SSL νέο SEO ranking factor

Την εβδομάδα που μας πέρασε η Google, μέσω ανακοίνωσης στο Webmaster blog της, ανακοίνωσε πως πλέον η ύπαρξη SSL certificate ασφαλείας αποτελεί παράγοντα κατάταξης (ranking factor) στα οργανικά αποτελέσματά της (SEO).

Για την ώρα επηρεάζεται μόνο το 1% των αναζητήσεων παγκοσμίως. Με αυτό τον τρόπο η Google θέλει να δώσει χρόνο σε όλους τους webmasters να αλλάξουν τις ιστοσελίδες σε https, προτού ενισχύσει την αξία του νέου αυτού παράγοντα κατάταξης (SEO ranking factor).

Η επίσημη αιτιολόγηση αυτής της αλλαγής στους κανόνες του SEO είναι πως η ασφάλεια [της πλοήγησης στο διαδίκτυο] αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της Google.

Πρόκειται για μία από τις περιπτώσεις όπου αποδεικνύεται στην πράξη η δύναμη που κατέχει το μεγαλύτερο κανάλι πληροφόρησης της εποχής μας· με μία απλή ανακοίνωση υποχρεώνει όλες τις ιστοσελίδες να προχωρήσουν σε αλλαγές και να προσθέσουν επιπλέον λειτουργικά έξοδα.

SSL ranking factor SEO

Μπορεί το SSL να βλάψει το SEO σας;

Το θέμα με το SSL certificate, εκτός από το γεγονός πως δεν έχει καμία σχέση με το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας και άρα δε θα έπρεπε να επηρεάζει το SEO, είναι πως μπορεί να επηρεάσει αρνητικά άλλα-ισχυρότερα- ranking factors.

κριτήρια SEO

301 Redirects:

Εάν έχετε links που δείχνουν στα http σας, θα χρειαστεί να κάνετε 301 στα https, αλλιώς θα πάει χαμένο όλο το link juice που είχατε κερδίσει. Για τα internal links φυσικά ισχύει κάτι αντίστοιχο· αλλάξτε όλα τα εσωτερικά link σε https, ώστε να κρατήσετε το crawl rate στα προβλεπόμενα επίπεδα.

Duplicate Content

Η διόρθωση των links είναι που θα φέρει περιττό όγκο δουλειάς μεν, αλλά πρόκειται για… ελεγχόμενη αγγαρεία.

Ο πραγματικός κίνδυνος ωστόσο είναι να δημιουργήσετε χωρίς λόγο duplicate content στην ιστοσελίδα σας (με όποιες συνέπειες αυτό πλέον έχει στην κατάταξη ενός website): Οι webmasters πρέπει να ρυθμίσουν προσεκτικά το .htaccess, ώστε να μην υπάρχει μία http και μία https “έκδοση” των σελίδων σας.

Μένει να δούμε πως θα αντιδράσει η εταιρία πίσω από την κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης της εποχής μας, και κυρίως, τι αντίκτυπο θα έχει η ύπαρξη- ή μη- ενός SSL certificate στο SEO μας.