Social Media Marketing Strategy: TikTok vs Instagram

Ψάχνετε ένα τρόπο να βελτιώσετε τη Social Media Marketing Strategy της επιχείρησής σας;

Το Social Media Marketing είναι ένας από τους ισχυρότερους τρόπους για κάθε είδους επιχείρηση να προσεγγίσει υποψήφιους πελάτες. Πλέον τα social media έχουν ξεφύγει από τον ρόλο της δημιουργίας τους, την απλή επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων, και έχουν εξαπλωθεί βαθιά στο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Η ευελιξία που προσφέρουν πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter και το νεότερο TikTok έχουν τη δυνατότητα να φέρουν στη επιχείρησή σας αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Ας δούμε λοιπόν πως μπορείτε να ενσωματώσετε στη Social Media Marketing Strategy σας δύο από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες.

Τι είναι το Instagram;

Το Instagram είναι μια αμερικάνικη social media πλατφόρμα που ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2010. Μία από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες κοινής χρήσης φωτογραφιών παγκοσμίως, επιτρέπει στους χρήστες του να έχουν ένα προσωπικό ή επαγγελματικό λογαριασμό, να ανεβάζουν πολυμέσα με τη μορφή φωτογραφιών ή βίντεο και να χρησιμοποιούν διάφορα φίλτρα επεξεργασίας, hashtags και ετικέτες τοποθεσίας. Το Instagram είναι ένα καθιερωμένο κοινωνικό κανάλι που κυριάρχησε την social media αγορά από τη στιγμή που κυκλοφόρησε.

Τι είναι το TikTok;

Το TikTok είναι πλατφόρμα κινέζικης ιδιοκτησίας που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2016 ονομαζόμενο αρχικά Musical.ly. Το 2019, όμως, εξαγοράστηκε από την Bytedance και απέκτησε το σημερινό του όνομα. Όπως το Instagram, είναι μια πλατφόρμα social media βασισμένη στη κοινή χρήση βίντεο σύντομης μορφής με περιεχόμενο όπως χορευτικά κλιπ, viral προκλήσεις, κωμικά σκετς και αξιολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών. Παρά την πολύ πρόσφατη δημιουργία του έχει καταφέρει να ανέλθει στην τρίτη θέση των social media εφαρμογών με τους περισσότερους χρήστες μηνιαίως.

Ποιες είναι οι βασικές διαφορές που επηρεάζουν το Social Media Marketing Strategy;

Το Instagram και το TikTok αποτελούν δύο σχετικά παρόμοιες πλατφόρμες social media που γνώρισαν σπουδαία άνοδο τα τελευταία χρόνια. Παρά τις ομοιότητές τους, όμως, έχουν μερικές διαφορές που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη Social Media Marketing Strategy για την επιχείρησή σας.

1. Δημογραφικά στοιχεία κοινού-στόχου

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που πρέπει να γνωρίζετε είναι τα χαρακτηριστικά του κοινού που θέλετε να στοχεύσετε με την Social Media Marketing Strategy σας. Το Instagram έχει πάνω από 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες με το 71% αυτών να είναι κάτω των 35 ετών. Κάθε μέρα το 63% μπαίνει στην εφαρμογή τουλάχιστον μια φορά και ξοδεύει κατά μέσο όρο 53 λεπτά. Από την άλλη πλευρά, το TikTok έχει 80 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες κάθε μήνα. Περίπου το 32,5% είναι μεταξύ των ηλικιών 10-19 ετών, ενώ το 29,5% μεταξύ 20-29%, κάνοντας φανερό ότι η δημοτικότητά του βρίσκεται κατά κύριο λόγο στη Generation Z. Ημερησίως, ο μέσος χρήστης του TikTok ξοδεύει 52 λεπτά την ημέρα, ενώ το 90% ανοίγει την εφαρμογή τουλάχιστον μία φορά.

2. Συμπεριφορά των χρηστών

Πριν αποφασίσετε ποια πλατφόρμα είναι ιδανική για τη Social Media Marketing Strategy σας, θα ήταν ωφέλιμο να μελετήσετε τη συμπεριφορά χρηστών κάθε πλατφόρμας. Το Instagram είναι μια social media εφαρμογή μέσω της οποίας οι χρήστες επικοινωνούν με τους φίλους τους και ενημερώνονται για τα αγαπημένα τους brands και influencers. Αντίθετα, οι χρήστες του TikTok επιλέγουν την εφαρμογή για κυρίως ψυχαγωγικούς σκοπούς. Παρακολουθούν σύντομα αστεία βίντεο, σεμινάρια αλλά και βίντεο με εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

3. Κατηγορίες περιεχομένου

Αν θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας με τη Social Media Marketing Strategy σας, επιλέξτε το TikTok καθώς είναι κατάλληλο για βίντεο με αφηγηματικές ιστορίες. Αντίθετα, αν θέλετε να εστιάσετε στην αύξηση των μετατροπών και να προσελκύσετε νέους καταναλωτές επιλέξτε το Instagram. Ως προς τη μορφή του περιεχομένου, η διαφορά των δύο είναι ότι το TikTok υποστηρίζει μόνο βίντεο, ενώ το Instagram προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία με την δυνατότητα δημοσίευσης απλών εικόνων, carousel και βίντεο.

4. Influencer marketing

Το influencer marketing είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι των social media και μια εξαιρετική ευκαιρία για την επιχείρησή σας να τραβήξει το ενδιαφέρων ενός νέου κοινού. Αν θέλετε να το εντάξετε στη Social Media Marketing Strategy σας, θα πρέπει να αποφασίσετε με τι είδους influencer μπορείτε να συνεργαστείτε. Για την εύρεση καθιερωμένων και πιο προσεγμενων influencer, το Instagram είναι η καλύτερη επιλογή. Από την άλλη πλευρά, το TikTok είναι η προτιμότερη πλατφόρμα για την εύρεση μικρο-influencer με πιο αυθόρμητο χαρακτήρα και μια πιο στενή σχέση με το κοινό τους.

social media marketing strategy tiktok

Ποια Social Media Marketing Strategy ταιριάζει καλύτερα στην επιχείρησή μου;

Ως επιχείρηση είναι πιθανό να χρησιμοποιήσετε τόσο το Instagram όσο το TikTok στη Social Media Marketing Strategy σας, αφού και οι δύο πλατφόρμες έχουν τεράστιες δυνατότητες επιτυχίας. Ωστόσο, έχοντας ξεκαθαρίσει του στόχους, το κοινό, το brand identity και τη στρατηγική περιεχομένου σας, μπορείτε να καταλήξετε στην ιδανική επιλογή για εσάς. Δεν υπάρχει μόνο μία αποτελεσματική Social Media Marketing Strategy για να μεταφέρετε οποιαδήποτε πλατφόρμα στο επόμενο επίπεδο. Τώρα που αναλύσαμε τις διαφορές του Instagram και του TikTok, μπορείτε να λάβετε τη σωστή απόφαση και να πετύχετε τους στόχους σας με μια ολοκληρωμένη Social Media Marketing Strategy.

Για περισσότερα νέα σχετικά με το digital marketing, μπορείτε να επισκεφτείτε το blog μας.

Αφήστε μια απάντηση