Εξέλιξη του SEO

Η νέα κατάσταση και οι παράγοντες κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης δεν μοιάζει σε τίποτα με τις παραδοσιακές υπηρεσίες SEO, όπως τις γνωρίζεις. Το αποτέλεσμα; Η απομάκρυνση από την απλή αναζήτηση, με βάση τις λέξεις-κλειδιά, στη σημερινή εννοιολογική αναζήτηση πληροφοριών.

Μια μορφή αναζήτησης, που επιδιώκει τον περιορισμό της ασάφειας, χρησιμοποιώντας την κατανόηση των συμφραζόμενων, για να προσφέρει στο χρήστη ακριβώς αυτό που θέλει. Μια "εξυπνότερη" αναζήτηση

Σήμερα, οι παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη μιας ιστοσελίδας, για μια συγκεκριμένη φράση αναζήτησης στο Google είναι εκατοντάδες. Σε μια προσπάθεια κατηγοριοποίησης αυτών των παραγόντων, η έρευνα του Searchmetrics “2014 Ranking Factors Study” αναφέρει τα εξής:

  • Περιεχόμενο
  • Τεχνολογία
  • Σύνδεσμοι
  • User Signals


Δεδομένης της νέας κατάστασης στο SEO, επιχειρήσεις και επαγγελματίες που θέλουν να κατατάξουν τις ιστοσελίδες τους υψηλά, δεν μπορούν να βασιστούν αποκλειστικά σε κάποιον "ειδικό του SEO", αλλά πρέπει να επιστρατευτούν μια ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική, η οποία θα τους επιτρέπει να ικανοποιήσουν όλες τις προϋποθέσεις των οδηγιών του Google.


Βασικοί Παράγοντες της επιτυχίας στο SEO



Διαδικασία ανακάλυψης λέξεων-κλειδιών



Εντόπισε τις λέξεις-κλειδιά ανταποκρίνονται στις προθέσεις του αγοραστικού σου κοινού. Από τη στιγμή που τις ξεκαθαρίσεις, η ιστοσελίδα σου πρέπει να διαμορφωθεί ανάλογα. Κάθε σελίδα πρέπει να στοχεύει σε ένα πακέτο λέξεων-κλειδιών και πρέπει να εφαρμόζει μια δομή, που επιτρέπει, τόσο τους επισκέπτες, όσο και τα εργαλεία των μηχανών αναζήτησης να πλοηγηθούν.

Η διαδικασία της ανακάλυψης των λέξεων-κλειδιών ξεκινά με την κατανόηση των ενδιαφερόντων όλων των δυνητικών σου ενδιαφερομένων. Τι ψάχνουν κατά τη διαδικασία των αγορών τους; Τι ψάχνουν οι προμηθευτές, οι λιανοπωλητές, ή οι συνάδελφοι του ιδίου επαγγέλματος;

Η λίστα από λέξεις-κλειδιά που θα προκύψει από αυτή την έρευνα θα χρειαστεί, στη συνέχεια, να επεκταθεί και να βελτιστοποιηθεί, με τη βοήθεια εργαλείων, όπως το Google Suggest, το AdWords Keyword Planner, η ειδησεογραφική επικαιρότητα, το Youtube, το Buzzsumo... και η λίστα συνεχίζεται.


Αυτή η διαδικασία θα σου προσφέρει μια βελτιστοποιημένη λίστα από λέξεις-κλειδιά, που αντανακλά όλες τις ιδιαίτερες φράσεις που χρησιμοποιεί το αγοραστικό κοινό σου στην αναζήτηση. Έτσι, θα μπορέσεις να συγκεντρώσεις το μεγαλύτερο δυνατό όγκο αναζήτησης, με αποτέλεσμα την παραγωγή ποιοτικού, ενδιαφέροντος περιεχομένου για το κοινό σου.

Γι’ αυτό το λόγο, το Marketing περιεχομένου (Content Marketing) αποτελεί καίριο παράγοντα και μια από τις πιο σημαντικές σύγχρονες υπηρεσίες SEO, παραμένοντας εξίσου σχετικό με την επιτυχία της ψηφιακής στρατηγικής σου.

Backlinks



Το περιεχόμενο μπορεί να είναι κάτι απαραίτητο, αλλά και τα backlinks παραμένουν σχετικά.


Δεδομένου του ότι το προφίλ των backlinks μιας ιστοσελίδας αποτελεί βασικό παράγοντα κατάταξης, το Google έχει παρουσιάσει μεγάλη εξέλιξη, στην προσπάθειά του να αποτρέψει τις προσπάθειες χειραγώγησης του αλγορίθμου του. Βασιζόμενη στον αλγόριθμο του Panda, τεχνικές όπου βασίζονταν σε ασυνήθιστα μοντέλα linking, χωρίς σχετικό ή με ελάχιστα σχετικό περιεχόμενο, άρχισαν να τιμωρούνται και ιστοσελίδες που επιστρατεύονται τέτοιες τεχνικές θα χάσουν θέσεις στην κατάταξη απότομα.


Καθώς ο αλγόριθμος Panda συνεχίζει να εξελίσσεται με κάθε νέα ενημέρωση, κάθε σύνδεσμος με μη επικυρωμένες ιστοσελίδες αποτελεί πιθανό λόγο τιμωρίας. Ορισμένοι σύνδεσμοι, οι οποίοι δεν συνάδουν με τις οδηγίες του Google, περιλαμβάνουν ηλεκτρονικούς καταλόγους, πληροφορίες εκτός θέματος, posts από φιλοξενούμενους, σχόλια τύπου spam με follow-links, και PR ανακοινώσεις, οι οποίες κοινοποιούνται αυτόματα σε πολλαπλά domains.

Στη παρούσα κατάσταση του αλγορίθμου του Google και σύμφωνα με τις εξελίξεις που αναπτύσσονται με όλες τις ενημερώσεις του “Panda”, ο στόχος κάθε επιχείρησης, η οποία επιδιώκει να εδραιώσει μια αποδοτική ιστοσελίδα SEO, είναι να κατορθώσει να αποκτήσει linking βάσει ποιοτικού, σχετικού περιεχομένου.

Για να συμβεί κάτι τέτοιο, το περιεχόμενο της ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι μιας ορισμένης ποιότητας, ώστε οι υπόλοιποι εκδότες και τεχνικοί του SEO να θέλουν να αναπτύξουν linking μαζί του. Για να αυξήσουν την απόκτηση τέτοιου είδους linking, επιχειρήσεις και επαγγελματίες οφείλουν να διατηρήσουν σχέσεις με τους με ενδιαφερόμενους, οι οποίοι μπορεί να προωθήσουν περαιτέρω την προβολή του περιεχομένου: πελάτες, κοινό, ειδικοί στο χώρο, συνεργάτες, τύπος, bloggers του χώρου κλπ.


Εν τέλει, μια επιχείρηση μπορεί να αγοράσει αυτή τη θέαση για το περιεχόμενο που διαθέτει της μέσω της διαφήμισης, η οποία με τη σειρά της θα επιφέρει οργανικό linking, αν το περιεχόμενο αυτό είναι χρήσιμο και σχετικό για το στοχευόμενο κοινό.


User Signals



Τα user signals επηρεάζουν εξίσου την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το click-through-rate (CTR) μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα του Google επιτρέπει στη μηχανή αναζήτησης να γνωρίζει αν και κατά πόσο θεωρούν οι χρήστες πραγματικά σχετικό το περιεχόμενο με τη φράση της αναζήτησής τους.




Τα χαμηλά bounce-rate και οι μεγάλες παραμονές στη σελίδα παρέχουν στον αλγόριθμο της μηχανής αναζήτησης την πληροφορία πως οι χρήστες βρήκαν, πράγματι, ποιοτικές και σχετικές πληροφορίες σε εκείνη τη σελίδα. Αν οι χρήστες εγκαταλείψουν τη σελίδα και επιστρέψουν στη μηχανή αναζήτησης του Google, τότε, προφανώς, δεν βρήκαν αυτό που δεν ήθελαν ή το περιεχόμενο δεν ήταν σχετικό.



Το SEO δεν τελειώνει ποτέ. Δε μένει σταθερό ποτέ. Θέλεις να δούμε μαζί πώς θα αξιοποιήσεις το current state του SEO και να μείνετε ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις; Ξέρεις τι πρέπει να κάνεις.