Φαινόμενο Google: Μονοπώλιο σε Παγκόσμιο επίπεδο;

Αξίζει άραγε να τεθεί καν το ερώτημα;

Η ιστορία της Google ξεκινάει ανεπίσημα κάπου πίσω στο 1995 και επίσημα πλέον το 1998 από τους Larry Page και Sergei Brin.

21 χρόνια μετά την επίσημη έναρξη της επιχείρησης με το όνομα Google, η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης έχει καταφέρει να κυριαρχήσει παγκοσμίως παίζοντας καθοριστικό ρόλο στην διανομή της πληροφορίας τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στις Ευρωπαϊκές χώρες.

Παρά τις βαριές ποινές που έχει δεχθεί κατά καιρούς από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η Google εξακολουθεί να κρατάει και με συντριπτική διαφορά την σκυτάλη στην μάχη των μηχανών αναζήτησης, που προσπαθούν να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

 

Google by the numbers

Χάρη στην Jumpsuit η οποία πραγματοποίησε μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα με βάση στοιχεία που σύλλεξε από 26 ευρωπαϊκές χώρες, δίνεται η δυνατότητα να δούμε από ποιες μηχανές προέρχεται η μάζα των αναζητήσεων.

απο ποιες μηχανες αναζητησεις προκυπτουν οι περισσοτερες αναζητησεις

 

Πιο συγκεκριμένα, όπως γίνεται αντιληπτό από το παραπάνω διάγραμμα, οι πρώτες θέσεις ανήκουν με συντριπτική διαφορά στην Google.

To market share της Google μάλιστα φτάνει το 96.1% στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες το 93.4%.

Τα παραπάνω νούμερα προκαλούν αμήχανο γέλιο και μόνο στην σκέψη για το αν και κατά πόσο αυτό το μονοπώλιο θα μπορούσε να επηρεαστεί στο εγγύς μέλλον, όταν για παράδειγμα στην Ευρώπη απομένει μόλις ένα 3.9% του market share εταιρίες όπως η Bing, η Yahoo, το Facebook κλπ.

Οι πιθανότητες φυσιολογικά τείνουν υπέρ της Google αν αναλογιστεί κανείς τον όγκο των δεδομένων που συλλέγει καθημερινά η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης και τις αναλύσεις που πραγματοποιεί σε αυτά.

Η συνεχής και εξατομικευμένη εμπειρία που προκύπτει για τον χρήστη ύστερα από την ανάλυση αυτών των δεδομένων και η βελτίωση των αποτελεσμάτων που συναντάει κατά την περιήγηση του, αποδεικνύει το ξεκάθαρο αποτέλεσμα της Google σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ναι, σίγουρα ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει εταιρίες – κολοσσούς, ναι σίγουρα κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει ονόματα όπως Bing, Yahoo, Facebook και Amazon, όμως κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει επίσης και το μονοπώλιο της Google σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Ποια είναι όμως τα Google Click Through Rates (CTR);

Από την συγκεκριμένη έρευνα αξίζει κανείς να μελετήσει και τα click through rates της Google που προκύπτουν μέσα από τους γιγαντιαίους όγκους αναζήτησης που δέχεται και εξυπηρετεί σε καθημερινό επίπεδο.

το click through ratε της google

Το παραπάνω διάγραμμα αφορά αναζητήσεις που προκύπτουν από desktop συσκευές.

Αυτό που παρατηρείται είναι μια ελαφριά πτώση στο οργανικό click through rate τόσο σε Ευρώπη όσο και σε Αμερική.

Παράλληλα υπάρχει μια αντίστοιχη αύξηση στο ‘’πληρωμένο’’ click through rate.

Οι διαφορές αυτές αν παρατηρήσει κάποιος αντιλαμβάνεται ότι αλληλοσυμπληρώνουν τις εναλλαγές στα ποσοστά μεταξύ οργανικού και πληρωμένου.

 

google mobile click through rate

Αντίστοιχα, ρίχνοντας μια ματιά και στο click through rate που προκύπτει από mobile συσκευές, παρατηρείται μια αρκετά αισθητή διαφορά συγκριτικά με το 2016.

Πιο συγκεκριμένα, το οργανικό mobile click through rate παρουσίασε μια πτώση της τάξεως του -8.3% και παράλληλα στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά -10.4%.

Έντονες όμως είναι και οι διαφορές που προκύπτουν στο ‘’πληρωμένο’’ κομμάτι.

Συγκεκριμένα, αυξήθηκε κατά +4% στην Ευρώπη και κατά +5% στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Και στις δύο περιπτώσεις παρατηρείται αισθητή αύξηση στις non – clicked αναζητήσεις.

 

google greek stats click through rate

Σύνοψη

Όλα τα παραπάνω δεδομένα επιβεβαιώνουν το μονοπώλιο της Google τουλάχιστον σε επίπεδο αναζήτησης, εκμεταλλευόμενη των πολύ μεγάλο όγκο δεδομένων που δέχεται καθημερινά και την ικανότητα της να τα εκμεταλλεύεται σε άλλες δημοφιλείς υπηρεσίες της (χάρτες, video, κλπ).

Search Engine Optimization (SEO) και διαφήμιση στα Google Ads αποτελούν και θα αποτελούν  για πολύ καιρό ακόμη σπουδαία εργαλεία, όσο υπάρχει τεράστιος όγκος αναζητήσεων καθημερινά στην Google.

Εργαλεία τα οποία είναι πλέον απαραίτητα για την διαδικτυακή ανάπτυξη κάθε επιχείρησης.

Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για να λάβετε ένα ολοκληρωμένο και εξατομικευμένο στρατηγικό πλάνο σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες της δική σας επιχείρησης.

Αφήστε μια απάντηση