Landing Page Optimization- Το κλειδί για την βελτίωση της απόδοσης του marketing mix σου

Today’s Lesson- Landing Page Optimization

Σίγουρα θα το έχετε ακούσει πολλές φορές και άλλες τόσες θα το βρήκατε μπροστά σας σαν LPO. Πόσες φορές όμως αφιερώσατε πραγματικά χρόνο στο να κατανοήσετε τι ακριβώς είναι και τι χρειάζεται για να επιτύχετε πραγματικά επιτυχημένο Landing Page Optimization;

Ήρθε η ώρα να λύσετε κάθε σας απορία και να δείτε πόσο σημαντικό είναι το LPO για την επιχείρηση σας. Μέσα από αυτές τις χρήσιμες πληροφορίες και tips, τα οποία θα κατανοήσετε πλήρως τη σημασία του Landing Page Optimization και το πόσο μεγάλη συμβολή μπορεί να έχει στην απόδοση του marketing mix, αλλά και της τσέπης σας.

Τι εννοούμε με τον όρο Landing Page;

Landing pages ή αλλιώς σελίδες προορισμού, ονομάζονται οι σελίδες στις οποίες οδηγείται ο χρήστης όταν κάνει κλικ σε διαφήμιση ή οργανικό αποτέλεσμα στις μηχανές αναζήτησης (SEO), σε σύνδεσμο στα social media, σε link που μπορεί να βρίσκεται σε κάποιο προωθητικό e-mail. Είναι ουσιαστικά η σελίδα στην οποία θα παραπεμφθεί ο χρήστης μετά το κλικ.

Landing Page Optimization | Η κορυφή του παγόβουνου για το Performance Marketing

Ήρθε η ώρα όλη η σκληρή δουλειά που ρίξατε για να δημιουργήσετε κίνηση στην ιστοσελίδα σας, να μετατραπεί σε απτά αποτελέσματα. Ποιο είναι το μεγάλο μυστικό για να συμβεί αυτό; Το Landing Page Optimization φυσικά! Πρόκειται για τον τρόπο με τον οποίο όλη αυτή η δουλειά θα μετατραπεί σε leads, σε registrations και το σημαντικότερο, σε πωλήσεις.

Έχοντας την τεχνογνωσία και εφαρμόζοντας ενέργειες LPO στα πλαίσια στρατηγικών CRO ( Conversion Rate Optimization), μέσα από την εμπειρία μας έχουμε διαπιστώσει ότι η διαφορά είναι πολύ μεγάλη σε ότι αφορά τα conversions.

Σε πολλές εταιρείες και agencies του εξωτερικού το Landing Page Optimization δεν περιορίζεται στην βελτίωση των γραφιστικών ή την προσθήκη extra buttons σε μια σελίδα προϊόντος.

Για την ακρίβεια, αποτελεί ξεχωριστή και εξειδικευμένη υπηρεσία, καθώς είναι κάτι το οποίο μπορεί να φέρει θεαματικά αποτελέσματα, τόσο για την επιχείρηση, όσο και για τον καταναλωτή.

Ένα τόσο σημαντικό κομμάτι του marketing που δυστυχώς δεν δέχεται την προσοχή που του αξίζει.

Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάζεται στο βιβλίο ‘’Landing Page Handbook- Part 2’’, του Ινστιτούτου Έρευνας MarketingSherpa,  το 44% των κλικ σε B2B εταιρίες, οδηγούν στην αρχική σελίδα της επιχείρησης και όχι σε ένα ειδικά σχεδιασμένο landing page.

Τα landing pages είναι η ψυχή των προσπαθειών του content marketing να δημιουργήσει conversions και είναι το σημείο το οποίο θα μετατρέψει όλες τις προσπάθειες σας σε αποτελέσματα.

When CRO met LPO

Το Conversion Rate Optimization (CRO), ή αλλιώς βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπών, είναι ο τρόπος βελτιστοποίησης ο οποίος εστιάζει στην ικανότητα μιας ιστοσελίδας να μετατρέπει την επισκεψιμότητα σε αποτελέσματα και κέρδος.

Είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο το οποίο μπορεί να βοηθήσει πολύ στο να κατανοήσουμε τι χρειάζεται να βελτιώσουμε. Το Landing Page Optimization (LPO), είναι ένα κομμάτι του CRO. Σε συνδυασμό, αυτά τα δύο μπορούν να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα· να αυξήσουν δηλαδή τα ποσοστά μετατροπής της ιστοσελίδας.

Ενδιαφέροντα στατιστικά που δείχνουν την σημασία του Landing Page Optimization

  • Τα CRO ‘’εργαλεία’’ όπως είναι τα Landing Pages έχουνε μέση απόδοση επένδυσης (ROI), 223%.
  • Η χρήση βίντεο στα Landing Pages μπορεί να αυξήσει τα conversions μέχρι και 86%.
  • Η καθυστέρηση κάθε επιπλέον δευτερολέπτου στην ταχύτητα ‘’φόρτωσης’’ της σελίδας σας (το Landing Page στην προκειμένη περίπτωση), μπορεί να οδηγήσει μέχρι και σε 7% μείωση στα conversions.
  • Το 90% των επισκεπτών που θα διαβάσουν την επικεφαλίδα σας, θα διαβάσουν και το CTA σας οπότε είναι πολύ σημαντικό να ταυτίζονται αυτά τα δύο στοιχεία.
  • Όσο περισσότερες landing pages, τόσο περισσότερα conversions. Εταιρείες που έχουνε 10-15 διαφορετικά landing pages, παίρνουνε 55% περισσότερα αποτελέσματα από εταιρείες με λιγότερα από 10 landing pages.

Landing Page Optimization Tips

Ακολουθώντας πολύ βασικά βήματα για το Landing Page Optimization της σελίδας σας, θα δείτε σταδιακά αύξηση του conversion rate, βελτίωση του δείκτη ROI (Return of Investment), καθώς και μακροπρόθεσμα χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης με το κοινό σας που εν τέλει μπορεί να είναι και το πιο σημαντικό από όλα. Ακολουθούν μερικά tips τα οποία μπορούν να φανούν ιδιαιτέρως χρήσιμα για τις landing pages σας.

Συμπεριλάβετε όλα τα critical elements για μια αποτελεσματική σελίδα προορισμού

  • Επικεφαλίδα και προαιρετικά υποκεφαλίδα
  • Μια σύντομη περιγραφή της προσφοράς που δίνει έμφαση στην αξία της
  •  Τουλάχιστον μια εικόνα
  • Και το πιο σημαντικό, μια φόρμα για την καταγραφή των πληροφοριών των επισκεπτών.
landing page optimization συμβουλές
Critical Elements για μια αποτελεσματική σελίδα προορισμού από το landing page της lamillou.gr

Αφαιρέστε την κύρια μπάρα πλοήγησης από το landing page

Μόλις ο επισκέπτης φτάσει σε ένα landing page, σκοπός είναι να τον κρατήσετε εκεί. Έτσι, αν υπάρχουν συνδέσεις στη σελίδα που επιτρέπουν στους επισκέπτες να μετακινούνται στον ιστότοπο σας, διατρέχετε τον κίνδυνο να τους αποσπάσετε και αυξάνεται η πιθανότητα να εγκαταλείψουν την σελίδα προορισμού πριν ολοκληρωθεί το conversion. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να το αποφύγετε αυτό είναι να αφαιρέσετε την κύρια μπάρα πλοήγησης από τη σελίδα προορισμού. Τόσο απλά!

Αντιστοιχίστε την επικεφαλίδα του landing page σας με το αντίστοιχο CTA

Διατηρήστε συνέπεια στο μήνυμα σας, τόσο στο Call to Action (CTA), όσο και στην επικεφαλίδα της σελίδας προορισμού. Βεβαιωθείτε ότι η σελίδα προορισμού σας αντικατοπτρίζει με συνέπεια αυτό που υποσχεθήκατε στο Call to Action σας.

Less is more

Εφαρμόστε τακτικές λιτότητας στην σελίδα προορισμού σας. Μια πολύ γεμάτη σελίδα μπορεί να προκαλέσει σύγχυση και να αποσπάσει την προσοχή του επισκέπτη.

Δώστε έμφαση στην αξία της προσφοράς

Επισημάνετε  τα οφέλη της προσφοράς με μια σύντομη παράγραφο ή μερικά bullet points. Τονίστε τον τρόπο με τον οποίο το προϊόν σας αντιμετωπίζει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα ή ανάγκη για το οποίο το κοινό που στοχεύετε ενδιαφέρεται.

Ενθαρρύνετε το social sharing

Μην ξεχνάτε να συμπεριλάβετε social media sharing buttons που επιτρέπουν στο κοινό να προωθήσουν το περιεχόμενο σας και τις προσφορές σας. Μπορεί ο χρήστης να κοινοποιήσει την προσφορά σας και κάποιος από το κοινωνικό του δίκτυο να ενδιαφερθεί!

landing page optimization tis social media buttons
Συμπεριλάβετε social media sharing buttons που επιτρέπουν στο κοινό να προωθήσουν το περιεχόμενο σας

Ζητήστε στα contact information μόνο τα στοιχεία που πραγματικά χρειάζεστε

Δεν υπάρχει στάνταρ απάντηση για το πόσες πληροφορίες θα πρέπει να ζητάτε στις φόρμες σας. Το ιδανικό είναι να ζητάτε μόνο τα απολύτως απαραίτητα.  Γενικότερα, όσο λιγότερα πεδία έχετε σε μια φόρμα, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες για υψηλότερο conversion rate.

landing page optimization στοιχεία επικοινωνίας
Όσο λιγότερα πεδία έχετε σε μια φόρμα, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες για υψηλότερο conversion rate.

To Submit or Not to Submit? Ιδού η απορία!

Αυτό είναι το δίλημμα στο οποίο οι περισσότεροι επισκέπτες πιθανόν να βρεθούνε. Ένας αποτελεσματικός τρόπος για αύξηση του conversion rate είναι να αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε προεπιλεγμένα και ‘’ξερά’’ Call to Action, όπως ‘’Submit’’ ή ‘’Υποβολή’’.

Αντ’ αυτού μετατρέψτε το CTA σε ένα κουμπί το οποίο θα δίνει κίνητρο στους χρήστες, όπως για παράδειγμα ένα button τύπου ‘’Απόκτησε την έκπτωση τώρα’’ ή ‘’Κλείσε θέση τώρα’’. Κάντε το κουμπί μεγάλο, έντονο κι ελυστικό.

Σύνοψη

Το Landing Page Optimization αποτελεί ένα ‘’εργαλείο’’ ικανό για πολλά όταν κάποιος ξέρει πώς να το χρησιμοποιήσει. Η σωστή εφαρμογή αυτών των tips από ένα εξειδικευμένο LPO Department, μπορεί να οδηγήσει σε όλο και υψηλότερα νούμερα σε conversions και πωλήσεις. Δεν είστε σίγουροι για τα επόμενα βήματα; Έχετε κάποιες ιδέες κατά νου αλλά δεν ξέρετε πώς να ξεκινήσετε; Τότε, ξέρετε τι πρέπει να κάνετε.

In Landing Pages we (i)Trust!

Αφήστε μια απάντηση