CRO VS SEO: Πώς να κάνετε conversion rate optimization χωρίς να βλάψετε το SEO σας 

Κάθε ολοκληρωμένη στρατηγική digital marketing αποτελείται από αρκετές διαφορετικές επί μέρους τεχνικές και πρακτικές ανάλογα με τους στόχους και τα ζητούμενα της. Τι γίνεται όμως όταν αυτές οι πρακτικές επικαλύπτουν η μία την άλλη ή ακόμα και αλληλοσυγκρούονται; 

Παρακάτω θα εξετάσουμε το θέμα το CRO vs SEO, το αν δηλαδή οι πρακτικές conversion rate optimization συμβαδίζουν με τις πρακτικές SEO που χρησιμοποιείτε, αλλά και πώς θα τις κάνετε να συμπληρώνουν οι μεν τις δε. 

Τι είναι το SEO; 

Οι πρακτικές search engine optimization (SEO) έχουν σαν στόχο να βοηθήσουν τον αλγόριθμο της Google να αναγνωρίσει το website σας σαν μια σελίδα χρήσιμη στους χρήστες που αναζητούν ένα συγκεκριμένο keyword. 

Οι ειδικοί που προσφέρουν υπηρεσίες SEO μπορούν να κάνουν λεπτομερές audit της σελίδας σας και να σας προτείνουν διάφορες στρατηγικές SEO για να κάνει rank σε ψηλότερες θέσεις στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. 

Ανάλογα με τους στόχους της επιχείρησής σας, το SEO μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε μεγαλύτερο brand awareness, αυξημένη επισκεψιμότητα, περισσότερα και καλύτερα leads, περισσότερες πωλήσεις, και άλλα. 

Τι είναι το CRO; 

Το conversion rate optimization (CRO) από την άλλη είναι ένα σύνολο τεχνικών που σαν στόχο έχει να οδηγήσει τους επισκέπτες στη σελίδα σας να εκτελέσουν μια συγκεκριμένη ενέργεια. Η ενέργεια αυτή μπορεί να είναι το να συμπληρώσουν μια φόρμα, να κάνουν subscribe στο newsletter σας, ή ακόμα και να αγοράσουν ένα προϊόν από το online κατάστημά σας. 

Εν ολίγοις, οι ειδικοί στο CRO δεν έχουν σαν απώτερο στόχο το να πετύχουν περισσότερα clicks και μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, αλλά να μετατρέψουν τους απλούς επισκέπτες στο site σας σε πελάτες. 

Είναι το SEO & το CRO ασύμβατα μεταξύ τους; 

Tο αντίθετο! 

Είναι αλήθεια ότι οι πρακτικές SEO και CRO μπορεί να αλληλεπικαπύπτονται μεταξύ τους σε κάποιες περιπτώσεις, όπως πχ στο local SEO για μικρές επιχειρήσεις. Σε γενικές γραμμές όμως το SEO και το CRO λειτουργούν συμπληρωματικά. 

Για να μπορεί μια στρατηγική CRO να λειτουργήσει αποτελεσματικά και να μετατρέψει τους απλούς επισκέπτες σε πελάτες, χρειάζεται πρώτα να υπάρχει μια σταθερή ροή επισκεπτών στο site σας – κι αυτό συνήθως επιτυγχάνεται (και) μέσω του SEO. 

Από την άλλη, το SEO επικεντρώνεται στα keywords, τα SERPs και τα rankings, αλλά ο τελικός στόχος της επιχείρησής σας σπάνια είναι κάτι από αυτά. Τις περισσότερες φορές, στόχος είναι οι πωλήσεις. Εκεί υπεισέρχεται το CRO, παίρνει τη σκυτάλη από το SEO, και μετατρέπει όλα τα παραπάνω σε πωλήσεις. 

shutterstock 2103897326

Πώς μπορώ λοιπόν να κάνω CRO χωρίς να βλάψω το SEO μου; 

Όταν τα χρησιμοποιήσετε μαζί και συνδυαστικά, το SEO και το CRO μπορούν να φέρουν αποτελέσματα πολύ μεγαλύτερα απ’ όσο θα έφερνε η κάθε μία στρατηγική μεμονωμένα. Παρακάτω θα βρείτε μερικές συμβουλές για τις στρατηγικές SEO και CRO σας, αλλά και για το πώς να βελτιστοποιήσετε τα αποτελέσματα τους για την επιχείρησή σας. 

Φροντιστε το SEO Content Writing σας να λαμβάνει υπόψιν το Search Intent 

Η διαφορά μεταξύ κάποιου που ψάχνει στο Google “πού μπορώ να αγοράσω το νέο X smartphone” από κάποιον που ψάχνει “τα καλύτερα smartphones του 2023” είναι το intent, το κίνητρο που τους παρακινεί δηλαδή. Διαφορετικά κίνητρα οδηγούν σε διαφορετικά conversions. 

Το SEO content writing που λαμβάνει υπόψιν το search intent θα σας βοηθήσει να βρείτε και να προσεγγίσετε τη μερίδα του αγοραστικού κοινού που ήδη ψάχνει ενεργά αυτό που θέλετε να προωθήσετε.  

Αν το συνδυάσετε και με μια στρατηγική CRO, θα διαπιστώσετε ότι τα conversion rates σας θα αυξηθούν αισθητά, αφού το κοινό αυτό έχει ήδη το κατάλληλο search intent που το καθιστά ώριμο και έτοιμο να μετατραπεί σε πελάτες σας. 

Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενο του site σας για περισσότερα conversions 

Δεν αρκεί το κοινό να βρει το content σας στο Google, να το διαβάσει, και να το βρει ενδιαφέρον. Πρέπει να κάνει και το επόμενο βήμα: να μετατραπεί σε conversions, πελάτες, πωλήσεις. 

Αυτή είναι η δουλειά του call-to-action (CTA). 

Το CTA μπορεί να είναι ένα κουμπί, ένας σύνδεσμος προς το eshop σας, ή ακόμα και μια φόρμα. Όποια μορφή και να έχει, το CTA είναι από τα πιο σημαντικά κομμάτια μιας στρατηγικής CRO. Μ’ αυτό, το SEO content σας όχι μόνο θα μπορεί να προσελκύει traffic, αλλά να το μετατρέπει και σε conversions. 

Σιγουρευτείτε ότι το site και το content σας “τρέχουν” καλά σε mobile 

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, πάνω από τα 2/3 του συνολικού παγκόσμιου πληθυσμού χρησιμοποιεί mobile συσκευές. Τον Οκτώβριο του 2022, οι χρήστες mobile συσκευών υπολογίζεται ότι έφτασαν τα 5,48 δισεκατομμύρια, και συνεχίζουν και αυξάνονται. 

Όταν ένα τόσο μεγάλο ποσοστό του κοινού αλληλεπιδρά με το content σας μέσω mobile συσκευών, καταλαβαίνετε ότι είναι πολύ σημαντικό να επενδύσετε στο να γίνει αυτή η αλληλεπίδραση όσο πιο εύκολη και ευχάριστη γίνεται. 

Με το να σιγουρευτείτε ότι τόσο το website όσο και το ίδιο το content σας είναι mobile optimized, σιγουρεύεστε ότι δεν υπάρχουν εμπόδια που θα δυσκόλευαν ή θα απέτρεπαν τους κατά τ’ άλλα ώριμους επισκέπτες στο site σας από το να μετατραπούν σε πελάτες σας. 

Πειραματιστείτε και κάντε A/B testing μέχρι να βρείτε τι αποδίδει καλύτερα 

Το A/B Testing είναι μια από τις πολυτιμότερες πρακτικές που χρησιμοποιεί μια εταιρεία digital marketing, ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να βελτιστοποιήσετε σχεδόν κάθε παράγοντα της στρατηγικής σας. Ειδικά στην περίπτωση του CRO vs SEO που συχνά δεν είναι ξεκάθαρο πώς το ένα επηρεάζει το άλλο, το A/B testing είναι η πρακτική που θα σας παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες και δεδομένα για το πώς να βελτιώσετε τη στρατηγική σας στο CRO, στο SEO, αλλά και στο συνδυασμό τους.  

Έτσι όχι μόνο θα καταφέρετε να προσελκύσετε περισσότερο organic traffic στο website σας, αλλά και να μετατρέψετε όσο μεγαλύτερο μέρος αυτού του traffic γίνεται σε conversions. 

Συνδυάστε CRO & SEO με το σωστό τρόπο και δείτε το πελατολόγιό σας να αναπτύσσεται ραγδαία 

To CRO και το SEO είναι εδραιωμένες τεχνικές digital marketing που, όταν εκτελεστούν σωστά και υπεύθυνα από έμπειρους ειδικούς, μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε τους στόχους της επιχείρησής σας με μεγάλο βαθμό αποτελεσματικότητας. Ο συνδυασμός τους, δε, αν και μπορεί να ενέχει κάποιες δυσκολίες στην υλοποίηση, μπορεί να αποτελέσει μια πολύ μεγάλη πηγή leads και υποψήφιων πελατών για την επιχείρησή σας. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για πώς μπορείτε να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε μια στρατηγική SEO και να εκτοξεύσετε την ανάπτυξη της επιχείρησής σας, επικοινωνήστε μαζί μας και πείτε μας τα πάντα για τους στόχους σας! 

Αφήστε μια απάντηση