Τι είναι το keyword cannibalization και πώς μπορείς να το αποφύγεις;

Αν έχετε ασχοληθεί με το SEO της ιστοσελίδας σας, τότε πιθανόν να έχετε συναντήσει τον όρο keyword cannibalization. Το keyword cannibalization είναι όταν πολλές σελίδες ή άρθρα με το ίδιο keyword, ανταγωνίζονται για την πρώτη θέση στα οργανικά αποτελέσματα. Στο παρακάτω άρθρο θα κατανοήσουμε τι είναι το keyword cannibalization και γιατί επηρεάζει το SEO μιας ιστοσελίδας. Επίσης, θα μάθετε τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να το εντοπίζετε, αλλά και να το αντιμετωπίζετε. 

Τι είναι το keyword cannibalization; 

keyword-cannibalization-explanation

Το keyword cannibalization είναι όταν πολλές σελίδες ή άρθρα της ίδιας ιστοσελίδας, προσπαθούν να κυριαρχήσουν στα αποτελέσματα αναζήτησης για το ίδιο keyword. Αυτό μπορεί να συμβεί για δύο λόγους. Είτε επειδή το θέμα των δύο άρθρων ή σελίδων είναι παρόμοιο, είτε επειδή το optimization έγινε στο ίδιο keyword.  

Όταν υπάρχει keyword cannibalization, τα keywords καταλήγουν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την πρώτη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Φυσικά, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πέφτει το authority και να μην κυριαρχούν οι σελίδες στα SERPs. Επομένως, είναι σημαντικό να το αποφεύγουμε, διότι επηρεάζει αρνητικά το SEO. 

Πώς το keyword cannibalization επηρεάζει το SEO; 

Όταν “κανιβαλίζετε” τα keyword σας, τότε ανταγωνίζονται οι σελίδες σας για την πρώτη θέση στα SERPs. Κι αυτό γίνεται, γιατί η Google δεν μπορεί να προσδιορίσει ποια σελίδα πρέπει να εμφανίζεται για κάθε keyword. Οπότε, καταλήγει να δείχνει και τις δύο σελίδες στα αποτελέσματα αναζήτησης. Και φυσικά, αυτό επηρεάζει το SEO της ιστοσελίδας έχοντας αρνητικά αποτελέσματα.  

Μειώνεται το authority της σελίδας  

Με το keyword cannibalization μειώνεται το authority της σελίδας, το οποίο ενισχύει τη υψηλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Κι αυτό γίνεται, επειδή οι χρήστες επιλέγουν ανάμεσα σε δύο σελίδες για το ίδιο θέμα, αντί σε μόνο μία. 

Μειώνεται η αξία και η ποιότητα της σελίδας  

Οι μηχανές αναζήτησης, προσπαθούν να παρέχουν στους χρήστες χρήσιμες πληροφορίες. Αν έχετε παραπάνω από μια σελίδα με το ίδιο keyword, τότε μπορεί να παρέχετε αρκετό περιεχόμενο για το θέμα που θέλετε να καλύψετε. Άρα, με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η αξία και η ποιότητα της σελίδας. 

Υποβαθμίζεται το user experience  

Οι χρήστες θέλουν να βρουν την πληροφορία που χρειάζονται όσο πιο γρήγορα γίνεται και με λίγα clicks. Επομένως, όταν πρέπει να κοιτάξουν σε παραπάνω από μια σελίδες για το θέμα που ψάχνουν υποβαθμίζεται η εμπειρία τους. 

Η Google μπορεί να υποβαθμίσει τη λάθος σελίδα

Είναι πιθανό να επιθυμείτε η μια σελίδα σας, να κυριαρχεί της άλλης. Όμως η Google μπορεί να βάλει υψηλά στα SERPs την άλλη ιστοσελίδα, υποβαθμίζοντας την επιθυμητή. Όπως αναφέραμε και πριν, αυτό γίνεται γιατί ο αλγόριθμος δεν μπορεί να επιλέξει ποια σελίδα είναι καλύτερη. 

keyword-cannibalization-health
Πηγή: Semrush 

Πώς μπορώ να εντοπίσω το keyword cannibalization;  

Είναι εύκολο να αναζητήσετε αν υπάρχει keyword cannibalization σε μηχανές αναζήτησης, όπως η Google. Για να το αναζητήσετε, πληκτρολογήστε “site:<your website> <keyword phrase>” στη μπάρα αναζήτησης. Με αυτό τον τρόπο θα δείτε τις σελίδες που ανταγωνίζονται για τα ίδια keywords.  

Βέβαια, ακόμη κι αν εμφανιστούν ιστοσελίδες με το ίδιο keyword, αυτό δεν είναι απαραίτητα αρνητικό. Αν, μια σελίδα είναι ξεκάθαρο ότι βρίσκεται πιο υψηλά από την άλλη, τότε δεν υπάρχει κάποιο θέμα. Όταν όμως βρίσκονται κι οι δύο σελίδες χαμηλά, τότε υπάρχει χώρος για βελτίωση. 

Τρόποι αντιμετώπισης του keyword cannibalization 

Content audit  

Το content audit είναι ο έλεγχος που γίνεται σε μια ιστοσελίδα, όσον αφορά το περιεχόμενο. Μέσα από αυτό εμφανίζονται οι καλές στρατηγικές του περιεχομένου, καθώς και προτάσεις για περαιτέρω βελτίωση. Μέσω του content audit λοιπόν, υπάρχουν μερικές λύσεις που προτείνουμε για τον καλύτερο έλεγχο της ιστοσελίδας σας. 

keyword-cannibalization-example
Πηγή: Semrush 

1. Συγχώνευση σελίδων

Όταν υπάρχουν δύο σελίδες που μιλούν για το ίδιο θέμα, είναι καλύτερο να δημιουργήσετε μια μεγαλύτερη για το ίδιο περιεχόμενο. Δηλαδή, στη σελίδα με το καλύτερο περιεχόμενο θα προστεθούν οι επιπλέον πληροφορίες της άλλης σελίδας. 

2. Διόρθωση των internal links  

Δημιουργήστε μια σωστή δομή με τα internal links. Με αυτόν τον τρόπο, η Google θα καταλάβει ποιες σελίδες είναι πιο σημαντικές από άλλες. Αν δύο ιστοσελίδες έχουν τον ίδιο αριθμό σε internal links, η Google δεν μπορεί να ξεχωρίσει ποια είναι πιο σημαντική. 

3. Διαγραφή παλιού περιεχομένου

Μερικές φορές υπάρχουν δύο σελίδες με το ίδιο περιεχόμενο, όταν η μία έχει παλιό και ξεπερασμένο περιεχόμενο. Σε αυτή την περίπτωση, διαγράφετε το παλιό περιεχόμενο και κρατάτε το πιο πρόσφατο. Σε περίπτωση που το παλιό περιεχόμενο εμφανίζεται πιο υψηλά στα SERPs, μπορείτε να το ανανεώσετε με το νέο περιεχόμενο.  

Έλεγχος στα ιστορικά rankings  

Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε keyword research tools για να εντοπίσετε το keyword cannibalization. Με βάση τα rankings σας, το περιεχόμενο και στο ιστορικό των σελίδων, μπορείτε να καταλάβετε τι συμβαίνει στα αποτελέσματα αναζήτησης. Δηλαδή, αν μια σελίδα δεν ανεβαίνει στα SERPs, λόγω ανταγωνισμού με μια άλλη σελίδα. 

Δεν είναι πάντα όλα τα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης, δείγμα του keyword cannibalization. Για αυτό, αν ελέγχετε το ιστορικό θα μπορείτε να βρείτε οποιοδήποτε θέμα υπάρχει όσον αφορά τη στρατηγική του SEO σας. 

keyword-cannibalization-graph
Πηγή: Semrush 

Ενισχύστε το SEO της ιστοσελίδας σας  

Το keyword cannibalization είναι πολύ αρνητικό για το SEO της ιστοσελίδας σας. Ένα SΕΟ agency θα σας βοηθήσει να το εντοπίσετε, ώστε να το αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά. Αν αποφευχθεί τότε οι σελίδες σας θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να βρίσκονται υψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. 

Αν θέλετε μάθετε περισσότερα για το keyword cannibalization και το πώς μπορείτε να το αντιμετωπίσετε, επικοινωνήστε μαζί μας

Αφήστε μια απάντηση