Πώς να γράψετε το τέλειο άρθρο για το Blog σας;

Η δημιουργία ενός blog είναι μάλλον ο καταλληλότερος τρόπος για να μοιραστείτε τις σκέψεις και τα συναισθήματα σας με τον κόσμο. Η ιδέα όμως του να ξεκινήσετε ένα τέτοιο εγχείρημα ίσως να σας φαίνεται κάπως τρομακτική. Για τον λόγο αυτό, σε αυτό το Blog θα αναλύσουμε τα βήματα για το πως να γράψετε σωστά ένα άρθρο, ξεκινώντας από τη συγγραφή του και φτάνοντας έως τη δημοσίευση του. Μέχρι το τέλος αυτού του blog post, λοιπόν, θα είστε σε θέση να προσελκύσετε ακόμα περισσότερους αναγνώστες για τα κείμενα σας.

Γιατί να γράψετε ένα Blog και από που να ξεκινήσετε;

Προτού ξεκινήσετε να γράφετε ένα Blog, υπάρχουν κάποια πράγματα που θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν.

Αρχικά, σκεφτείτε ποιος είναι ό σκοπός για τον οποίο γράφετε. Θέλετε να μοιραστείτε τις γνώσεις σας; Θέλετε να ξεκινήσετε έναν δημόσιο διάλογο για θέματα της επικαιρότητας; ΄Ή μήπως θέλετε απλώς να καταγράψετε τη ζωή και τις σκέψεις σας για τη φιλία και την οικογένεια;

Ότι και αν αποφασίσατε, μπορείτε πλέον να προχωρήσετε και ευκολότερα στην επιλογή ενός θέματος για το blog σας.

Πως να διαλέξετε το σωστό θέμα για το blog σας;

Αφού βρήκατε τον σκοπό του blog σας, σειρά έχει και η εύρεση της θεματολογίας του. Αν, ας πούμε, γράφετε για ένα ήδη υπάρχον site ή blog, πάρτε μια ιδέα για τα θέματα και τον τόνο που χρησιμοποιούνται σε αυτό και βεβαιωθείτε ότι το άρθρο σας ανταποκρίνεται κατάλληλα.

Για παράδειγμα, αν γράφετε για ένα business-oriented blog, προσπαθήστε να επιλέξετε ένα θέμα που να αφορά στον κλάδο και το target group σας. Μπορείτε δηλαδή να επιλέξετε να ασχοληθείτε με ειδήσεις για τον επιχειρηματικό τομέα ή να δώσετε χρήσιμες συμβουλές και tips πάνω σε σχετικά ζητήματα. Τώρα, για να προχωρήσετε σκεφτείτε ποια είναι η ευρύτερη content marketing strategy σας και ποια θέματα θα επιλέγατε για τα άρθρα σας με βάση αυτή, χωρίς να χρειαστείτε βοήθεια από κάποιο digital marketing agency

Αν, όμως, στοχεύετε σε ένα πιο προσωπικό ύφος ξεχάστε τα παραπάνω και επιλέξτε ένα θέμα που να σας εκφράζει, έχοντας πάντα κατά νου ότι πρόκειται για το δικό σας άρθρο στο προσωπικό σας ιστολόγιο. Πράγμα που σημαίνει ότι η θεματολογία και το ύφος του θα πρέπει να αντικατοπτρίζει απόλυτα τον χαρακτήρα σας.

Αφού, λοιπόν, αποφασίσατε και το θέμα, έφτασε η στιγμή για λίγη έρευνα.

Χτίζοντας γερές βάσεις: Αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών

Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι για να βρείτε συμπληρωματικές πληροφορίες για ένα άρθρο στο blog σας. Ένας τρόπος είναι να ψάξεις για άρθρα, άλλα blogs, βιβλία ή ιστοσελίδες που σχετίζονται με το θέμα που έχετε επιλέξει. Αυτό θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα την ουσία του θέματος που επιλέξατε και να πάρετε κάποιες ιδέες και για το δικό σας άρθρο.

Ένας άλλος τρόπος να συλλέξετε τέτοιου τύπου πληροφορίες είναι μέσω διαφόρων συνεντεύξεων με ειδικούς επί του θέματος που έχετε αποφασίσει. Αν επιλέξετε αυτόν τον τρόπο, μη ξεχάσετε σε κάποια σημεία του άρθρου σας να παραθέσετε αυτολεξεί κάποια από τα λόγια του συνομιλητή σας.

Τέλος, μπορείτε ακόμα να κάνετε και τη δική σας πρωτογενή έρευνα, μοιράζοντας ερωτηματολόγια η διεξάγοντας πειράματα. Αυτού του είδους η έρευνα μπορεί να σας φανεί πολύ χρήσιμη, ειδικά αν γράφετε για ένα πολύ καινούργιο η αμφιλεγόμενο θέμα. Με ότι και να ασχολείστε όμως, θα πρέπει να θυμάστε τη σημασία της ύπαρξης βιβλιογραφίας. Χάρη σε αυτή, οι αναγνώστες σας θα μπορούν να εντοπίσουν ευκολότερα την πρωταρχική πηγή των πληροφοριών σας και αν θέλουν να κάνουν την δική τους περαιτέρω έρευνα.

Blogger writing a new post

Ο τίτλος του άρθρου σας: Η αρχή για επιτυχημένο content creation

Η εύρεση του κατάλληλου τίτλου για το Blog σας, είναι αναμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα βήματα για τη συγγραφή ενός καλού άρθρου. Ο τίτλος που θα επιλέξετε μπορεί να καθορίσει την επιτυχία ή την αποτυχία του άρθρου σας και αυτό συμβαίνει για δύο βασικούς λόγους. Ποιοι είναι όμως αυτοί;

Αρχικά, ο τίτλος που θα επιλέξετε για το άρθρο σας θα είναι και ο κύριος τρόπος εμφάνισης τους στις μηχανές αναζήτησης, στα social media κλπ. Για αυτό και η επιλογή του, καλό θα ήταν όχι μόνο να ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο του άρθρου αλλά και να εξάπτει την περιέργεια του αναγνώστη. Εξάλλου είναι γεγονός ότι ένας καλός τίτλος θα οδηγήσει κατά πάσα πιθανότητα και στο πολυπόθητο κλικ του επισκέπτη πάνω στο κουμπί “Διαβάστε περισσότερα”. Τα παραπάνω λοιπόν μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο τίτλος του άρθρου σας θα πρέπει να ικανοποιεί τόσο τις απαιτήσεις του αναγνώστη όσο και του αλγορίθμου.

Χρήστης η αλγόριθμος; Πως να γράφετε και για τα δύο

Τελικά όμως πως γράφεται όντως ένας πιασάρικος τίτλος; Ξεκινήστε πάντα σκεπτόμενοι τι θα έκανε εσάς να κάνετε κλικ σε ένα άρθρο. Το να αφορά, ας πούμε, σε ένα ενδιαφέρον ή αμφιλεγόμενο ζήτημα ή να πρόκειται για μια χιουμοριστική προσέγγιση πάνω σε ένα θέμα της επικαιρότητας; Όταν καταλήξετε λοιπόν σε αυτό που θα τραβήξει την προσοχή κάποιου στο άρθρο σας ,προσπαθήστε να το περιορίσετε νοηματικά σε ένα δύο keywords ή keyword phrases. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε όχι μόνο έναν περιεκτικό αλλά και έναν πιασάρικο τίτλο.

Παραδείγματος χάρη αν γράφετε ένα άρθρο στο blog σας, για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των social media ο τίτλος του θα μπορούσε να ήταν “Τα social media, τελικά, βελτιώνουν ή καταστρέφουν τις ζωές μας;”. Αυτός ο τίτλος μπορεί να θεωρηθεί ενημερωτικός κα ταυτόχρονα πιασάρικος.

Ως σημαντική υποσημείωση, μην ξεχάσετε πριν ξεκινήσετε το άρθρο σας να ερευνήσετε τα σχετικά με το θέμα, keywords για να δείτε και τις κινήσεις του ανταγωνισμού. Αυτό θα σας βοηθήσει να πάρετε ιδέες για τη καταλληλότερη διατύπωση του τίτλου σας, με στόχο την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Θα μπορούσατε επίσης να χρησιμοποιήσετε τα αποτελέσματα του keyword research για να βελτιώσετε το SEO του Blog σας. Αν θα σας ενδιέφερε να κάνετε κάτι τέτοιο , μπορείτε να συνεχίσετε να διαβάζετε.

Μήπως με βάση τα παραπάνω, βρήκατε έναν τίτλο που να ταιριάζει με το περιεχόμενο σας; Ας περάσουμε τώρα στην συγγραφή του υπόλοιπου άρθρου σας.

Περιεχόμενο: Η βάση σας για το τέλειο Blog

Και αφού αποφασίσετε τον τίτλο, είναι καιρός να προχωρήσετε στο κύριο μέρος του κειμένου σας. Όσο χτίζετε το περιεχόμενο του κειμένου σας θα πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας το κοινό-στόχο που θέλετε να προσεγγίσετε. Καλό θα ήταν λοιπόν να γράφετε ξεκάθαρα και να μην χρησιμοποιείτε σύνθετες ορολογίες που ίσως να είναι άγνωστες στο κοινό σας. Και αφού το καταφέρετε αυτό έφτασε η ώρα να ελέγξετε το άρθρο σας για τυχόν τυπογραφικά ή συντακτικά λάθη.

Και μην ξεχνάτε τη σημασία που έχει και το μέγεθος των παραγράφων σας. Όσο πιο μικρές είναι τόσο πιο εύκολα και ευχάριστα μπορούν να διαβαστούν, ενώ οι προσθήκες τίτλων και υπότιτλων θα κάνει το άρθρο σας ακόμα πιο ευανάγνωστο.

Τέλος μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε συμπληρωματικά στοιχεία όπως στατιστικά, λόγια ειδικών, υπερσυνδεσμους για άλλα άρθρα κλπ., τα οποία θα στηρίζουν και θα υποστηρίζουν τα όσα γράφετε. Με αυτό τον τρόπο το Blog σας θα αποκτήσει μεγαλύτερη αξιοπιστία και εγκυρότητα.

Το περιεχόμενο δεν είναι μόνο κείμενο, μην ξεχάσετε να προσθέσετε εικόνες!

Όταν το post στο blog σας περιλαμβάνει εικόνες, βεβαιωθείτε ότι αυτές είναι σχετικές με το περιεχόμενο σας και ότι δίνουν σε αυτό μεγαλύτερη αξία. Αν, για παράδειγμα, γράφετε για το πώς να φτιάξετε τον τέλειο καφέ, μια εικόνα με έναν καλοφτιαγμένο latte θα είναι πολύ πιο αποτελεσματική από μια τυχαία εικόνα με κόκκους καφέ.

Αν επιλέξετε λοιπόν να έχετε εικόνες στα blog σας, βεβαιωθείτε ότι υπάρχουν τα απαραίτητα δικαιώματα για τη χρήση και την κοινοποίηση τους. Ένας απλός τρόπος για να αποφύγετε ζητήματα copyright είναι να χρησιμοποιήσετε εικόνες από υπηρεσίες όπως το Shutterstock, το Adobe Stock, ή το iStock.

Κλείνοντας το άρθρο σας: Τοποθετώντας το ως μέρος μια ευρύτερης στρατηγικής

Τέλος, μην ξεχάσετε να προσθέσετε ένα call to action στην κατακλείδα του blog σας. Αυτό μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό, όσο το να ζητήσετε από τους αναγνώστες σας να αφήσουν ένα σχόλιο ή να μοιραστούν το post σας στα social media. Με ένα call to action, οι αναγνώστες σας αποκτούν συγκεκριμένες κατευθυντήριες για δράση και αυτό μπορεί να ενισχύσει το engagement rate στο blog σας.

Αν σκέφτεστε μακροπρόθεσμα, βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο του blog σας, εξυπηρετεί την ευρύτερη στρατηγική marketing που έχετε επιλέξει να ακολουθήσετε. Ένα post, όσο καλό κι αν είναι, δεν είναι το μόνο που χρειάζεται, έτσι ώστε η στρατηγική σας να θεωρηθεί πετυχημένη. Το περιεχόμενο έχει μεγαλύτερη απήχηση, όταν είναι μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής, που στοχεύει στην αξιοπιστία και στη προσέλκυση κοινού.

Person writing a new blog post

Format: Πώς να διασφαλίσετε ότι το blog σας είναι εύκολο στην ανάγνωση

Μόλις γράψετε το κύριο μέρος του blog σας, έφτασε η ώρα να σκεφτείτε πώς θα απλοποιήσετε το format της ανάγνωσης.

Μια καλή συμβουλή είναι να χρησιμοποιήσετε λευκό χώρο στη σελίδα σας. Μην φοβηθείτε να αφήσετε κενό ανάμεσα στις παραγράφους και τα περιθώρια του κειμένου σας, μιας και έτσι ο αναγνώστης θα διαβάζει το κείμενό σας ευκολότερα και με μεγαλύτερη ευχαρίστηση. Πειραματιστείτε με layouts για να δείτε τι ταιριάζει καλύτερα στο περιεχόμενό σας.

Μπορείτε, επίσης, να δώσετε έμφαση στα βασικότερα σημεία του άρθρου σας και σε επεξηγήσεις χρησιμοποιώντας bullet points ή αριθμημένες λίστες. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να εστιάσετε στις σημαντικότερες πληροφορίες χωρίς να διακόπτετε τη ροή του κειμένου σας.

Μορφοποίηση εικόνων και link για απρόσκοπτη ανάγνωση

Αν προσθέσετε εικόνες στα blog σας, βεβαιωθείτε ότι τις έχετε μορφοποιήσει κατάλληλα. Για παράδειγμα, καλύτερα να αποφύγετε να βάλετε κείμενο πάνω από εικόνα γιατί το κείμενό σας γίνεται έτσι δυσκολότερο στην ανάγνωση. Μπορείτε, επίσης, να χρησιμοποιήσετε captions, να προσθέσετε πληροφορίες σχετικά με τις εικόνες σας.

Τέλος, μην ξεχάσετε να προσθέσετε link από άλλα άρθρα, post ή ιστοσελίδες που σχετίζονται με το θέμα σας. Έτσι, οι αναγνώστες σας θα έχουν πρόσβαση σε επιπρόσθετες πληροφορίες, αν θέλουν να μάθουν περισσότερα σχετικά με το θέμα.

Με αυτά τα βήματα, θα κάνετε το blog σας εύπεπτο και το περιεχόμενό του πιο ενδιαφέρον για το κοινό.

SEO: Πώς το άρθρο σας θα εμφανίζεται από τα πρώτα στις μηχανές αναζήτησης

Το Search engine optimization συνδέεται άρρηκτα με πολλούς τομείς του digital marketing, ειδικά όσον αφορά το marketing περιεχομένου. Ένα επιτυχημένο post δεν είναι σημαντικό να είναι μόνο εύκολο στην ανάγνωση και ενδιαφέρον, θα πρέπει ακόμα να βρίσκεται ψηλά στη λίστα αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Εκτός από πιασάρικους τίτλους και καλογραμμένο περιεχόμενο λοιπόν, θα χρειαστεί να συμπεριλάβετε στα post σας και στους τίτλους τους σχετικά keywords. Είναι απαραίτητο λοιπόν να χρησιμοποιήσετε εργαλεία keyword research για να βρείτε τι αναζητά το κοινό και να προσθέστε τα keywords που έχουν απήχηση στο meta description και meta title και μέσα στο κείμενό σας.

Τελειοποιώντας το SEO: Εικόνες, links και social media για το blog σας

Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία ενός άρθρου στο Blog σας είναι η ύπαρξη και η επιλογή μιας κεντρικής εικόνας. Για να κατανοήσετε καλύτερα τη σημασία της, φανταστείτε ότι ένα blog χωρίς αυτή είναι σαν ένα βίντεο χωρίς το thumbnail του.

Με βάση την κεντρική εικόνα οι αναγνώστες αποκτούν μια πρώτη εντύπωση για το άρθρο σας και οι μηχανές αναζήτησης βρίσκουν σχετικές εικόνες και άρθρα. Μην ξεχνάτε λοιπόν, να καλύπτετε τις απαιτήσεις και των δυο.

Τι άλλο όμως έχει σημασία για τους επισκέπτες του Blog σας και για τα SERPs; Όπως αναφέραμε και παραπάνω είναι σημαντικό να υπάρχουν internal και external links κατά μήκος του άρθρου σας .Η ύπαρξη τέτοιων links θα ενισχύσει το SEO για τη σελίδα σας. Τα πρώτα μάλιστα θα ενθαρρύνουν τον αναγνώστη να επισκεφτεί και να εξερευνήσει και άλλες σελίδες του ιστοτόπους σας.

Ακόμα, είναι εξίσου σημαντικό να χρησιμοποιείτε το social media marketing και να προωθήσετε μεσώ Facebook, Instagram και Twitter το περιεχόμενο του Blog σας σε μεγαλύτερο κοινό. Με αυτό τον τρόπο θα ενισχύσετε και την αξία των backlinks.

Με βάση τα παραπάνω λοιπόν μπορούμε να κατανοήσουμε τη σημασία του SEO για την επίτευξη μεγαλύτερης επισκεψιμότητας στο blog σας και τη διάδοση του περιεχομένου σας.

Διαδίδοντας το μήνυμα σας

Και τώρα που γράψατε και μορφοποιήσατε το άρθρο για το Blog σας, έφτασε η ώρα να το δημοσιεύσετε και να το μοιραστείτε με τον κόσμο.

Πώς θα γίνει αυτό; Μέσω social media, email newsletters η άλλων αναρτήσεων σε blog ή και με την προώθηση του περιεχομένου σας με πληρωμένες διαφημίσεις και με roundup διαφορετικού περιεχομένου.

Μην ξεχνάτε, όσο περισσότερο χρόνο εκμεταλλευτείτε πριν δημοσιεύσετε ένα άρθρο τόσο πιο σίγουροι θα μπορείτε να είστε για το μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών και αναγνωστών.

Συμπέρασμα

Αν γράφετε την πρώτη ανάρτηση για το Blog σας, ίσως όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε να σας αγχώνουν, Εξάλλου ή πλειοψηφία των νέων blogger χρειάζονται χρόνο για να βρουν τα πατήματα και τον τρόπο γραφής που τους ταιριάζει.

Με αυτό το άρθρο σκοπός μας δεν είναι να σας δώσουμε συγκεκριμένες οδηγίες για τη συγγραφή ενός Blog, όπως για μια συνταγή μαγειρική. Ο στόχος είναι να τονίσουμε όλα εκείνα τα στοιχεία ενός Blog που το καθιστούν καλογραμμένο. Στην περίπτωση λοιπόν που η πρώτη σας προσπάθεια για την συγγραφή ενός blog δεν είναι απόλυτα επιτυχημένη, θα έχετε αποκτήσει καινούργια εφόδια για την επόμενη.

Αν βρήκατε αυτό το άρθρο χρήσιμο, μπορείτε να επισκεφτείτε το Blog μας για περισσότερα νέα και πληροφορίες για το digital marketing

FAQ

Επειδή κάθε αρχή και δύσκολη, πόσο μάλλον στην συγγραφή ενός blog, προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε αυτό το άρθρο ως οδηγό συγγραφής. Μην ξεχνάτε, άλλωστε, ότι μετά το Brainstorming η συγγραφή γίνεται ευκολότερη.

Ψάξτε λοιπόν στο διαδίκτυο για παρόμοια άρθρα, μάθετε από τον ανταγωνισμό, χρησιμοποιήστε εργαλεία keyword research και βρείτε σημαντικές λέξεις και φράσεις που πρέπει να συμπεριλάβετε. Αρχίστε φτιάχνοντας, ένα περίγραμμα με επικεφαλίδες, υποκεφαλίδες και σχετικές ερωτήσεις.

Αν έπρεπε να συνοψίσουμε όλα τα παραπάνω σε 4 βασικά μέρη για το άρθρο μας αυτά πιθανώς θα ήταν τα εξής:

  • Η ιδέα του θέματος και η κύρια λέξη-κλειδί
  • Η επικεφαλίδα και οι υπότιτλοι
  • Το περιεχόμενο
  • Η μορφοποίηση και ο ρυθμός

Αυτή η κατηγοριοποίηση μπορεί να σας βοηθήσει ώστε να προσεγγίσετε ανάλογα τον τρόπο συγγραφής “πάρετε την μπάλα στα χέρια σας” , για να μην νιώσετε ποτέ ξανά ότι δεν έχετε ιδέα τι θα ακολουθήσει.

To θέμα δεν είναι μόνο πώς να γράψετε ένα blog post, αλλά και πώς να το κάνετε να ξεχωρίσει.

Αυτό μπορεί να γίνει πολύ εύκολα αν στηριχτείτε στο SEO. Βεβαιωθείτε ότι οι ιδέες για το θέμα του ιστολογίου σας στοχεύουν σε πράγματα που αναζητούν οι άνθρωποι και δώστε μεγάλη προσοχή στα κατάλληλα keywords.

Δεύτερον, μπείτε στη θέση του κοινού σας. Όταν γράφετε ένα post στο ιστολόγιο σας, είναι πολύ σημαντικό να εξετάζετε τι θα ήθελε να διαβάσει το κοινό-στόχος σας. Διαβάστε μερικά blogs που θεωρείτε ανταγωνιστές για να πάρετε μια ιδέα για το πώς είναι ο τόνος και η γλώσσα στη σχετική θεματολογία.

Επιπλέον, δώστε προσοχή στις προσδοκίες που χτίζετε για τον αναγνώστη. Μην τους “υπόσχεστε” κάτι που δεν σκοπεύετε να συμπεριλάβετε στο περιεχόμενο του ιστολογίου σας. Δεν θέλετε οι άνθρωποι που κάνουν κλικ στο blog σας να αισθάνονται ότι τους κορόιδεψαν, γιατί σε μια τέτοια περίπτωση μάλλον δεν θα ξαναγυρίσουν πίσω σε αυτό.

Αυτό είναι άλλο ένα από εκείνα τα ερωτήματα που απαντώνται πριν ξεκινήσετε το συγγραφικό σας ταξίδι. Κάθε φορά που κάθεστε να γράψετε ένα άρθρο σκεφτείτε τι μήκος θα θέλατε να έχει το blog σας με βάση το περιεχόμενο και τον ανταγωνισμό

Είναι γεγονός ότι το μέγεθος του κειμένου σας επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από το SEO, ειδικά αν γράφετε για επιχειρήσεις. Ωστόσο να θυμάστε ότι τα πάντα βασίζονται στους στόχους σας όταν γράφετε σε ένα blog.

Κάνετε guest blogging για έναν συγκεκριμένο πελάτη; Μοιράζεστε τα νέα σας ή τις απόψεις σας σε ένα προσωπικό ιστολόγιο;

Η εμπειρία του χρήστη είναι ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε κάθε είδους ψηφιακό περιβάλλον και τα blogs δεν αποτελούν εξαίρεση. Όταν γράφετε και διαμορφώνετε ένα blog post, βεβαιωθείτε ότι είναι κατανοητή και εύπεπτη.

Χρησιμοποιήστε λευκό χώρο, εικόνες και ξεκάθαρη μορφοποίηση για να κάνετε το Blog σας όσο το δυνατόν πιο απλό και φιλόξενο. Ο σχεδιασμός για εύκολη πλοήγησης στον ιστότοπό σας θα κρατήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη αποκλειστικά στο περιεχόμενο και όχι σε τυχόν κολλήματα.

Αφήστε μια απάντηση