SEO και AI content: είναι ασφαλής η χρήση τεχνητής νοημοσύνης για το SEO σας; 

Τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο, το ChatGPT, το μοντέλο advanced AI language που ανέπτυξε η OpenAI, κλείνει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του στο ευρύτερο κοινό. Από την πρώτη κιόλας στιγμή, το ChatGPT έχει πυροδοτήσει μια τεράστια επανάσταση σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της αγοράς. Οι δυνατότητές του έχουν συνεχίσει να αυξάνονται σε φρενήρεις ρυθμούς σε κυριολεκτικά καθημερινή βάση, και η εξέλιξή τους δεν φαίνεται να επιβραδύνεται στο άμεσο μέλλον. 

Στο χώρο του digital marketing, η χρήση του ChatGPT σαν ένα καθημερινό επαγγελματικό εργαλείο γρήγορα εξαπλώθηκε από τους early adopters και τους λάτρεις της καινοτομίας στο μέσο χρήστη. Μάλιστα έχει ήδη έχει μεταμορφώσει τον κόσμο του digital marketing, καθώς αναδιαμόρφωσε πλήρως το τοπίο στο χώρο της παραγωγής περιεχομένου για ιστοσελίδες, social media και κάθε είδους άλλη χρήση. 

Φυσικά, το ChatGPT δεν είναι το πρώτο (ούτε και το μόνο!) εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιείται για παραγωγή AI content. Κάποιες από τις πιο εξειδικευμένες εναλλακτικές του είναι το Jasper, το OwlyWriter AI, το Copy.ai, και άλλα. Ακόμα και ήδη υπάρχοντα κορυφαία εργαλεία χρήσιμα στη δημιουργία SEO content (όπως το Grammarly και το Surfer SEO) παρέχουν πλέον στους χρήστες τους τα δικά τους εξειδικευμένα εργαλεία AI content. 

Πόσο καλή ιδέα είναι όμως η χρήση περιεχομένου τεχνητής νοημοσύνης για την επιχείρησή σας από άποψη SEO; 

Είναι η απάντηση σε όλα σας τα προβλήματα παραγωγής περιεχομένου, ή μια επίφοβη παγίδα; 

Παρακάτω θα εξετάσουμε τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει το AI content στο SEO the επιχείρησής σας, αλλά και τι ακριβώς πρέπει να προσέξετε σε περίπτωση που αποφασίσετε να το χρησιμοποιήσετε! 

Τι είναι το AI content; 

Με τον όρο AI content αναφερόμαστε σε κείμενο, εικόνες, ή άλλου είδους περιεχόμενο, το οποίο έχει δημιουργηθεί μέσω εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης. 

Βασισμένη σε αλγόριθμους natural language processing και machine learning, η τεχνητή νοημοσύνη αυτού του είδους χρησιμοποιεί τεράστιες βάσεις δεδομένων για να μιμηθεί τον ανθρώπινο τρόπο δημιουργίας περιεχομένου. 

Από άρθρα, blogs και social media posts μέχρι εικόνες, βίντεο, ή εξατομικευμένες απαντήσεις σε emails, το AI content περιέχει ένα πολύ ευρύ φάσμα από ψηφιακά μέσα, κομμένα και ραμμένα στα μέτρα του εκάστοτε σκοπού για τον οποίο έχουν δημιουργηθεί. 

Τα πλεονεκτήματα της χρήσης AI content στο SEO 

Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του AI content είναι η ταχύτητα με την οποία μπορεί να παραχθεί, αλλά και το πολύ μικρό του κόστος. Οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να αναλύσουν τεράστιο όγκο πηγών και δεδομένων και να παράξουν σχεδόν οποιοδήποτε είδος content πολύ πιο γρήγορα και αποδοτικά από οποιονδήποτε άνθρωπο content writer. 

Εκτός αυτού, το content που παράγουν έχει μεγάλο βαθμό συνοχής στο ύφος και τον τόνο του, πράγμα που το καθιστά καλή επιλογή για επιχειρήσεις που θέλουν να διατηρήσουν ένα σταθερό brand voice σε όλα τα μέσα και τα κανάλια στα οποία κινούνται. 

Ειδικά στο χώρο του SEO, δε, το AI content μπορεί ν’ αποδειχθεί σωτήριο, αφού δίνει τη δυνατότητα παραγωγής SEO content υψηλής ποιότητας ακόμα και σε επιχειρήσεις που δεν έχουν το budget ν’ ανταγωνιστούν τους κατά πολύ μεγαλύτερους ανταγωνιστές τους. 

Ενδεικτικά, η χρήση AI στην παραγωγή SEO content μπορεί να: 

  • Παράγει ευανάγνωστο περιεχόμενο με υψηλή πυκνότητα σε keywords 
  • Εντοπίσει κενά στο keyword strategy 
  • Εμπλουτίσει ήδη υπάρχον περιεχόμενο εύκολα και γρήγορα 
  • Βελτιστοποιήσει περιεχόμενο για readability και engagement 
  • Δημιουργεί νέο περιεχόμενο υψηλής ποιότητας σε σταθερούς ρυθμούς 

Σε γενικές γραμμές, η χρήση AI content στο SEO ανοίγει την πόρτα σε νέες δυνατότητες και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, αφού μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να παράγει καλά στοχευμένο SEO content με μεγάλη συχνότητα και μικρό κόστος. 

Τα προβλήματα και οι πιθανοί κίνδυνοι της χρήσης AI content στο SEO 

Παρά τα πολλά πλεονεκτήματα και τα σημαντικά οφέλη που μπορεί ν’ αποφέρει η χρήση AI content για την επιχείρησής σας, υπάρχουν αντίστοιχα και πιθανοί κίνδυνοι – ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με το SEO. 

Ο μεγαλύτερος απ’ αυτούς τους κινδύνους είναι η έλλειψη αυθεντικότητας και βάθους. Το AI content, ειδικά όταν παράγεται χωρίς την εποπτεία κάποιου εξειδικευμένου content writer ή editor, μπορεί να είναι πολύ γενικό, επαναλαμβανόμενο, αλλά και “άψυχο”. Αυτό μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να δημιουργήσει αρνητικές εντυπώσεις και ν’ απομακρύνει το κοινό σας αντί να το προσελκύσει. 

Εκτός αυτού, το AI content συχνά περιέχει ασυνεπείς ή λανθασμένες πληροφορίες – ένα σύμπτωμα του τρόπου με τον οποίο οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης “σκέφτονται” και δημιουργούν περιεχόμενο.  

Χωρίς αυστηρό έλεγχο και “ανθρώπινο άγγιγμα” λοιπόν, η χρήση AI content στο SEO μπορεί να ενέχει κινδύνους για το πώς το κοινό σας αντιμετωπίζει το brand σας. 

Τέλος, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο το τι στάση σκοπεύουν να κρατήσουν στο μέλλον απέναντι στο AI-generated content οι μηχανές αναζήτησης σαν τη Google. Μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να το αντιμετωπίζουν αρνητικά, τουλάχιστον εφόσον είναι καλογραμμένο κι έχει κάτι ουσιαστικό να προσφέρει στο κοινό στο οποίο απευθύνεται. Το τι επιφυλάσσει το μέλλον, παρ’ όλα αυτά, δεν μπορεί να το ξέρει κανείς με βεβαιότητα. 

SEO και AI content: 5 πράγματα που πρέπει να προσέξετε 

Παρά τους πιθανούς κινδύνους της χρήσης του AI content στο SEO, ακόμη πιο επίφοβο για την επιχείρησή σας είναι να αγνοήσει τελείως τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που μπορεί να σας εξασφαλίσει. 

Μ’ αυτό στο νου, παραθέτουμε 5 πράγματα στα οποία αξίζει να αφιερώσετε επιπλέον προσοχή αν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε AI content για το SEO της επιχείρησής σας: 

  • Σχέση ποσότητας και ποιότητας: δώστε προτεραιότητα στην παραγωγή AI content υψηλής ποιότητας, αφού έχει περισσότερες πιθανότητες να επηρεάσει θετικά το SEO σας απ’ ό,τι ένας μεγάλος όγκος περιεχομένου με χαμηλή αξία. 
  • Πρωτοτυπία και αυθεντικότητα: βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας έχει κάτι ουσιαστικό και φρέσκο να προσφέρει, και δεν είναι απλά μια επαναδιατύπωση ήδη υπάρχοντος content. Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης επιβραβεύουν το original content και όχι το συνηθισμένο και επαναλαμβανόμενο.  
  • Ανθρώπινος έλεγχος και εποπτεία: αποφεύγετε να κοινοποιείτε AI-generated περιεχόμενο που δεν έχει περάσει έστω από ένα τυπικό στάδιο ανθρώπινου ελέγχου. Αυτό θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε ένα πιο φυσικό τόνο στο περιεχόμενό σας και να διορθώσετε τυχόν λάθη ή ανακρίβειες πριν αυτές φτάσουν στο κοινό σας. 
  • Επιπλέον προσοχή στο κομμάτι του SEO: χρησιμοποιείστε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας, αλλά μην βασίζεστε μόνο σ’ αυτές. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τα σωστά keywords και trends, αλλά η σωστή ενσωμάτωσή τους στο περιεχόμενό σας είναι κάτι που απαιτεί τη δική σας εμπειρία και κριτική ικανότητα. 
  • Τήρηση των κανονισμών των μηχανών αναζήτησης: όπως και με οποιοδήποτε άλλο είδος περιεχομένου, σιγουρευτείτε πως ακολουθείτε κατά γράμμα τους κανονισμούς της εκάστοτε μηχανής αναζήτησης ή πλατφόρμας. Επίσης, φροντίστε να μένετε ενημερωμένοι για πιθανές αλλαγές που αφορούν το AI content για να μην βρεθείτε αντιμέτωποι με δυσάρεστες εκπλήξεις. 

Το Helpful Content Update και η φιλοσοφία της Google σχετικά με το SEO και το AI content 

 Η προσέγγιση της Google σχετικά με το SEO και το AI content έχει άμεση σχέση με τη γενικότερη φιλοσοφία της. Η φιλοσοφία αυτή περιγράφεται λεπτομερώς στο Helpful Content Update, το οποίο προωθεί περιεχόμενο που: 

  1. Είναι σχεδιασμένο για συγκεκριμένο κοινο. Η Google δίνει έμφαση στο content που είναι φτιαγμένο για να δίνει απαντήσεις και λύσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα και προβλήματα συγκεκριμένου κοινού. 
  1. Εμπνέει εμπιστοσύνη. Το content καλό θα είναι να δείχνει ένα επίπεδο εξειδίκευσης, ώστε να εμπνέει αξιοπιστία κι εμπιστοσύνη. 
  1. Προέρχεται από sites με συγκεκριμένη θεματολογία. Είναι σημαντικό το content να κοινοπιείται σε sites με συγκεκριμένο αντικείμενο, κι όχι sites γενικού ενδιαφέροντος. 
  1. Ικανοποιεί το search intent του χρήστη. Το Helpful Content Update ευνοεί περιεχόμενο που παρέχει άμεσες απαντήσεις στις ερωτήσεις των χρηστών και ικανοποιεί το σκοπό των αναζητήσεών τους. 
  1. Ακολουθεί τα Search Essentials της Google. Η προσοχή στα Google Search Essentials, συμπεριλαμβανομένου του E-E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) είναι, φυσικά, απαραίτητη. 

Τεχνητή νοημοσύνη: είναι τελικά το μέλλον του SEO content; 

Συνοψίζοντας, είναι προφανές ότι η επανάσταση που φαίνεται να φέρνει η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στο digital marketing και όχι μόνο επηρεάζει σε βάθος και το αντικείμενο του SEO content. 

Η καινοτομία έχει υπάρξει η κινητήρια δύναμη του digital marketing από την πρώτη στιγμή της σύλληψής του. Το ίδιο ισχύει και για τη χρήση AI content στο SEO: με την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητά του τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα, έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει δραστικά το SEO σας και να σας αποφέρει σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. 

Από την άλλη, η αλόγιστη χρήση AI content ενέχει και σημαντικά ρίσκα. Απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και υλοποίηση, αλλά και συνεχή και αυστηρό έλεγχο ποιότητας. Διαφορετικά μπορεί να καταλήξει να ζημιώσει το brand image σας και να απομακρύνει το κοινό σας. 

Αν χρησιμοποιηθεί υπεύθυνα, το AI content στο SEO και στο content marketing είναι μια τεράστια ευκαιρία ανάπτυξης που αξίζει να εκμεταλλευτείτε. Αρκεί να θυμάστε ποιος είναι ο τελικός του σκοπός: να παρέχει στο κοινό σας το περιεχόμενο που ήδη αναζητεί, δηλαδή απαντήσεις στα ερωτήματα και λύσεις στα προβλήματά του! 
 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την τεχνητή νοημοσύνη, της εφαρμογές της στο SEO, αλλά και πώς μπορείτε να τις αξιοποιήσετε για την επιχείρησή σας, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. 

Η Η iTrust είναι ένα SEO agency που βρίσκεται πάντα στην αιχμή της καινοτομίας, και οι SEO experts της θα σας δώσουν απαντήσεις σε κάθε σας απορία! 

Επικοινωνήστε μαζί μας 

Αφήστε μια απάντηση