optimized

Η ποιότητα του περιεχομένου δεν αφορά μόνο το κείμενο. Η αίσθηση και το πώς φαίνεται το κείμενο σας είναι τόσο σημαντικό όσο και το πώς διαβάζεται. Σύμφωνα και με τους UX experts, το content delivery είναι το ίδιο σημαντικό με το ίδιο το περιεχόμενο. 

Μερικοί τρόποι ώστε το περιεχόμενο σας να είναι optimized for UX. 

  • Χρησιμοποιείστε ελκυστική τυπογραφία ώστε το κείμενο σας να είναι ευανάγνωστο. 
  • Βελτιώστε την ταχύτητα φόρτωσης σελίδας. 
  • Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο σας διαβάζεται καλά σε όλες τις συσκευές. 
  • Χρησιμοποιείστε white spaces μεταξύ των παραγράφων ώστε το περιεχόμενο να είναι πιο ευανάγνωστο. 
  • Προσθέστε ελκυστικά CTA (call-to-action) buttons, με έντονα χρώματα που τραβούν την προσοχή. 

5.  Έχουν λάβει υπόψιν το search intent

Τα ποιοτικά blog προσδιορίζουν το search intent πίσω από την αναζήτηση και μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του χρήστη. Αυτό σημαίνει ότι δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο SEO keyword research για την δημιουργία περιεχομένου που εξυπηρετεί τον σκοπό τους. Πραγματοποιώντας διεξοδική έρευνα για τα keywords από νωρίς, μπορείτε να προσδιορίσετε την πρόθεση σας πίσω από τα search terms που χρησιμοποιούνται συχνά και να δημιουργήσετε κατάλληλο περιεχόμενο που ταιριάζει με αυτό που αναζητά ο χρήστης. 

shutterstock 535073686 min 1
Πηγή: Shutterstock

Είναι λοιπόν σημαντικό να ασχοληθούμε και να γράψουμε ποιοτικό περιεχόμενο;

Όπως είδαμε, η ποιότητα του περιεχομένου δεν αφορά μόνο το ίδιο το κείμενο και τα διάφορα χαρακτηριστικά του. Αντιθέτως, η Google εξετάζει τον ιστότοπό σας στο σύνολό του για να καταλάβει εάν το περιεχόμενο σας είναι όντως υψηλής ποιότητας. Και επειδή το ποιοτικό περιεχόμενο είναι ένα κρίσιμο στοιχείο οποιασδήποτε στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ, η προσοχή στον σχεδιασμό και το UX του website σας βελτιώνει σημαντικά την ικανότητά σας να αποδίδετε στα SERP. 

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς βοηθάει ένα ποιοτικό περιεχόμενο στην ανάπτυξη του website σας? Ελάτε σε επικοινωνία μαζί μας! 

Αφήστε μια απάντηση