Τι είναι τα micro-moments στο marketing;

Έχετε ακούσει τον όρο micro-moments; Τα micro-moments προέκυψαν μέσα από την εξέλιξη των κινητών συσκευών και έχουν φέρει σημαντικές αλλαγές στο marketing. Πρόκειται για τις ακριβείς στιγμές κατά τη διάρκεια των οποίων, οι χρήστες θέλουν να καλύψουν κάποια ανάγκη τους, είτε να αναζητήσουν είτε να αγοράσουν κάτι. Στο παρακάτω άρθρο αναλύουμε τα είδη των micro-moments, τη σημασία τους και τη στρατηγική τους για ένα επιτυχημένο marketing. 

Τι είναι τα micro-moments;

Τα micro-moments συμβαίνουν όταν κάποιος αντανακλαστικά χρησιμοποιεί μια mobile συσκευή, κατά κύριο λόγο ένα κινητό τηλέφωνο, για να καλύψει μια ανάγκη του, δηλαδή να αναζητήσει, να δει, να ανακαλύψει ή να αγοράσει κάτι. Είναι πολύ σημαντικές στιγμές κατά τη διάρκεια των οποίων οι χρήστες διαλέγουν και καταλήγουν στην τελική τους απόφαση. 

Αυτό συμβαίνει όλο και συχνότερα, καθώς οι χρήστες στηρίζονται στις κινητές συσκευές τους, ώστε να βρουν αυτό που θέλουν. Μάλιστα, μέσα από αυτή την τακτική οι χρήστες περιμένουν η ανάγκη τους, να καλυφθεί απευθείας τη στιγμή που αναζητούν αυτό που θέλουν. 

Για παράδειγμα, αν κάποιος αναζητήσει για καφετέριες, θα περιμένει τα αποτελέσματα αναζήτησης να του παρέχουν μια λίστα με τις πιο κοντινές καφετέριες της περιοχής του.  

Τα είδη των micro-moments

Υπάρχουν 4 είδη σημαντικών micro-moments:

I-want-to-know moments: Όταν κάποιος χρήστης ψάχνει κάτι στο διαδίκτυο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θέλει να αγοράσει κάτι. 

I-want-to-go moments: Όταν κάποιος αναζητεί μια τοπική επιχείρηση ή όταν σκέφτεται να αγοράσει ένα προϊόν από κάποιο κοντινό κατάστημα. 

I-want-to-do moments: Όταν κάποιος χρειάζεται βοήθεια για να δοκιμάσει κάτι καινούργιο ή να ολοκληρώσει μια εργασία. 

I-want-to-buy moments: Όταν κάποιος είναι έτοιμος για να κάνει μια αγορά και μπορεί να χρειάζεται βοήθεια, ώστε να αποφασίσει τι να αγοράσει και πώς να το αγοράσει. 

Σε αυτές τις στιγμές, οι καταναλωτές θέλουν να εξυπηρετηθούν για αυτό που θέλουν, ακριβώς τη στιγμή που το θέλουν. Και φυσικά οι εταιρείες που εξυπηρετούν τις ανάγκες τους, είναι και αυτές που τραβούν την προσοχή τους. 

Γιατί τα micro-moments είναι σημαντικά για το marketing;  

Τα micro-moments είναι μια μεγάλη εξέλιξη για το marketing και αν την εκμεταλλευτείτε σωστά, τότε θα έχετε επιτυχημένα αποτελέσματα. 

Micro-moments-marketing

1. Μπορείτε να τραβήξετε την προσοχή των χρηστών την κατάλληλη στιγμή 

Οι άνθρωποι έχουν μικρή διάρκεια προσοχής, κάτι που δυσκολεύει τις εταιρείες να στοχεύσουν στο κοινό τους. Για αυτό χρειάζεται να τραβήξετε την προσοχή των χρηστών τη σωστή στιγμή με ένα ακριβές και ευνόητο μήνυμα.  

Ένα θετικό στοιχείο των micro-moments είναι ότι μπορείτε να στοχεύσετε σε χρήστες τη στιγμή που οι ίδιοι ψάχνουν για την επιχείρησή σας. Δημιουργώντας περιεχόμενο με intent-rich moments, προσφέρετε στους χρήστες αξία, καθώς τους παρέχετε τις πληροφορίες που χρειάζονται για να αγοράσουν, να μάθουν, να κάνουν κάτι ή να πάνε κάπου. 

2. Χτίζει το brand awareness 

Η παρουσία σας μπορεί να χτίσει το brand awareness της εταιρείας σας. Περισσότεροι από μισοί χρήστες ανακάλυψαν μια νέα εταιρεία ή ένα νέο προϊόν όταν έκαναν έρευνα για κάτι. 

Χτίζοντας το brand awareness, οι χρήστες μπορεί να σκέφτονται τη δική σας εταιρεία όταν ψάχνουν κάτι στο διαδίκτυο, το οποίο είναι χρήσιμο αν κάποιοι από αυτούς θελήσουν να κάνουν κάποια αγορά στο μέλλον. 

3. Προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα 

Αν χρησιμοποιείτε τα micro-moments, τότε έχετε πιθανότητες να βρίσκεστε μπροστά από τους ανταγωνιστές σας. 1 στους 3 χρήστες κινητού, αγόρασαν από μια άλλη εταιρεία αντί για αυτή που σκόπευαν να αγοράσουν, γιατί τους δόθηκαν οι πληροφορίες που χρειάζονταν την κατάλληλη στιγμή. 

Πώς θα επιτύχετε στην στρατηγική των micro-moments;

Αν θέλετε να κάνετε στην πράξη τις τακτικές των micro-moments, τότε μπορείτε να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα. 

1. Αναγνωρίστε τους καταναλωτές σας

Αναγνωρίστε ποιοι είναι καταναλωτές, ώστε να μπορείτε να στοχεύσετε στο σωστό κοινό. Ψάξτε online πως συμπεριφέρονται, δηλαδή που, πώς, πότε ψάχνουν κάτι και κάνουν αγορές. 

2. Βρεθείτε στο σωστό σημείο την κατάλληλη στιγμή  

Μόλις βρείτε που και πώς ψάχνουν οι καταναλωτές σας, πρέπει να βρείτε το κατάλληλο σημείο, δηλαδή τις ανάγκες των καταναλωτών σας, ώστε να μπορέσετε να τις καλύψετε παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες και τα κατάλληλα βήματα, για να προβούν σε αγορά. 

3. Παρέχετε σχετικό περιεχόμενο

Δεν αρκεί να βρίσκεστε απλά στο σωστό σημείο την κατάλληλη στιγμή για να τραβήξετε την προσοχή των χρηστών. Χρειάζεται να κάνετε έρευνα, σχετικά με το τι ψάχνουν, το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούν, τις ερωτήσεις που κάνουν, ώστε να παρέχετε τις κατάλληλες πληροφορίες που χρειάζονται και αλληλεπιδράσουν μαζί σας.  

4. Ανακαλύψτε πως σας βρίσκουν οι χρήστες 

Είναι σημαντικό να μάθετε πως σας βρίσκουν οι χρήστες. Ψάξτε που περνούν το περισσότερο χρόνο τους και ποια μέσα, ώστε να φτάσουν σε εσάς. Ένα πολύ απλό βήμα επίσης είναι να ρωτήσετε και μπορεί να αυτό τον τρόπο να βρείτε αρκετές πληροφορίες. 

5. Προσφέρετε την εμπειρία του omnichannel

Προσπαθήστε να δώσετε την καλύτερη εμπειρία στους καταναλωτές σας. Σχεδιάστε κάθε αλληλεπίδραση του καταναλωτή σας και αναλύστε πως πολλά και διαφορετικά κανάλια μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία του.  

Αξιοποιήστε τα micro-moments για να είστε πάντα ένα βήμα μπροστά

Τα micro-moments είναι μια μεγάλη αλλαγή στο digital marketing και μάλιστα πολύ σημαντική. Προσφέροντας την κατάλληλη content marketing strategy και καλύπτοντας τις ανάγκες των καταναλωτών την κατάλληλη στιγμή, τότε θα ενισχύσετε το brand awareness σας και θα βρίσκεστε σε πλεονεκτική θέση από τους ανταγωνιστές σας. 

Αν θέλετε μάθετε περισσότερα για τα micro-moments και το πώς μπορείτε αναπτύξετε επιτυχημένα τη στρατηγική τους, επικοινωνήστε μαζί μας! 

Αφήστε μια απάντηση