Enterprise SEO – Το παράδειγμα του Pinterest

Η βελτιστοποίηση στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης, ή Search Engine Optimisation (SEO) στα αγγλικά, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την τεχνογνωσία του ειδικού SEO που επιστρατεύεται, όταν πρόκειται για μια τοπική ή μικρομεσαία επιχείρηση. Το σημαντικότερο, όμως, που μετράει είναι η προσπάθεια. Το μυστικό της επιτυχίας είναι να γνωρίζεις τις κινήσεις που πρέπει να κάνεις, ώστε να αναλώνεις τους πόρους σου εκεί. Μ’ αυτή τη μέθοδο δράσης, ένα είναι σίγουρο… τα αποτελέσματα θα είναι εμφανή.


Όμως ακόμα και όταν κατακτήσεις τις πολυπόθητες θέσεις στη μηχανή αναζήτησης της Google και η κίνηση από τα οργανικά αποτελέσματα αυξηθεί ραγδαία προς τη σελίδα σου, δεν σημαίνει πως, ξαφνικά, η επιχείρησή σου έχει εκτοξευθεί. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο όταν οι τεχνικές του SEO σταματήσουν να λειτουργούν σαν μια ανεξάρτητη σειρά δράσεων και αρχίσουν να χρησιμοποιούνται με τις υπόλοιπες διεργασίες του marketing, συνολικά. Το SEO μπορεί, πραγματικά, να κάνει θαύματα για τις σύγχρονες επιχειρήσεις.


Οι SEO experts είναι, εξ’ορισμού, δημιουργοί αναταραχών, θετικών ή, σε περιπτώσεις, αρνητικών. Αν δεν είναι σε θέση να λειτουργούν προληπτικά, για την αποφυγή των αρνητικών αναταραχών, τότε είναι μάλλον πολύ αργά να τις αντιμετωπίσουν, όταν προκύπτουν.


SEO σε μεγάλες ιστοσελίδες- That’s another beast


Η βελτιστοποίηση στη Μηχανή αναζήτησης (SEO) αποτελεί μια τεράστια, νέα ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις. Και όπως ανακυκλώνεται κατά καιρούς η μόδα, έτσι και το SEO είναι πάλι in. Πιθανόν αυτό συμβαίνει, γιατί έχει αρχίσει, σταδιακά, να απομυθοποιείται  η λειτουργία και τα μέσα του, δεδομένης της σχετικής συνέπειας της Google, τον τελευταίο καιρό, στο να προβάλλει τη σημαντικότητα ποιοτικού περιεχομένου στις σελίδες.


Αλλά τι γίνεται όταν οι ιστοσελίδες που μας αφορούν είναι μεγαλύτερες; Οι λειτουργίες είναι πιο σύνθετες. Όταν τα νέα ψηφιακά μέσα δημιουργούνται για την εφαρμογή σε θυγατρικές εταιρείες, σειρές προϊόντων ή άλλες περιπτώσεις μεγάλης έκτασης, το SEO μεταμορφώνεται σε ένα εντελώς διαφορετικό “τέρας”.


Αυτό ακριβώς ονομάζεται SEO σε μεγάλες ιστοσελίδες ή, για να μπορούμε στο χώρο του digital marketing, να καταλάβουμε τι εννοούμε, Enterprise SEO.


Μελέτη περίπτωσης: Pinterest SEO



SEO and Social Media - Pinterest - SEO σε μεγάλες ιστοσελίδες, η περίπτωση του Pinterest


To Pinterest αποτελεί το αγαπημένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για τις γυναίκες και τους/τις μανιακούς με το shopping. Σύντομα έγινε κατανοητό πως οι παραδοσιακές τακτικές SEO δεν είναι αρκετές για την αύξηση της κίνησης από τα οργανικά αποτελέσματα και την επίτευξη των στόχων. Αντίθετα, το Pinterest, σωστά επέλεξε, να πραγματοποιήσει εσωτερικά μια σειρά από πειράματα, για να κατανοήσουν ποιες τακτικές και μέθοδοι είναι πιο αποτελεσματικές.


Διπλότυπες ετικέτες στα Page Titles; Κανένα πρόβλημα


Στην περίπτωση του Google μπορεί οι διπλότυπες ετικέτες στα Page Titles να μην είναι μια έξυπνη κίνηση, στην περίπτωση του Pinterest, ωστόσο, φάνηκε πως δεν αποτελεί πρόβλημα. Ορίστε ένα μικρό πείραμα:

Πολλοί χρήστες του Pinterests δημιουργούν πίνακες με ολόιδια ονόματα, γεγονός που οδηγεί στη δημιουργία πανομοιότυπων ετικετών στα Page Titles. Πιο συγκεκριμένα, η μορφή που θα έχει ο τίτλος, είναι κάπως έτσι:


“{Όνομα Πίνακα} on Pinterest”.

Σε ένα πείραμα σχετικά με το SEO, το Pinterest πρόσθεσε, δίπλα στα ονόματα από τους πίνακες, τον αριθμό των pins, των καρφιτσωμένων εικόνων. Το αποτέλεσμα; Μια ετικέτα – όνομα σελίδας, που έμοιαζε κάπως έτσι:

{Όνομα Πίνακα} on Pinterest | {Αριθμός των Pins}


Μέσα από αυτό το πείραμα, οι τεχνικοί του Pinterest κατέληξαν, πως δεν παρουσιάστηκε κάποια σημαντική αλλαγή στην κίνηση προς τους πίνακες (μεταξύ του test group και του group που έμεινε απαράλλακτο).


Περιγραφές Κειμένου; Ώρα να προσθέσεις λίγο κι από αυτό!


Μέσα από την οργανική κίνηση, το Pinterest ήρθε αντιμέτωπο με μια τεράστια ευκαιρία ανάπτυξης. Δοκιμαστικά, οι τεχνικοί δοκίμασαν να βελτιώσουν τις περιγραφές στους πίνακες, και παρατήρησαν πως υπήρξε αύξηση στην κίνηση που προκύπτει. Η συνέχεια; Επένδυσαν ακόμη περισσότερο στη βελτιστοποίηση των περιγραφών κειμένου στους πίνακες, κάτι που τους προσέφερε σχεδόν 30 αύξηση στην κίνηση… μόνο τον τελευταίο χρόνο!


Good (SEO) things gone bad


Οι τεχνικοί της ομάδας ανάπτυξης του Pinterest έδωσαν ένα πολύ καλό παράδειγμα, που πρέπει να λαμβάνουν υπ’ όψιν όλοι, πριν λάβουν αποφάσεις. Ακόμη και φαινομενικά άσχετες ενέργειες, πρέπει να διαμορφώνονται, ή έστω να υπολογίζουν, το SEO.


Στο Pinterest πραγματοποίησαν ένα πείραμα, με σκοπό να βελτίωσουν την απόδοση της ιστοσελίδας, και να σιγουρευτούν, ταυτόχρονα, πως αυτή η αλλαγή δεν θα επηρεάσει το SEO. Το αποτέλεσμα, ωστόσο, ήταν αρκετά διαφορετικό… Οι αλλαγές επηρέασαν το SEO αρνητικά και η ομάδα ανάπτυξης έσπευσε απεγνωσμένα να απενεργοποιήσει το πείραμα.


Παρολ’ αυτά, το γεγονός ότι δοκίμασαν μια τέτοιου είδους αλλαγής χαρακτηρίστηκε ως “τεράστια επιτυχία, από την άποψη ότι προέτρεψε μια τεράστια πτώση της επισκεψιμότητας, χωρίς κάποιο γνωστό λόγο. […] μάθαμε τη σημασία του να πραγματοποιείς πειράματα για σχέδια που δεν είναι σχετικά με το SEO, ακριβώς για να αποδείξουμε πως δεν το επηρεάζουν αρνητικά” δήλωσε η Julie Ahn, Software Engineer της Ομάδας Ανάπτυξης του Pinterest.


Τι σχέση έχουν όλα αυτά με το SEO της ιστοσελίδας μου;


Το SEO σε μεγάλες ιστοσελίδες είναι η απόλυτη δήλωση πως το SEO μετατρέπεται σε ένα τελείως διαφορετικό μέσο, ανάλογα με το project στο οποίο εφαρμόζεται.


Δεν μπορεί να πει κανείς πως δεν υπάρχουν οι βασικές οδηγίες και οι καλύτερες πρακτικές. Το τοπίο του SEO, όμως, γίνεται όλο και πιο απαιτητικό και, για να πετύχει κανείς τους στόχους του θα πρέπει, λίγο ή πολύ, να επιστρατεύσει αντισυμβατικές σκέψεις και πράξεις. Η περίπτωση του Pinterest αποτελεί ένα τρανταχτό παράδειγμα του πόσο περίπλοκο και διαφορετικό μπορεί να γίνει ένα SEO project.


Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα σχετικά με την περίπτωση του Pinterest και την εμπειρία των τεχνικών του με το SEO, ρίξε μια ματιά στο τεχνικό blog τους.