Τι είναι τα SERPs και πώς δουλεύουν;  

Τα SERPs είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα στο σύγχρονο digital marketing, αφού γύρω από αυτά περιστρέφεται όλο το search engine optimization (SEO). Αν κάποιος εφαρμόζει τεχνικές SEO, τότε έχει περισσότερες πιθανότητες να βρίσκεται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης και στα SERPs τους. Σε αυτό το άρθρο θα μάθετε τι είναι τα SERPs και πώς δουλεύουν. Αναλύοντας τα διάφορα χαρακτηριστικά τους θα κατανοήσετε πως η κατάλληλη στρατηγική SEO ενισχύει την προβολή των ιστοσελίδων στα SERPs και στις μηχανές αναζήτησης. 

Τι είναι τα SERPs;

Τα SERPs ή αλλιώς Search Engine Results Pages είναι η λίστα με τα πιο σχετικά αποτελέσματα που προκύπτουν για κάποιο συγκεκριμένο όρο, όταν τον αναζητά κάποιος σε μια μηχανή αναζήτησης. Συγκεκριμένα, όταν κάποιος αναζητά μια λέξη ή μια πρόταση στο Google, το Microsoft Bing ή το Yahoo, αυτό που θα εμφανιστεί είναι τα SERPs, δηλαδή μια λίστα από links και περιγραφές σχετικές με την αναζήτηση.  

Τα αποτελέσματα που βρίσκονται ψηλότερα στην αναζήτηση είναι τα πιο σχετικά με την αναζήτηση. Σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζονται διαφημίσεις πάνω ή δεξιά από τα σχετικά αποτελέσματα. 

Πώς δουλεύουν τα SERPs;

Όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί μια αναζήτηση, οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν πολύπλοκους αλγόριθμους και χαρακτηριστικά, ώστε να αναλύσουν το περιεχόμενο της κάθε ιστοσελίδας. Στην συνέχεια οι αλγόριθμοι τοποθετούν τις ιστοσελίδες ανάλογα με το πόσο σχετικές είναι με το θέμα της αναζήτησης. Δηλαδή, τα πιο σχετικά links βρίσκονται πιο ψηλά στην αναζήτηση.  

Αυτά είναι τα οργανικά αποτελέσματα και η ανάλυση τους γίνεται ποιοτικά. Πέρα από τα οργανικά αποτελέσματα υπάρχουν και οι διαφημίσεις για τις οποίες οι εταιρείες πληρώνουν τις μηχανές αναζήτησης.   

Paid Results

Οι διαφημίσεις ή αλλιώς paid results είναι τα αποτελέσματα που βρίσκονται πρώτα στην αναζήτηση. Εμφανίζονται είτε δεξιά είτε πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα. Αυτές οι διαφημίσεις λειτουργούν με τη στρατηγική του pay per click (PPC). Στη συγκεκριμένη στρατηγική, ο διαφημιστής πληρώνει μηχανές αναζήτησης όπως το Google, όταν κάποιος κάνει click στο χορηγούμενο link. Το pay per click είναι μια από τις πιο επιτυχημένες στρατηγικές του marketing. 

Organic Results

Τα οργανικά αποτελέσματα εμφανίζονται κάτω από τις διαφημίσεις. Το πόσο ψηλά θα βρίσκεται κάποιος στα οργανικά αποτελέσματα καθορίζεται από το πόσο καλά πόσο καλά εφαρμόζει τις πρακτικές SEO.  

Το Search engine optimization (SEO), είναι οι τεχνικές marketing που χρησιμοποιούνται, ώστε να βρεθεί κάποιος ψηλά στην αναζήτηση ποιοτικά. H τεχνική του SEO είναι μια καλή επένδυση, καθώς επιφέρει υψηλά κέρδη συγκριτικά με το κόστος της. 

Τι είναι τα Indented SERPs?  

Τα indented SERPs είναι αποτελέσματα αναζήτησης τα οποία εμφανίζουν ομαδοποιημένα αποτελέσματα από το ίδιο domain. Η διαφορά είναι ότι στην αρχική της αναζήτησης, έχουν μια μικρή εσοχή στο link τους. 

Τα indented SERPs ενισχύουν την στρατηγική του marketing, καθώς οι ιστοσελίδες δέχονται διπλή προβολή. Επομένως, σε συνδυασμό με το SEO, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα, ώστε μια ιστοσελίδα να βρεθεί ψηλά στην αναζήτηση και να έχει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της. 

Τι είναι τα SERP Features?

Πέρα από τα οργανικά αποτελέσματα και τις διαφημίσεις υπάρχουν και τα SERP features. Πρόκειται για χαρακτηριστικά όπως σύντομες πληροφορίες, widgets, πίνακες, φωτογραφίες ή δημοσιεύσεις. Αυτά τα features, τα τοποθετεί η Google στην αναζήτηση, για να ενισχύσει την εμπειρία των χρηστών. Αυτό το πετυχαίνει, καθώς παρέχει τις πληροφορίες που αναζητά ο κάθε χρήστης πιο γρήγορα, χωρίς να χρειάζεται να κάνει click σε κάποιο link. 

Τα SERP features ανήκουν στις εξής κατηγορίες: 

  • Γραφήματα γνώσεων: Πίνακες που βρίσκονται συνήθως στα δεξιά και παρέχουν γεγονότα, εικόνες και ημερομηνίες 
  • Rich snippets: Αυτά προσθέτουν επιπλέον οπτικά στοιχεία σε ένα αποτέλεσμα, όπως αστέρια σε κριτικές προϊόντων ή φωτογραφίες σε αποτελέσματα ειδήσεων. 
  • Paid results (διαφημίσεις): Αυτές είναι τα αποτελέσματα που λειτουργούν με στην στρατηγική pay per click. Τα χορηγούμενα links περιλαμβάνουν μια ετικέτα στην κορυφή για να διευκρινιστεί ότι το αποτέλεσμα είναι διαφήμιση. 
  • Universal results: Αυτά είναι αποτελέσματα που παρέχουν επιπλέον πληροφορίες για τα οργανικά αποτελέσματα, όπως φωτογραφίες, χάρτες ή βίντεο. 

Θέλετε να είστε πρώτοι στα SERPs;

Όσο περισσότερα γνωρίζει κάποιος για το πώς λειτουργούν τα SERPs και το SEO τόσο καλύτερα μπορεί να οργανώσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας του. Μια καλή στρατηγική SEO θα ωθήσει την ιστοσελίδα σας ψηλά στα SERPs και στην αναζήτηση, και θα σας φέρει ένα βήμα πιο κοντά στους πελάτες σας. 

Αν θέλετε μάθετε περισσότερα για τα SERPs και το πώς μπορείτε να έχετε επιτυχημένη στρατηγική SEO για την ιστοσελίδα σας, επικοινωνήστε μαζί μας!

Αφήστε μια απάντηση